Japoński koncern Honda ma dobrą passę. Wypuścił na rynek trzy modele aut, które od chwili debiutów okazują się w swoich klasach sprzedażowymi przebojami docenianymi przez klientów. Także w koszalińskim salonie Hondy można z bliska przyjrzeć się przeprojektowanej Cr-V, powracającej po 10 latach na rynek Hr-V oraz trzeciej generacji Hondy Jazz.

 

HR-V: WSZYSTKO NA SWOIM MIEJSCU
Od dawna premiera nowego modelu auta nie wzbudziła takiego zainteresowania jak w przypadku hondy HR-V. Jego koszalińska prezentacja również przyciągnęła do salonu firmy Mojsiuk pokaźną liczbę fanów Hondy. Nic dziwnego – pierwsza generacja produkowana w latach 1999-2006 dobrze zapisała się w pamięci użytkowników. Nowa honda Hr-V również nie zawodzi. Jakie są atuty tego crossovera?

Na pewno dynamicznie zaprojektowana linia nadwozia, w którym starano się połączyć wrażenie masywności a’la SUV oraz ak
centy sportowe – np. ukryte klamki tylnych drzwi oraz opadająca ku bagażnikowi linia dachu. A skoro o bagażniku mowa… „Kufer” Hondy Hr-V przy normalnym ustawieniu oparć kanapy ma pojemność 470 litrów, a maksymalnie – 1533 litry. Walory użytkowe podnosi dodatkowo system składania siedzeń Magic Seats. Układ daje możliwość ustawiania foteli w różnych konfiguracjach, a  także powiększenie pojemności bagażnika poprzez złożenie tylnej kanapy i uzyskanie dzięki temu zupełnie płaskiej podłogi. Początkowo nowa Honda HR-V będzie oferowana do wyboru z  jednostką wysokoprężną 1.6 i-DTEC o  mocy maksymalnie 120 KM lub z  benzyniakiem 1.5 i-VTEC 130 KM. W tym drugim przypadku oprócz 6-biegowej skrzyni manualnej dostępna jest automatyczna skrzynia bezprzekładniowa – CVT. Honda HR-V – w podstawowej wersji kosztuje od 77 000 złotych

crv01
HONDA CR-V: NAJLEPIEJ SPRZEDAJĄCY SIĘ SUV W EUROPIE
Gruntownie przeprojektowana i unowocześniona Honda CR-V 2015, będąca jednym z najpopularniejszych SUV-ów na świecie, oferuje zmodernizowane nadwozie, nowe elementy podnoszące komfort podróżowania, nowe systemy łączności oraz pierwsze w segmencie tak zaawansowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa podróżujących.

Honda CR-V otrzymała w 2015 roku nowy silnik Diesla oraz dziewięciostopniową przekładnię automatyczną, jak również pierwszy na świecie inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC), będący częścią systemu Honda SENSING.

Jest on w  stanie przewidywać i  automatycznie reagować na sytuację, w której pojazd z sąsiedniego pasa ruchu zajedzie nam drogę. W oparciu o rozległe badania rzeczywistych, typowych zachowań europejskich kierowców, system i-ACC analizuje sytuację na drodze korzystając z kamery i radaru, które pozwalają ustalić pozycję innych pojazdów. Stosując specjalny algorytm, system ocenia prawdopodobieństwo zajechania drogi naszemu autu przez pojazdy poruszające się po sąsiednich pasach. Bazuje on na wzajemnych relacjach ruchu tych pojazdów i w razie potrzeby szybko, bezpiecznie i komfortowo reaguje na rozwój wydarzeń.

W Hondzie CR-V debiutuje również system rozrywkowo-informacyjny Honda Connect, oferujący liczne udogodnienia oraz szereg przydatnych rozwiązań. Honda Connect daje dostęp do takich funkcji, jak radio internetowe, przeglądarka internetowa, nawigacja satelitarna czy kamera cofania.

Jazz02
JAZZ: DOBRY DLA RODZIN Z MAŁYMI DZIEĆMI
Kolejną tegoroczną nowością Japończyków jest miejska Honda Jazz trzeciej generacji. Samochód stanowi kontynuację koncepcji, z jakiej zasłynęli poprzednicy. A jest to przede wszystkim zaskakująco przestronna – jak na zwartą sylwetkę nadwozia – kabina pasażerska. Na brak miejsca nie będą wcale narzekać dwie dorosłe osoby oraz dwoje dzieci siedzących w fotelikach. Składany wózek czy rowerek można umieścić w bagażniku, który dysponuje pojemnością od 354 do 1314 litrów.

Co ciekawe, zarówno nowy Jazz, jak i Hr-V dzielą płytę podłogową, która ma zbiornik paliwa umieszczony pod fotelem kierowcy. Dodajmy, że miejscem produkcji Jazza III są zakłady Hondy w Japonii. Klienci, którzy wybiorą wersję Comfort lub elegance w gamie Jazza, będą mogli skorzystać ze standardowego systemu multimedialnego Honda Connect. Działa on w oparciu o Androida. Nowy system zapewnia łatwą obsługę aplikacji za pośrednictwem ekranu dotykowego, umieszczonego w desce rozdzielczej.

Ponadto, system Honda Connect jest oferowany z fabrycznie zainstalowanymi aplikacjami i umożliwia dodawanie aplikacji za pomocą usługi Honda App Center. System daje szybki dostęp do usług internetowych takich jak przeglądarka, wiadomości podawane w czasie rzeczywistym, informacje o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także do serwisów społecznościowych i stacji muzycznych.

Honda Jazz III – mierząca 3995 mm długości z rozstawem osi 2530 mm – jest nieznacznie większa od poprzednika. Do jej napędu przewidziano póki co tylko benzynową jednostkę 1.3 i-VTeC, która rozwija moc do 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.

Nowa Honda Jazz w wersji bazowej kosztuje na polskim rynku poniżej 60 000 złotych. Na jazdę testową wszystkimi opisanymi modelami można się oczywiście umówić w salonie firmy Auto Mojsiuk KM w Starych Bielicach 128 pod Koszalinem – tel.: 94 347 73 63, e-mail: sprzedaz-honda@mojsiuk.pl.