Rejsy wycieczkowe – tzw. cruising – to dwa w jednym: zwiedzanie ciekawych miejsc i wypoczynek na pokładzie komfortowego statku. Ląd i woda. Z tego sposobu podróżowania, gdzie podróż nie jest jedynie przemieszczaniem się w przestrzeni, ale atrakcją samą w sobie korzysta coraz więcej osób, tym bardziej, że ceny rejsów spadają. Biuro Podróży AGA Holiday od samego początku istnienia współpracuje z Grupą AtlasTours – największym organizatorem wakacji na morzu w Polsce.

 

Agnieszka Strojna, właścicielka AGA HolidayRejsy wycieczkowe stają się coraz bardziej popularne, a nawet modne – mówi Agnieszka Strojna, właścicielka Biuro Podróży AGA Holiday. – Największe linie to MSC Cruises oraz Costa Cruises, statki niezwykle komfortowe, z których czasem naprawdę nie ma się ochoty zejść na ląd.

Wybór jest ogromny. Można wypłynąć przez cały rok, we wszystkie strony świata – od Spitsbergenu po Australię. Nazwy wycieczek brzmią bajkowo: „Antyczna podróż”, „Śladami Wikingów”, „Śródziemnomorska odyseja”, „Adriatyckie odkrycia”. Można popłynąć do Singapuru, Maroka, USA albo bliżej, do lubianych europejskich stolic.

Niektóre rejsy trwają kilka, a inne kilkanaście dni. Statki pływają w nocy, w dzień cumują w portach. Wtedy we własnym zakresie, bądź korzystając z wycieczek fakultatywnych, można zwiedzać portowe miasta, opalać się na pięknych plażach, albo pozostać na pokładzie, co wcale nie jest złym wyborem, bo ilość atrakcji może konkurować z lądowymi.

Statki rejsowe tętnią życiem całą dobę. To wielopoziomowe pływające kurorty o wysokich standardach. Poza kabinami mieszkalnymi, na pokładzie znajdują się restauracje (zazwyczaj kilka różnych kuchni całego świata), kluby fitness, strefy do opalania, spa, baseny, kluby, kasyna, kina, a nawet teatr. Niebawem, 29 maja, w dziewiczy rejs wypłynie największy wycieczkowiec świata – Harmony of the Seas mierzący 362 metry długości, przygotowany dla 6,5 tysiąca pasażerów z osiemnastoma pokładami, na których poza wspomnianymi wyżej standardami znajdą się promenady, galerie sztuki, boiska sportowe, puby, sklepy, butiki, a także kolejka tyrolska, amfiteatr i karuzela. W planach są koncerty i przedstawienia na lodzie. Koszt rejsu od 500 euro (wraz z opłatami portowymi) w kabinie z balkonem i można go zamówić w AGA Holiday.

Rejsowanie (ang. cruising) to opcja uniwersalna – odpowiednia na wycieczkę rodzinną – statki mają zawsze bogatą ofertę rozrywek familijnych, zajęć edukacyjnych i zabaw dla maluchów – romantyczny wypad we dwoje, albo odmiana dla osób, którym znudziło się konwencjonalne podróżowanie.

– Jedną z najwygodniejszych form rejsowania jest wycieczka z polskim pilotem, bardzo ją polecam – mówi Agnieszka Strojna, właścicielka Biuro Podróży AGA Holiday. – Pilot towarzyszy pasażerom od momentu wyjazdu/wylotu z Polski. Na statku jest rezydentem, pomaga w załatwianiu wszelkich formalności, dostarczainformacji o menu i wszelkich aktywnościach. Jest tłumaczem i przewodnikiem wybranych wycieczek fakultatywnych. Oczywiście można też podróżować indywidualnie. W celu zapoznania się z aktualnymi ofertami rejsów zapraszam na stronę agaholiday.namorzu.pl

Statki są ekskluzywne, ale ceny rejsów – przystępne, od 200 euro. Co istotne – wliczona jest w nią większość dostępnych na statku usług i atrakcji. Koszt zależy nie tylko od destynacji i czasu podróży, ale także od wybranej kabiny. Wewnętrzne nie mają okien i są tańsze. Zewnętrzne są z oknem lub balkonem, na którym można się opalać. Im wyżej, tym drożej. Warto dopłacić i cieszyć oczy pięknymi widokami – statki często płyną blisko wybrzeży. Niezależnie od rodzaju wszystkie kabiny są ponad poziomem morza, mają klimatyzację, łazienkę, media, sejf. Są sprzątane dwa razy dziennie, na dwie kabiny przypada 1 steward (cała załoga jest tak liczna, że zajmuje dwa pokłady!). Do wyboru są pokoje dwu- i kilkuosobowe, a także kilkuizbowe apartamenty, a w wersji luksusowej – nawet lofty. W cenie rejsu są trzy posiłki dziennie, przekąski w ciągu dnia i nocny bufet, w opcji all inclusive także szeroki wybór wysokogatunkowych alkoholi.

– Klienci w moim biurze mogą uzyskać wszystkie informacje i szczegóły dotyczące rejsu: jak się do niego przygotować, co spakować do walizki, jakie dokumenty zabrać, jakie aktywności oferuje statek, po ciekawostki i rady, jakie mogą się im przydać w czasie wycieczki – podkreśla Agnieszka Strojna. – Oczywiście dokładnie omówię wszelkie szczegóły dotyczące kierunku i przebiegu podróży, dojazdu do portu – możemy go także zorganizować. Pomogę we wszystkim, sama miałam przyjemność pływać statkami, dodatkowo przeszłam specjalne szkolenie dotyczące cruisingu. Na koniec ważna informacja dla osób obawiających się choroby morskiej. Na wycieczkowcach nie występuje!

Osobom wybierającym jednak tradycyjny sposób podróżowania samolotem, autokarem albo własnym autem – przypominamy: w biurze Aga Holiday dostępny jest szeroki wybór ofert znanych organizatorów w każde wymarzone miejsce na świecie.

 

Co warto wiedzieć, zanim popłyniesz w rejs:

Ceny: kupując wycieczkę, sprawdź, czy podany koszt zawiera opłaty portowe, opłatę serwisową dla załogi. Wysokość opłat uzależniona jest od długości rejsu, przy standardowej ośmiodniowej podróży to ok. 200 euro.

Transport do macierzystego portu: samolotem bądź we własnym zakresie – autokarem lub samochodem. W pierwszym pomoże biuro – zarezerwuje bilety lotnicze i transfer na lotnisko. Dla samochodu zarezerwuje miejsce parkingowe. Istnieje opcja zabukowania hotelu przed lub po rejsie.

Dokumenty: potrzebny jest paszport, wizy – w biurze uzyskasz informację, co będzie ci potrzebne na poszczególnych etapach podróży.

Ubezpieczenie: wliczone w cenę rejsu, obejmuje koszty leczenia, następstwa wypadków i bagaż podręczny.

Opieka medyczna: na statkach znajdują się punkty medyczne, ale należy zabrać ze sobą zapas leków – mogą być niedostępne.

Ubiór: dowolny, ale warto zabrać ze sobą jeden strój wyjściowy – sukienkę czy garnitur. Na statkach organizowane są uroczyste kolacje i gale, gdzie obowiązują stroje wieczorowe. Warto pamiętać o obyczajach panujących w poszczególnych miejscach i zapewnić sobie odpowiednie ubranie- Pieniądze: na statkach obowiązuje bezgotówkowy system opłat. Pasażerowie otrzymują karty elektroniczne – identyfikujące, będące też „kluczem” do pokoju. Waluta podawana jest w opisie statku. Należności reguluje się ostatniego dnia rejsu w recepcji. Karty kredytowe są rejestrowane zaraz po zaokrętowaniu. W przypadku braku karty wpłacamy depozyt gotówką.

Opłaty serwisowe: wręczanie ich załodze statku jest tradycją morskich wycieczek, są obowiązkowe. Na większości statków są automatycznie doliczane do rachunku raz dziennie (ok. 9 euro) lub wręczane w specjalnych kopertach.

Komunikacja: personel posługuje się językiem angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim i udziela wszelkich informacji. Każdego wieczora do kabin dostarczana jest gazetkapokładowa, a w niej program kolejnego dnia. W przypadku rejsów z polskim pilotem gazetka pokładowa tłumaczona jest na język polski.

Serwis bagażowy: wliczony w cenę. Bagaże są dostarczane bezpośrednio do kabin.

Palenie papierosów: możliwe, ale wyłącznie w wyznaczonych miejscach.