Szczeciński oddział Mercedes Benz Mojsiuk może pochwalić się najlepszymi mechanikami nie tylko w kraju, ale i na świecie. Potwierdzili to Jacek oraz Łukasz, którzy zdobyli tytuły Mistrzów Globu w swoim zawodzie. Gratulujemy!
To bez wątpienia wielki sukces polskich mechaników. Zdobyli złoty medal Mistrzostw Świata rozgrywanych pomiędzy serwisami Mercedes-Benz Trucks. W Stuttgarcie, na najwyższym stopniu podium, stanęło dwóch specjalistów ze Szczecina wytypowanych przez centralę Mercedesa. W finale pokonali samych gospodarzy, Niemców! W podstawowym składzie narodowej drużyny znalazł się technik diagnosta szczecińskiego oddziału Mercedes Benz Trucks Mojsiuk – Jacek. W drużynie rezerwowej Polskę reprezentował brat Jacka, doradca serwisowy: Łukasz.
W mistrzostwach udział wzięło 12 zespołów z całego świata. Każdy składał się z: doradcy serwisowego, technika diagnosty, technika systemowego, sprzedawcy części zamiennych oraz oczywiście trenera. Wybór zawodników reprezentacji poprzedzony był ogólnopolskimi eliminacjami Customer Services & Parts Mercedes-Benz Trucks zawody organizuje co dwa lata. Każdy zespół rywalizujący w Global TechMasters Truck musi zmierzyć się z czterema różnymi egzaminami częściowymi.
– Przygotowywaliśmy się do finału przez półtora miesiąca. – opowiada Jacek . – W Stuttgarcie musiałem zmierzyć się z zadaniami praktycznymi dotyczącymi diagnostyki pojazdu. Był także test teoretyczny, gdzie należało w godzinę odpowiedzieć na 60 pytań. No i zadania drużynowe, gdzie nie mogło być słabego ogniwa, bo eliminowałoby całą grupę.
Łukasz, brat Jacka, przyznaje, że sukces braci to zasługa wielu innych osób. – Sukces wziął się stąd, że pracujemy w doskonałym zespole. Wszystkim zależy na tym, by godnie reprezentować markę Mercedes -Benz. Gramy przecież do jednej bramki. Jest u nas doskonała atmosfera, ludzie mają ogromną wiedzę – mówi. – Według mnie doradca serwisowy powinien mieć coś z psychologa, mieć swoją osobowość i oczywiście wiedzę na temat przy którym pracuje. Bez tego ostatniego osobowość nic nie da. Ciężarówkami interesuję się od dziecka. Mój tata też był doradcą i zawsze podglądałem jego pracę.
Sukces mechaników ze Szczecina nie dziwi Ryszarda Olszewskiego, właściciela firmy USP Transport Spedition. Przyznaje, że w swojej flocie ma 40 ciężarowych Mercedesów.
– Oczywiście zdarzają się różne, nieprzewidziane sytuacje z samochodami. Żadna jednak nie jest straszna, bo zawsze mogę liczyć na pracowników serwisu. Niezależnie od tego, czy jest dzień, czy środek nocy specjaliści są „pod telefonem”. Wiele razy doradcy uratowali mnie od zjazdu na serwis. Doskonale znają te samochody i potrafią telefonicznie poinstruować co należy zrobić, by usunąć usterkę bez konieczności korzystania z lawety – opowiada. – Za kolejny plus uważam fakt, że kierowcy z łatwością mogą umawiać się na przeglądy. Nie jestem im do tego potrzebny. Załatwiają to niezwykle profesjonalnie i sprawnie – mówi.
Ryszard Olszewski chwali podejście pracowników do klienta po okresie gwarancyjnym. Często może liczyć na rabaty. Zdarza się nawet, że obciążany jest jedynie kosztami robocizny.
– Jestem bardzo zadowolony z obsługi w tym miejscu. Z czystym sercem mogę polecić każdemu, bo przy posiadaniu dużej floty samochodów ciężarowych jest naprawdę mnóstwo obowiązków. Serwisanci odciążają mnie pod każdym względem. Dzięki nim jestem w stanie oszczędzić i czas i pieniądze – mówi.
Słowa te potwierdza Tomasz Sawiuk z BRAND SP Z.O.O. W swojej flocie ma 48 zestawów Mercedesa.
– Wszystkie Mercedesy jakie mam to Actrosy. Z serwisem Mercedes-Benz Mojsiuk pracuję od ośmiu lat i jestem niezwykle zadowolony – przyznaje. – Dla mnie kluczową sprawą jest czas usuwania ewentualnych usterek w aucie. Nie mogę pozwolić sobie na żadne przestoje. Tutaj, przez wszystkie lata, nie zawiodłem się ani razu. Umawiam się zawsze na konkretny termin, konkretną godzinę. Przyjeżdżam i wszystko już na mnie czeka: wolny kanał, pracownicy w gotowości. Robią wszystko, by klient był zadowolony.
Pan Tomasz przytacza również pewną sytuację. W jednym z aut awarii uległa skrzynia biegów, nie miał dostępnego żadnego zastępczego auta.
– Wszyscy mi mówili, że naprawa potrwa dwa tygodnie. Tak, jak wspominałem: nie wchodziło to w grę. Nie mogę sobie na to pozwolić. W serwisie przy ulicy Pomorskiej usłyszałem, że zrobią to w trzy dni. Odstawiłem auto w poniedziałek. Pracownicy zostawali po godzinach, ale w środę mogłem już wyjechać z warsztatu. Zespół naprawdę nie ma sobie równych i jest najlepszym, jaki udało mi się do tej pory spotkać – podsumowuje specjalista do spraw zarządzania flotą
Mercedes-Benz Mojsiuk
ul. Pomorska 88, 70-812 Szczecin – Dąbie
tel. 91 48 08 712
/MercedesBenzMojsiuk
www.mojsiuk.mercedes-benz.pl