img 0840 Motoryzacja, Przyjemności
Fot. Miguel Gaudencio

MAŁY – WIELKI KABRIOLET

Pali ekonomicznie, kosztuje rozsądnie, a wart jest naprawdę wiele. Nowy Mini Cabrio to gwarancja pełnego zadowolenia. Zakochają się w nim miłośnicy sportowej i pełnej adrenaliny jazdy. Pod maską znajdziemy silnik o mocy 192 koni mechanicznych!

 

Już pierwsze modele Mini, które produkowane były w 2001 roku zachwycały pięknem i funkcjonalnością. Budziły zainteresowanie zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Producentom angielskiego z urodzenia, a obecnie należącego do koncernu BMW Mini, to jednak nie wystarczyło. Postanowili, że będą dążyli do doskonałości. Dzisiaj możemy powiedzieć, że ją osiągnęli. Trzecia generacja Mini nie tylko przyciąga wzrok, ale też sprawia, że czujemy się w tym samochodzie naprawdę dobrze.

Samochód ma sportowy pazur. Świadczą o tym chociażby okrągłe lampy oraz tylne, w chromowanych ramkach. Z przodu wzrok przykuwają wlot powietrza oraz burtowe kierunkowskazy. Kontury nadwozia podkreślone są czarnym obramowaniem. Zaglądamy do środka i widzimy… odsuwany dach wykonany z wysokiej jakości miękkiego materiału. Mechanizm składania i rozkładania jest w pełni zautomatyzowany. Mamy możliwość rozsunięcia go w dwóch płaszczyznach. Można go odsunąć tylko nad przednią częścią kabiny – przy każdej prędkości – albo całkowicie otworzyć – na postoju lub przy jeździe do 30 km/h. Całkowite rozłożenie zajmuje zaledwie 18 sekund. Sportowy charakter podkreślają również: wielofunkcyjna, skórzana kierownica czy oferowane w standardzie sportowe, przednie fotele.

 

img_0900Mini auto, maksimum bezpieczeństwa

W bogatym wyposażeniu Mini Cabrio można znaleźć mnóstwo rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Są poduszki powietrzne przednie i boczne. Do dyspozycji mamy cztery czujniki ABS. Asystent parkowania wymierza wielkość dostępnego miejsca. Sprawdza tym samym czy auto się zmieści tam, gdzie chcemy. Jeśli tak – samochód parkuje samodzielnie, bez udziału kierowcy. System aktywnej ochrony pieszych redukuje ewentualne obrażenia pieszych, jeśli zdarzyłoby się potrącenie. Maska unosi się, aby zmniejszyć obrażenia poszkodowanego.

Dzięki adaptacyjnemu regulatorowi prędkości można odchylić się w fotelu i płynąć z prądem, nawet gdy drogi są zatłoczone lub zjeżdżamy ze wzniesienia. Kamera z przodu wykrywa pojazdy w odległości do 120 m. Rozpoznaje również nieruchome obiekty i ruch pieszych. System automatycznie dostosowuje prędkość do ruchu przed autem. Możemy przejąć kontrolę w dowolnym czasie poprzez naciśnięcie pedału gazu lub hamulca.
Oprócz wymienionych rzeczy znajdziemy jeszcze sporo przydatnych rozwiązań, między innymi system EBD, czyli elektroniczny rozkład siły hamowania czy CBC, kontrolę hamowania na zakrętach.

 

Pasjonujące wnętrze

O sportowych rozwiązaniach już wspominaliśmy. Nie sposób jednak pominąć atrakcyjnych dodatków. Radio wspomagane jest przez 6 głośników. Informacje wyświetlane są na 6,5 calowym wyświetlaczu wysokiej rozdzielczości. Dodatkowo zawiera złącze Bluetooth oraz przygotowanie dla aplikacji MINI Connected. Dodatkowe możliwości zwiększenia frajdy z jazdy, komfortu i indywidualizacji obejmują 2-strefową klimatyzację automatyczną z trybem jazdy bez dachu czy podgrzewane fotele. Wymagający mogą zażyczyć sobie extra pakiet schowków, więc na brak miejsca również nie można narzekać.

A bagażnik? W porównaniu do poprzedniej wersji objętość bagażnika zwiększona została o ok. 25 procent do 215 l przy dachu rozłożonym i 160 l przy schowanym. Standardowa specyJfikacja obejmuje dzielone i składane oparcia tylne oraz większe możliwości transportowe po złożeniu tylnych oparć.

img_0914

Do wyboru, do koloru

Samochód dostępny jest w trzech wersjach silnikowych. Pierwsza, to wyposażona w 3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 koni mechanicznych. Kolejna to 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 192 koni mechanicznych oraz ostatnia z wysokoprężnym pod maską silnikiem o mocy 116 koni mechanicznych. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy 6-stopniową manualną skrzynię. W modelu sportowym natomiast 6-stopniową przekładnię sportową Steptronic z łopatkami pod kierownicą do ręcznej zmiany biegów.

 

 


 

marina_northeast

 

Podziękowania za pomoc przy realizacji sesji fotograficznej dla North East Marina Szczecin