Peugeot 308 zadebiutował w 2007 roku i został bardzo dobrze przyjęty przez rynek. Siedem lat później marka zaproponowała jego drugą generację, która okazała się bardzo dopracowanym autem, uznanym przez europejskich dziennikarzy za Samochód Roku 2014. I oto po kolejnych siedmiu latach pojawia się Peugeot 308 trzeciej generacji, tym razem między innymi w wersji hybrydowej – finalista konkursu i mocny kandydat do tytułu Car of the Year 2022. Taki właśnie samochód w naszym cyklu testów konsumenckich ocenia pani Katarzyna Kasprzak.
Pani Katarzyna jest dyplomowanym podologiem, prowadzi w Koszalinie Instytut Zdrowych Stóp Podologica. O sobie mówi, że należy do kierowców lubiących dynamiczną jazdę, a więc również samochody, które pod maską kryją odpowiednią moc.
Testowany Peugeot 308 GT spełnia to kryterium w stopniu doskonałym. Jako hybryda plug-in gwarantuje przy tym eksploatację oszczędną, bo systematycznie doładowywana bateria pozwala przejechać na silniku elektrycznym nawet 60 km. Dla kogoś, kto używa auta głównie w mieście, a dysponuje domową ładowarką, rozwiązanie idealne.
Ale nawet kiedy już trzeba jechać z tradycyjnym napędem, Peugeot 308 nie jest szczególnym „paliwożercą”. W testowanym wariancie silnik spalinowy ma pojemność 1598 cm3 i moc 180 KM (zsumowana moc układu wynosi 225 KM). Skrzynia biegów to ośmiostopniowy automat.
Pani Katarzyna tak relacjonuje pierwszy kontakt z autem: – Dla osób, które na co dzień nie używają aut z napędem elektrycznym albo hybrydowym zaskakujący jest moment tuż po uruchomieniu silnika. Zupełnie go nie słychać. Kiedy przechodzimy na napęd spalinowy, przeżywamy drugie zdziwienie, bo niewiele głośniejszy jest silnik tradycyjny. Hybrydę docenia się zwłaszcza w chwili ruszania spod świateł, bo bez zamiaru ścigania się z kimkolwiek takie auto rusza pierwsze – podkreśla nasza rozmówczyni.
– To jest moim zdaniem samochód idealny do codziennego użytku w mieście, nie za wielki, ze sporym bagażnikiem, w którym można pomieścić nawet bardzo duże zakupy – mówi Katarzyna Kasprzak. – Jednocześnie zwinny i wygodny. Duże wrażenie zrobiła na mnie jakość obrazu w tylnej kamerze, co ułatwia parkowanie i zawracanie.
Peugeot 308 należy do grupy samochodów kompaktowych. W wersji hatchback mierzy on 436,7 cm długości, 185,2 cm szerokości (206,2 cm z lusterkami) i 144,1 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 267,5 cm. W aktualnym wydaniu jest o ok. 11 cm dłuższy i prawie 2 cm niższy od swojego poprzednika, a przy tym odległość między osiami wzrosła o 5,5 cm, na czym korzystają podróżujący na tylnej kanapie.
Dużo dobrego można powiedzieć o stylistyce nowej „trzysta ósemki”. Linia dopracowana jest do perfekcji. W oczy rzuca się odnowione logo marki – głowa lwa nabrała pewnej drapieżności. Niezależnie z której strony i pod jakim kątem patrzymy na Peugeota 308, jego sylwetka wydaje się dynamiczna, nawet nieco atletyczna. – Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam to auto, miałam skojarzenie z wozem sportowym – dzieli się wrażeniami pani Katarzyna. – Nietypowa, jakby sportowa, jest przy tym kierownica. Jest nieduża. Wokół niej rozlokowane są rozmaite przyciski pozwalające sterować rozmaitymi funkcjami (radiem, telefonem, multimediami i systemami wspomagania prowadzenia) bez odrywania ręki. Lubię takie rozwiązania.
Zapewne nie tylko na naszej rozmówczyni ogromne wrażenie robi ergonomiczny i intuicyjny Peugeot i-Cockpit, a zwłaszcza holograficzny cyfrowy wyświetlacz 3D. Panel elektronicznych zegarów pozwala na konfigurację według własnych preferencji kierowcy. Nie ulega wątpliwości, że mamy do czynienia z naprawdę na nowo przemyślanym samochodem.
Zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Peugeot Mojsiuk Motor w Starych Bielicach k/Koszalina, ul. Koszalińska 89 lub pod nr telefonu: 94/342 51 00
www.mojsiukmotor.peugeot.pl
Szukaj nas na Facebooku: Peugeot Mojsiuk Motor i Instagramie: Peugeot Mojsiuk Motor
Przykładowo – nowy model Peugeot 308 można nabyć w programie Free2Move Lease już od 1017 PLN netto miesięcznie (okres 36 m-cy, roczny limit przebiegu 10 tys. km, wpłata 20%).
Z wyposażenia testowanej wersji warto wymienić:
- reflektory przednie Matrix LED z automatycznym dostosowaniem wiązek światła do warunków panujących na drodze,
- adaptacyjny tempomat,
- system automatycznego hamowania awaryjnego z wykorzystaniem kamery i radaru,
- 18-calowe aluminiowe felgi,
- wyświetlacz Peugeot i-Cockpit 10″,
- matrycowe LED-owe reflektory przednie,
- czujniki parkowania i doskonałą kamerę cofania,
- tapicerkę z alcantary z wstawkami ze sztucznej skóry,
- system ostrzegający podczas cofania o poprzecznie przemieszczających się obiektach,
- system filtrowania powietrza,
- przyciemniane tylne szyby.