W naszym cyklu konsumenckich testów aut oferowanych przez Grupę Mojsiuk Hondę CR-V w wersji hybrydowej wypróbowała pani Ewa Zemła, prowadząca w Koszalinie pracownię architektoniczną. Poszukując samochodu dla siebie, sprawdziła ona wcześniej propozycje paru innych marek. Z porównania obronną ręką wyszła hybryda Hondy.

Ewa Zemła od czterech lat jeździ Hondą CR-V z tradycyjnym napędem. Jest z niej bardzo zadowolona, ale uznała, że przyszedł czas na wymianę auta na nowe.

 

– Ta, którą jeździ pani obecnie, to Pani pierwsza Honda?

– Tak. Wcześniej używałam aut różnych marek. Byłam z nich w różnym stopniu zadowolona.

honda-1387

– Jakie ma Pani doświadczenia z czterech lat przeżytych z Hondą CR-V?

– Jest to samochód, który pokochałam, wyjątkowy, bezpieczny. Przyjemnie się go prowadzi, jest nieawaryjny. To jest auto, które wymagało jedynie serwisowania, bo jeszcze nie było sytuacji, żeby coś się zepsuło. Dla mnie ważne jest to, że ma automatyczną skrzynię biegów. Jest to wygoda, szczególnie dla kobiety. Cenię sobie ten komfort.

 

– A jak ma się do tych pozytywnych wrażeń nowa generacja Hondy CR-V w wersji hybrydowej?

– Jest super, szczególnie do jazdy po mieście. Momentami miałam wrażenie, że silnik się wyłączył, bo jest tak cicha.

Podstawową wersję Hondy CR-V w wersji 2WD Comfort z konwencjonalnym napędem można nabyć w formie leasingu już od 776,78 zł netto miesięcznie (przy wpłacie 45% wartości samochodu, okresie umowy 48 m-cy i opcji wykupu 35%)

– Na co zwróciła Pani uwagę, wsiadając do niej po raz pierwszy?

– Przede wszystkim musiałam sprawdzić, czy jest ona podobna do mojego obecnego samochodu.

 

– Jaki efekt porównania?

– Nie miałam problemu z odnalezieniem się w innych warunkach. Wszystko jest oznaczone idealnie, można łatwo znaleźć wszelkie przyciski, nawiewy, ustawienia, radio. Mogę powiedzieć żartem, że nawet „blondynka” sobie w tym aucie świetnie poradzi. Dodatkowym dużym plusem są bardzo wygodne fotele. Można je dostosować do kształtu kręgosłupa. To jest podstawa, przynajmniej dla mnie. Ważne jest też to, jaka jest perspektywa siedzenia, a siedzi się wysoko. Kierownica jest bardzo przybliżona wyglądem do starszych modeli. Podoba mi się, że Honda ma swój styl, którego się trzyma i którego klimat odtwarza w następnych modelach.

 

– Co jeszcze zapisałaby Pani na plus?

– Pojemny bagażnik. Ja wożę w nim psy i mogę stwierdzić, że jest świetny dla zwierzaków.

honda-1400

– Nic Pani nie zaskoczyło?

– Jest taka rzecz, która od razu rzuca się w oczy. Nie ma dźwigni zmiany biegów! Są za to przyciski dla poszczególnych trybów jazdy zamiast gałki. Jest to oryginalne rozwiązanie, które bardzo mi się spodobało.

 

– Wypróbowała Pani, jak hybrydowa Honda CR-V zachowuje się na trasie?

– Sprawdzałam to. Prowadzi się ją bardzo lekko. Trzeba uważać na każdy ruch, bo kierownica reaguje momentalnie. Przy tym amortyzacja jest doskonała, nie czuć dziur, wyboistej drogi. Ten samochód płynie.

 

– Jak z poczuciem bezpieczeństwa?

– Ważna jest maska samochodu, która dla mnie musi być duża, masywna, żebym miała wrażenie, że coś mnie z przodu chroni. Auto ma doskonałe hamulce. Trzeba uważać, żeby nie naciskać na nie z większą siłą, bo auto momentalnie staje. Do tego systemy bezpieczeństwa, których nie umiałabym wszystkich wymienić. Honda sama kontroluje trakcję, prędkość, odległość od innego samochodu, otoczenie. To jest auto, którym nie bałabym się jeździć.

honda-1414

– A estetyka? Jako architekt jest Pani zapewne na nią wyczulona?

– Nowa Honda CR-V jest trochę inna niż poprzednia generacja. Maska jest bardziej płaska, pojawia się ciekawy kształt reflektorów. Ten samochód – gdybym miała go spersonalizować – sprawia na mnie wrażenie dojrzałej kobiety. Mówi całą sobą: będziesz się czuć ze mną bezpiecznie, czuwam nad tobą. Sylwetka samochodu robi wrażenie. Pojechałam tym autem na wizję lokalną w terenie i zrobiłam nim „wejście smoka”. Ludziom, mówiąc trywialnie, szczęki opadły z wrażenia. Jeździłam w życiu wieloma samochodami, testowałam ostatnio różne. Po wielu próbach, pozostanę wierna Hondzie.

 

– Kto jeszcze byłby na pewno zadowolony z takiego auta?

– To jest przede wszystkim samochód dla przedsiębiorcy. Panuje zasada, że jak cię widzą, tak cię piszą. Samochód nierzadko określa pozycję społeczną człowieka. Ten sygnalizuje pewność siebie, ale i praktyczne nastawienie. Bez dwóch zdań jest prestiżowy. Honda CR-V na pewno sprawdzi się w firmie, ale i w rodzinie, bo jest przestronna i bezpieczna. Ponieważ jest to SUV na pewno docenią ją osoby, które mają problemy z kręgosłupem. Nie ma problemów z wsiadaniem i wysiadaniem, można za kierownicą siedzieć wysoko i mieć doskonałą widoczność. Mimo że krótko miałam styczność z tym autem, mogę śmiało stwierdzić kilka rzeczy: cudownie się prowadzi, ma fantastyczne wspomaganie kierownicy; uczucie towarzyszące prowadzeniu tego auta to lekkość i poczucie bezpieczeństwa. No i znaczenia ma fakt, że jako samochód hybrydowy, szkodzi środowisku mniej niż inne.

 

Honda CR-V 2,0 i-MMD Hybryda Executive – charakterystyka

SILNIK BENZYNOWY
Pojemność – 1993 cm3
Moc max – 145 KM/6200 obr./min
Max moment obrotowy – 175 Nm/4000 obr./min

SILNIK ELEKTRYCZNY
Moc max – 184 KM/135 kW
Max moment obrotowy – 315 Nm

UKŁAD HYBRYDOWY
Moc max – 184 KM/135 kW

ZUŻYCIE PALIWA

WLTP
Prędkość niska – 8,4 l/100 km
Prędkość średnia – 5,5 l/100 km
Prędkość wysoka – 6,3l/100 km
Prędkość bardzo wysoka – 9l/100 km
Cykl mieszany – 7,4l/100 km

NEDC
Cykl miejski – 5,1l/100 km
Cykl pozamiejski – 5,7l/100 km
Cykl mieszany – 5,5l/100 km

INNE DANE
Rodzaj paliwa – benzyna Pb95
Skrzynia biegów – bezstopniowa, automatyczna e-CVT
Przyspieszenie 0-100 km/h – 9,2 s
Prędkość max – 180 km/h
Długość/szerokość/wysokość – 4600/2118/1689 mm
Prześwit – 194 mm
Min. Pojemność bagażnika – 497 l
Max pojemność bagażnika – 1638 mm
Masa własna – 1726 kg

 


W razie pytań o prezentowany, jak i pozostałe modele marki Honda, zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Honda Mojsiuk Auto KM w Starych Bielicach k/Koszalina, ul. Koszalińska 12 lub pod nr tel.: 94/34 77 372

www.honda.mojsiuk.pl
Szukaj nas na Facebooku: Honda Mojsiuk Auto KM