Aplikacje społecznościowe w 2017 roku zabierały nam średnio 1 godzinę i 47 minut dziennie. Tyle czasu Polacy decydowali się przeznaczyć ze swojej doby na Facebooka, Instagrama, Youtuba lub inne social media. Coraz częściej mówi się o tym, że ekrany telefonów kradną naszą uwagę, a wraz z nią bezcenny czas. Jako zespół agencji marketingowej wielokrotnie przekonaliśmy się, że jest też druga strona medalu. Istnieją aplikacje, które nam ten czas „oddają”. Oczywiście nie bezpośrednio, ale odpowiednio używane pozwalają na zoptymalizowanie wielu procesów i zwyczajne usprawnienie życia zawodowego oraz prywatnego.

Zawsze kiedy natrafiamy na któreś z tych genialnych rozwiązań pojawia się pytanie „Co by było gdybyśmy trafili na to wcześniej? Ile godzin swojego życia byśmy zaoszczędzili? Ile filmów więcej obejrzelibyśmy na Netflix?” Poniżej lista aplikacji, które działają w przypadku naszego zespołu. Zapewne nie wszystkie zadziałają w Twoim, ale warto się przekonać, bo nie ma cenniejszej waluty niż czas.

 

Kalendarz

Mało odkrywczy wybór, ale z perspektywy odkryć ludzkości kalendarz jest wydarzeniem równie ważnym, co wynalezienie koła. Na pewno życie jest ciekawsze, bo jest pełne odkryć kiedy nie korzystasz z kalendarza. „O! Dzisiaj mam spotkanie!” „O, to dziś mam oddać ten projekt!”, „O, spóźniłem się o tydzień z rejestracją na wydarzenie!”. „O, zapomniałem o Jej/Jego urodzinach!”
Czy oszczędność czasu to główna zaleta korzystania z kalendarza? Nie, z naszej perspektywy najważniejsza jest ograniczenie zmartwień i próba zapanowania nad czasem, zadaniami, wspólnymi projektami. Tylko w październiku w naszych kalendarzach elektronicznych znalazło się ponad 150 „rzeczy”, dzięki czemu projekty dowozimy na czas i bez stresu. Wiemy co, wiemy gdzie i wiemy kiedy. Jakich aplikacji używać? Na systemach dostarczonych przez Apple warto zostać przy kalendarzu systemowym, w innym wypadku polecamy Google Kalendarz.

Kalendarz wybrała Adrianna, junior social media specialist

 

Sprout Social / Buffer / Loomly /Hootsuite

Skoro już o kalendarzu i próbach zapanowania nad czasem mowa, warto wspomnieć o kalendarzach publikacji i panowaniu nad treściami. W samym wrześniu opublikowaliśmy 287 postów na ponad 45 fanpage’ach naszych Klientów. Prawie 10 postów dziennie, tworzonych przez 7 osób – wymagające zadanie, które nie powiodłoby się bez wsparcia.

Aplikacje te równie dobrze sprawdzą się przy firmach, które produkują mniej treści. Pozwalają w kilka dni zaplanować publikacje na cały miesiąc, dzięki czemu zachowujesz, tak ważną dla algorytmów i Twoich odbiorców, częstotliwość komunikacji.

Kalendarze treści wybrała Nikola, Head of Content

 

Feedly

W jednej z książek przeczytaliśmy, że kreatywność to wymówka amatorów, profesjonaliści siadają i po prostu tworzą. Jak stworzyć prawie 300 postów na 45 różnych tematów? Tutaj z pomocą przychodzi Feedly – cudowny agregator treści i inspiracji. Feedly ułatwia znajdowanie wzmianek i artykułów na interesujące nas tematy. Słowem, doskonałe narzędzie przy tworzeniu ciekawego contentu. Alternatywa – Buzzsumo

Feedly wybrała Kaja, online marketing specialist

 

Google Keep

Co zrobić z pomysłami, które pojawiają się nagle? Każdy z nas co najmniej raz w tygodniu wpada na genialny pomysł i co najmniej raz w tygodniu innego genialnego pomysłu nie zdąży zapisać. Wystarczy, że ktoś nas zawoła albo zadzwoni w nieodpowiednim momencie i po pomyśle zostało tylko to nieprzyjemne uczucie pustki i dręcząca myśl „Aj, miałem coś zapisać! Tylko co to było?!”Z pomocą przychodzi Google Keep – aplikacja, do zarządzania notatkami w dowolnym formacie – tekst, link, zdjęcie.

Google Keep to wybór Mateusza, Head of Sales // Partner

 

Canva

Social media to treści, a te najłatwiej przyswajamy wzrokowo. Jak zwiększyć skuteczność swoich komunikatów? Tutaj z pomocą przychodzi Canva. Przy braku umiejętności i/lub oprogramowania Canva jest idealnym narzędziem do tworzenia prostych i estetycznych grafik. Jest intuicyjna, łatwa w obsłudze i w zupełności wystarczy do obróbki prostych treści wizualnych tworzonych do social mediów.Przy większych umiejętnościach lub bardziej wymagających projektach polecamy Photoshopa i Illustratora.

Canva to wybór Łukasza, Head of Design

 

tiny png

Gotową grafikę możesz skompresować dzięki aplikacji tiny png. Kompresja daje mniejszą wielkość pliku, co w przypadku grafik znajdujących się na Twojej stronie www zmniejszy jej czas ładowania. Według Google optymalny czas ładowania strony wynosi mniej niż 3 sekundy. Chcesz sprawdzić, jak szybka jest Twoja strona? Wykonajtest PageSpeed Insights.

tiny png to wybór Dominiki, Head of Web Design

 

WeTransfer

Chcesz wysłać komuś plik, ale jego waga nie pozwala na wysłanie go mailem? Jeśli nie pomaga tiny png albo jest to inny format niż grafika, użyj WeTransfer.

WeTransfer wybrał Łukasz, Head of Design

 

Google Drive

Trzecia na naszej liście i nie ostatnia z aplikacji od Google. Choć użycie słowa „aplikacja” wobec Google Drive to duża zniewaga. Google Drive to usługa do przechowywania i synchronizacji plików. Twoje pliki są tak blisko Ciebie jak urządzenia, na których masz zainstalowaną aplikację. Dużą wartością jest możliwość zaproszenia innych osób do wyświetlania, edytowania lub komentowania przechowywanych tam treści. Alternatywa – Dropbox.

Google Drive to wybór Nikoli, Head of Content

 

sotrender

Ponad połowa marketerów nie mierzy skuteczności swoich działań. Jak zacząć? Z pomocą przychodzi sotrender – narzędzie do analizy najważniejszych mediów społecznościowych. Wykorzystaj dane, by porównać swoje działania z konkurencją, wygenerować raport lub wprowadzić kluczowe optymalizacje.

sotrender to wybór Jana, Head of Marketing // Partner

 

Calamari

Skoro całość aplikacji ma oszczędzić nasz czas, to warto zacząć mierzyć te oszczędności. Dzięki Calamari dowiesz się, ile czasu poświęcasz na dany projekt lub konkretną kategorię zadań. Analizując statystyki możesz z łatwością stwierdzić, które zadania wymagają mniej, a które więcej czasu. Aplikacja sprawdzi się także, jeśli ze swojej pracy rozliczasz się godzinowo.

Calamari to wybór Rafała, social media ads manager

 

Ilustracja Prestiż wypisz-wymaluj 2

 

Slack

Pozwala na szybki kontakt ze współpracownikami z możliwością podziału na poszczególne projekty. To nie tylko aplikacja internetowa. To także szereg aplikacji przeznaczonych na różne systemy – Windows, Mac OS X, czy systemy mobilne – Android oraz iOS. Jesteś dostępny – gdziekolwiek chcesz.

Slack to wybór Rafała, social media ads manager

 

Trello

Aplikacja służąca do zarządzania projektami, którą da się dostosować w taki sposób, by ostatecznie służyła do zarządzania całą firmą. Narzędzie to ułatwia zarządzanie zadaniami, umożliwia komunikację z zespołami czy Klientami. Dużym plusem jest możliwość dołączenia dodatków, np. Kalendarz Google czy Slack oraz intuicyjna aplikacja mobilna.

Trello wybrał Jan – Head of Marketing // Partner

 

G-Suite

Kolejny cudowny wynalazek od Google. Kalendarz, Gmail, Dysk, Dokumenty plus możliwość stworzenia adresu e-mail z firmową domeną. Perfekcyjnie zarządza czasem, Ty nie musisz się o nic martwić. Niezastąpiona aplikacja, gdy pracujesz w grupie.

G-Suite wybrała Adrianna, junior social media specialist

 

Todoist

Organizuje zadania do wykonania, pozwala nadawać priorytety, daje możliwość określenia czasu końcowego zadania. Aplikacja idealnie sprawdza się jako agregator tasków, które następnie można umiejscowić w swoim kalendarzu lub Trello. Alternatywa – Wunderlist / Asana

Todoist to wybór Radka, junior social media specialist

 

Landingi

Prosta w obsłudze platforma, która pozwala stworzyć stronę www. Oprócz intuicyjności użytkowania, łatwości edycji i wielu szablonów do wyboru, jej plusem jest uporządkowanie oraz czytelne przedstawienie płynących do nas leadów. Na minus abonamentowa forma rozliczenia i brak możliwości eksportu strony.

Landingi wybrała Kaja, online marketing specialist

 

Password

Jak zapamiętać hasła do wszystkich tych aplikacji? Z pomocą przychodzi Password. Aplikacja składa nam obietnicę już swoją nazwą – wystarczy nam jedno hasło do życia, a aplikacja całą resztę zrobi za nas. Znacząco poprawia bezpieczeństwo oraz higienę pracy.

Password to wybór Jana, Head of Marketing // Partner

 

Autorzy wyboru i tekstu to zespół wypisz-wymaluj: Rafał Denkiewicz, Radosław Gruca, Mateusz Sudoł, Dominika Szymczak, Jan Szymczak, Nikola Totzka, Adrianna Trusiuk, Łukasz Waberski