DSC2122 Edit Motoryzacja

W szpilkach za kierownicą – Citroën C5 Aircross PHEV FWD 225 Shine Komfortowe podróżowanie w poczuciu pełnego bezpieczeństwa

Fot. Marcin Betliński

Proponujemy Czytelnikom „Prestiżu” kolejny konsumencki test motoryzacyjnej nowinki. Tym razem za kierownicą dużego SUV-a marki Citroën siadła Wioletta Duda-Skowronek, właścicielka firmy Mati-Glass specjalizującej się w sprzedaży i obróbce szkła budowlanego, zwłaszcza wykorzystywanego do wykończenia budynków. Jak stwierdziła po teście pani Wioletta, Citroën C5 Aircross zrobił na niej bardzo dobre wrażenie.

A oto jak Wioletta Duda-Skowronek wynotowała swoje wnioski z testu: „Spotkała mnie ogromna przyjemność przetestowania nowego Citroëna C5 Aircross–Hybrid. Przyznam, że to było moje pierwsze doświadczenie motoryzacyjne z marką Citroën. Wypadło bardzo korzystnie.

Na pierwszy rzut oka – samochód przykuwa wzrok piękną sylwetką. Citroën C5 Aircross prezentuje się moim zdaniem doskonale, nowocześnie i bardzo elegancko. Przód auta zdobi ledowe oświetlenie kształcie litery V o fantastycznej głębi, dające wrażenie trójwymiarowości. Bardzo spodobał mi się ten efekt.

Jak przystało na testującą auto kobietę, nie mogę nie wspomnieć o kolorystyce. Miałam przyjemność testować egzemplarz w kolorze granatowym, ale właściwie był to kolor trudny do jednoznacznego określenia, gdyż w rożnych „okolicznościach przyrody”, w różnym oświetleniu, zmieniał się od jaśniejszych odcieni niebieskości, po ciemniejsze aż po czerń, gdy patrzyło się na niego przy zachmurzonym niebie. Kolor piękny i każdy kto mnie zna, powie, że idealny dla mnie, ponieważ mój świat jest zawsze w kolorze blue… Jednak moje serce skradł Citroën C5 Aircross w kolorze czarnym, który oglądałam w salonie należącym do Grupy Mojsiuk w Starych Bielicach. Klasa i elegancja na najwyższym poziomie.

Wnętrze Citroëna C5 Aircross prezentuje się również bardzo elegancko i przestronnie. Niezwykle wygodne siedzenia pokryte są piękną, matową skórą – bardzo przyjemną w dotyku i nadającą autu komfortowy wygląd. Warto zwrócić uwagę na dużą liczbę bardzo pojemnych schowków w kabinie oraz na konsolę wyposażoną w dwa gniazda USB oraz indukcyjną ładowarkę do smartfonu. Czyli kolejny plus dla projektantów – tym razem za bardzo praktyczne podejście.

W tym aucie siedzi się naprawdę przyjemnie. Duży, przestronny bagażnik (liczący 460 litrów pojemności) zmieści niejedną walizkę, co jest – jak wiemy – niezwykle ważne dla kobiet przy dłuższych podróżach.

Testowałam auto z napędem hybrydowym plug-in. Wszystko bardzo czytelne i intuicyjne – z przełącznikiem na konsoli centralnej umożliwiającym wybór jednego z trzech trybów jazdy: electric, hybrid i sport.

Electric: samochód porusza się w trybie elektrycznym do prędkości 135 km/h, umożliwiając niezwykle płynną jazdę w absolutnej ciszy. Zasięg w tym trybie wynosi do 64 km.

Hybrid: samochód automatycznie zarządza pracą obu silników, optymalizując ich wydajność.

Sport: tryb ten zapewnia optymalne osiągi dzięki silnikowi elektrycznemu, który wspomaga pracę jednostki benzynowej. Łączna moc zestawu wynosi 225 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 360 Nm.

No to odpalamy hybrydowego Citroëna C5 Aircross! Zupełna cisza… Wszystko się niby świeci, ale czy na pewno silnik samochodu „chodzi”? Zdecydowanie tak – do tej ciszy można szybko się przyzwyczaić i ją docenić.

Cofając, korzystamy z kamery wstecznej, dużego wyświetlacza i lusterek, które automatycznie dopasowują się, aby wszystko dobrze ogarnąć, dzięki czemu od razy mamy poczucie bezpieczeństwa. Duża wygoda.

Jadąc, praktycznie płyniemy po drodze. No może poza kilkoma dziurami i koleinami w mieście, które jednak dało się odczuć, ale i tak nasz SUV sobie świetnie z nimi poradził. Poza miastem jest już idealnie. Zawieszenie i doskonała amortyzacja to jedna z podstawowych cech tej marki – przekonałam się o tym w praktyce.

Niosą nas duże koła o średnicy 720 mm, mamy wysoką pozycję za kierownicą, do dyspozycji automatyczną ośmiobiegową skrzynię biegów, alarm niezamierzonego przekroczenia linii na drodze i wiele nowoczesnych rozwiązań, aby móc oddać się przyjemności z jazdy w poczuciu bezpieczeństwa. Podróż testowanym modelem była bardzo przyjemnym, komfortowym i bezpiecznym doświadczeniem. Polecam.”

Dodajmy, że klienci w zależności od wariantu napędowego mają do wyboru jedną z czterech linii wyposażeniowych. W wersjach spalinowych są to: Feel, Fell Pack, C-Series oraz topowa Shine, natomiast w hybrydowej plug-in: Feel, Fell Pack, Shine i Shine Pack. Już w podstawowej Feel (z silnikami spalinowymi), standard obejmuje m.in.: zawieszenie z Progresywnymi Ogranicznikami Hydraulicznymi, 3 niezależne, odchylane, przesuwne i składane tylne siedzenia, 12,3-calowy, personalizowany cyfrowy zespół zegarów, system hamowania awaryjnego Active Safety Brake, wspomniany przez panią Wiolettę aktywny system zapobiegania opuszczeniu pasa ruchu, automatyczną dwustrefową klimatyzację, 18-calowe aluminiowe felgi i chromowane końcówki wydechu i światła LED. W hybrydzie dochodzą jeszcze dodatkowo My Citroën Play Hybrid (radio cyfrowe z nowym 10-calowym tabletem dotykowym) i My Citroën Assist (moduł łączności z pakietem SOS i usługą Assistance), pakiet Safety+ (z systemem hamowania awaryjnego Active Safety Brake i systemem monitorowania martwego pola), wspomaganie parkowania przodem, kamera cofania z funkcją Top Rear Vision, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania, reflektory przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów i elektrycznie składane lusterka boczne.

Pakiet Shine ma w standardzie dodatkowo czarne błyszczące relingi dachowe z matowymi wstawkami, pakiet kolorystyczny Dark Chrome, nowy wystrój wnętrza Urban Black (połączenie czarnej alcantary z czarną tkaniną imitującą skórę), układ Drive Assist (obejmuje system wykrywania zmęczenia kierowcy, ostrzeganie o ryzyku kolizji, automatyczne przełączanie świateł drogowych, rozszerzoną funkcję rozpoznawania znaków drogowych z sygnalizacją ograniczeń prędkości i adaptacyjny regulator prędkości) oraz Safety+ (z systemem automatycznego hamowania awaryjnego Active Safety Brake 2.0 i monitorowaniem martwego pola).


Przykładowa rata miesięczna w leasingu za model Citroën C5 Aircross może wynieść 620,21zł netto (kalkulacja przy cenie przykładowego modelu: 99 769,11 zł netto, wpłata własna: 45%, rat: 59 i wartości końcowej 40%; podana symulacja wyceny może ulec zmianie, bieżących informacji udzielą Państwu doradcy handlowi w salonie sprzedaży).


Po szczegóły związane z zaprezentowanym modelem, zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Citroën Mojsiuk Motor w Starych Bielicach k/Koszalina, ul. Koszalińska 89 lub pod nr tel.: 94/34 00 440.
https://dealer.citroen.pl/koszalin-mojsiuk
Szukaj nas na Facebooku: Citroen Mojsiuk Motor