To już dziesiąta generacja modelu Civic, decydującego o sukcesie handlowym Hondy w Europie. Samochód zaprojektowany od początku, najbardziej zaawansowana technicznie konstrukcja tego producenta i nowy wyznacznik standardu w klasie aut kompaktowych. Zmian jakie niesie nowy Civic jest tyle, że trudno je wszystkie tutaj omówić. Skupimy się na tych, które już w pierwszym kontakcie z autem odczuje kierowca.

 

Nadwozie pięciodrzwiowej Hondy Civic jest szersze, dłuższe i niższe od modelu poprzedniej generacji, co pozwoliło uwypuklić sportowe cechy nowej konstrukcji. Nowy Civic ma też krótsze zwisy zwracające uwagę na dobre właściwości aerodynamiczne samochodu. Uzupełnieniem całości jest agresywny przedni pas nadwozia, z którym komponują się wydatne nadkola oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu.

77986_10th_generation_Civic

Nowa Honda Civic została zaprojektowana od podstaw w celu osiągnięcia doskonałych właściwości jezdnych. Lekka, bardzo sztywna karoseria pozwala uzyskać niski środek ciężkości, natomiast nowe, wyrafinowane zawieszenie zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy. Dzięki zastosowaniu szerszej i dłuższej płyty podłogowej, inżynierom Hondy udało się stworzyć wnętrze o wiodącej w klasie przestronności. Całkowicie przeprojektowane wnętrze wyróżnia się prostym designem, wysokogatunkowymi materiałami wykończeniowymi, a także niżej umieszczonymi fotelami, dzięki czemu kierowca czuje większą więź ze swoim autem i ma lepszą widoczność przez przednią szybę.

Nowe, większe i szersze koła oraz opony dodatkowo podkreślają szeroką sylwetkę auta, natomiast zwiększony rozstaw osi, skrócone zwisy i pochylona kabina pasażerska potęgują dynamiczny charakter nowego Civica.

Eleganckie, dynamiczne kontury nadwozia biegną wokół przednich nadkoli, dając początek przetłoczeniu ciągnącemu się przez przednie i tylne drzwi na wysokości zewnętrznych klamek, które w tylnej części auta łączy się z lampami LED przypominającymi kształtem literę „C”.

77689_2017_Honda_Civic

Drugie przetłoczenie boczne umieszczone w dolnej części nadwozia biegnie od podstawy przednich drzwi, znajdującej się tuż za przednim kołem, ku górze, poprzez całą szerokość drzwi i łączy się tylnym nadkolem, dając wrażenie ciągłego ruchu samochodu.

Nowy Civic jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 litra. Honda słynie z produkcji z najbardziej dopracowanych silników w branży motoryzacyjnej, wyróżniających się doskonałymi osiągami. Nowe konstrukcje VTEC TURBO kontynuują tę tradycję, oferując dynamiczną charakterystykę pracy, doskonale uzupełniającą sportową naturę Civica. Ich zaletą jest również niskie zużycie paliwa i niska emisja CO2. Obie jednostki są dostępne z nowo opracowaną, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.

Przeprojektowana sześciobiegowa przekładnia manualna została opracowana specjalne z uwzględnieniem sportowego charakteru nowych silników benzynowych. Przekładnię umieszczono w nowej, bardziej wytrzymałej obudowie, która pozwala przenieść wyższą moc silników VTEC TURBO. Płynne i precyzyjne działanie dźwigni zmiany biegów to skutek zastosowania zmodernizowanego pierścienia synchronizatora, przy czym tarcie powstające w wyniku zmiany przełożeń zostało zredukowane o 40% w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Również automatyczna przekładnia bezstopniowa CVT została zmodernizowana pod kątem integracji z nowymi silnikami.

Pod kątem wydajności silnik 1,0 litra VTEC TURBO przewyższa większość konkurencyjnych jednostek o poj. 1,0 litra współpracujących ze skrzyniami automatycznymi, zachowując jednocześnie podobne osiągi. Co więcej, nowa jednostka opracowana przez Hondę góruje w zakresie przyspieszenia nad poprzednim silnikiem 1,8 litra z pięciobiegową przekładnią automatyczną.

Podobnie, jak poprzednicy, nowy Civic jest jednym z najbardziej funkcjonalnych modeli w tej klasie i oferuje niezrównaną przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Dzięki zastosowaniu dłuższej i szerszej płyty podłogowej oraz o 30 mm dłuższego rozstawu osi w porównaniu z modelem poprzedniej generacji, wszystkie osoby zajmujące miejsce w nowej Hondzie Civic mogą cieszyć się lepszą widocznością oraz większą przestrzenią, a także docenić doskonałe spasowanie i wykończenie materiałów rodem z segmentu premium.

Podobnie, jak w przypadku poprzednika, bagażnik Hondy Civic ma imponującą pojemność (478 litrów), a jego dodatkową zaletą jest łatwy dostęp i duża wszechstronność. Tylne siedzenia dzielą się w proporcji 60:40, co w połączeniu z nisko umieszczonym progiem załadunku (679 mm), dużym otworem załadunkowym (1 120 mm) oraz płaską podłogą bagażnika pozwala przewieźć na pokładzie Hondy Civic ciężkie, długie i szerokie przedmioty.

Nowy Civic to również przyjazna użytkownikowi elektronika pokładowa. System Honda Connect daje szybki dostęp do usług internetowych, jak przeglądarka, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, wiadomości i prognoza pogody, media społecznościowe czy internetowe stacje muzyczne. Ponadto, system oferuje fabrycznie zainstalowane aplikacje i możliwość pobrania innych aplikacji z centrum Honda App Centre. Na ekranie dotykowym pojawiają się również informacje dotyczące jazdy, takie jak przebieg i zużycie paliwa, a także obrazy przesyłane przez wielofunkcyjną kamerę cofania.

W zależności od wersji, w nowej Hondzie Civic jest też dostępnych kilka zestawów audio do wyboru, włączając w to 180-watowy system z ośmioma głośnikami oraz zestaw o wysokiej mocy z 11 głośnikami (449 watów).

 

BEZPIECZEŃSTWO

Pakiet rozwiązań Honda SENSING obejmuje następujące systemy bezpieczeństwa aktywnego: ograniczający skutki kolizji, ostrzegający przed kolizją; ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu; zapobiegający zjeżdżaniu z pasa ruchu; utrzymujący auto na pasie ruchu; tempomat adaptacyjny; system rozpoznawania znaków drogowych; inteligentny ogranicznik prędkości; system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach; monitorowania ruchu poprzecznego; wielofunkcyjną kamerę cofania. Standardem w nowej Hondzie Civic jest również system kontroli stabilności jazdy (VSA®) z kontrolą trakcji, który pomaga kierowcy w utrzymaniu kontroli nad samochodem w zakrętach, w czasie przyspieszania i podczas hamowania. Ponadto, wyposażenie obejmuje też system kontroli ciśnienia w ogumieniu (TPMS).

 


 

Wszystkich zainteresowanych najnowszą wersją Hondy Civic zapraszamy po szczegóły do koszalińskiego dealera tej marki firmę Mojsiuk Sp. z o.o. Auto Km Sp.K. w Starych Bielicach 128 k/Koszalina lub pod numerem telefonu: 94 34 77 362.