destination cover1 Zdrowie i uroda
Fot. Agnieszka Orsa

DESTINATION MIELNO ZAPRASZA DO WSPÓŁPRACY

Firma powołana do życia przez Aleksandrę Kobyłecką i Reidara Møistada stoi przed szansą skonsolidowania branży turystycznej w Mielnie i Koszalinie. Jej oferta skierowana jest głównie do Skandynawów: ma ich zachęcać do odwiedzania Mielna i skorzystania z pakietu atrakcji, na który składają się propozycje rozmaitych podmiotów działających w regionie.

 

ola-26-10-16-15-1azrAngielskie słowo „destination” oznacza cel, miejsce przeznaczenia. W spolszczonej wersji „destynacja” na trwałe weszła do słownika branży turystycznej i jest używana na oznaczenie miejsc – celów podróży. Stąd nazwa spółki Destination Mielno jest jednoznaczna. „Zbudować destynację” w branżowym żargonie znaczy tyle, co spowodować, by ludzie chcieli jakieś miejsce odwiedzać i powracać do niego.

Mówi Aleksandra Kobyłecka: – Chcemy Mielno promować w Skandynawii, pokazując piękno natury oraz możliwości aktywnego wypoczynku w warunkach, do jakich tamtejsi turyści są przyzwyczajeni i jakich oczekują. Nasza inicjatywa odniesie sukces, jeśli zaangażuje się w nią jak najwięcej firm i osób, które związane są bezpośrednio i pośrednio z turystyką. Niedawno zaprosiliśmy na prezentację naszych zamierzeń mieleńskich i koszalińskich restauratorów, właścicieli wybranych hoteli i pensjonatów. Zaczynamy w ten sposób budowanie sieci współpracy, do której zapraszamy kolejne podmioty.

Reidar Møistad dodaje: – Turystyka jest na całym świecie eksplodującym biznesem. Rozwija się bardzo intensywnie, bo dzięki coraz łatwiejszej komunikacji szybko i wygodnie da się dotrzeć w dowolny punkt kuli ziemskiej. Jednocześnie staje się to coraz tańsze. To jest szansa także dla Polski, która jest dużym, pięknym krajem, mającym dużo do zaoferowania przyjezdnym.

 

Odkrywać Polskę

Jak mówi Reidar Møistad, przeciętni Norwegowie i Szwedzi niewiele wiedzą o Polsce, kojarzy im się ona najczęściej z ludźmi poszukującymi pracy na budowach.
On sam przyjechał do Polski w 2013 roku, bo został wtedy trenerem piłkarek ręcznych koszalińskiego klubu AZS Energa. Tak poznał Aleksandrę Kobyłecką, czołową zawodniczkę drużyny – obecnie żonę i wspólniczkę w interesach.

– Mielno się zmienia – przekonuje Reidar Møistad. – Ja to mogę powiedzieć na podstawie trzech lat własnego doświadczenia. Jestem przekonany, że w najbliższych latach będzie się przeobrażać jeszcze szybciej. Nawiązujemy współpracę ze skandynawskimi biurami podróży, by wprowadzić wyjazdy nad polski Bałtyk na listę proponowanych kierunków. Taki proces wymaga oczywiście czasu i cierpliwości. Sądzę jednak, że osób wybierających się do nas, do Mielna, będzie przybywać. Trzeba im tylko pokazać, na co mogą liczyć na miejscu. My podzieliliśmy naszą ofertę na cztery obszary: luksus, biznes, zdrowie i sport i wokół nich budujemy zarówno konkretne propozycje, jak i krąg współpracujących osób i firm.

 

Destination Luxury

– Norwegowie, których gościmy a którzy wcześniej nie byli w Polsce, są zazwyczaj zaskoczeni tym, co widzą. Stereotypowe wyobrażenie a rzeczywistość to dwa różne światy. Miło są zaskoczeni również samym Mielnem. Jeśli decydują się na pobyt w apartamentowcu Dune, znajdują w nim standard, jaki znają z najbardziej renomowanych kurortów Europy – mówi Reidar Møistad. – Kiedy dobiegnie końca budowa Dune B i Dune C, a stanie się to już w przyszłym roku i powstanie w ten sposób kompleks Dune Resort, propozycje luksusowych pobytów będziemy mogli wzbogacić o kolejne atrakcje.

Aleksandra Kobyłecka dodaje: – Współpracujemy z operatorem apartamentów Dune, czyli koszalińską firmą City Apartments. Tak jak z Firmus Group, inwestorem Dune Resort. Nie jesteśmy jednak częścią Firmusa, lecz jego partnerami. Zaczęliśmy od oferowania pobytów w Dune, bo spotkaliśmy się tam z ogromną życzliwością, ale nie oznacza to, że nie jesteśmy otwarci na inne hotele i pensjonaty. Wręcz przeciwnie. Liczymy, że będzie przybywało tych, które we współdziałaniu z nami zobaczą swój interes.

 

Destination Business

Segmentem, który w polskiej turystyce bardzo intensywnie się rozwija i zdaniem ekspertów ma przed sobą doskonałe perspektywy, jest „przemysł spotkań”. Firma założona przez Aleksandrę Kobyłecką i Reidara Møistada zamierza tę tendencję wykorzystać: – Konferencje, szkolenia, kursy sprzedażowe, coaching – to wszystko potrzebuje coraz lepszych warunków – mówi pani Aleksandra. – Organizatorzy takich wydarzeń szukają nowych miejsc, atrakcyjnych, oferujących coś więcej niż tylko wygodny hotel. Wyjazdy służbowe, szkoleniowe, integracyjne, które mają ciekawą oprawę, odbywają się w ciekawych miejscach, przynoszą lepsze skutki. Tworzymy więc taką ofertę.

ola-26-10-16-24zr

Destination Health

Usługi związane z pielęgnacją zdrowia i urody to kolejny obszar, w jakim swoją aktywność lokuje Destination Mielno. Nasz region ma sporo do zaproponowania – poziom profesjonalizmu naszych fizjoterapeutów, kosmetologów, stomatologów w niczym nie ustępuje ich odpowiednikom na Zachodzie. Podobnie jak wyposażenie techniczne, w które prywatne kliniki i gabinety dużo inwestują. Z drugiej strony ich usługi, chociaż obiektywnie rzecz biorąc nietanie, dla Skandynawów mogą być bardzo atrakcyjne ze względu na dużo niższe niż w Norwegii, Danii albo Szwecji ceny. Różnice są w niektórych przypadkach nawet kilkukrotne.

Korzysta na tym na przykład Szczecin, bo wielu Niemców i Skandynawów przyjeżdża do niego właśnie po to, by skorzystać ze znacznie tańszych w Polsce zabiegów kosmetologicznych, medycyny estetycznej, implantologii. Może na tym zarabiać Szczecin, dlaczego nie miałoby tego robić Mielno czy Koszalin?

Aleksandra Kobyłecka komentuje: – Zaczynamy organizować pobyty sanatoryjne dla gości ze Skandynawii. Ustalamy właśnie szczegóły. Warunki i poziom usług rehabilitacyjnych, jakie oferuje na przykład mieleński Unitral, to najwyższa półka. Jesteśmy więc przekonani, że znajdą się na nie chętni w Norwegii, Danii i Szwecji. Tak jak na usługi kosmetologiczne na bazie klinik i gabinetów działających w Koszalinie. Z nimi również ustalamy szczegóły współpracy.

 

Destination Sport

Firma zorganizowała już jeden obóz sportowy dla drużyny piłkarek ręcznych z Norwegii. Kolejne dwa obozy odbędą się w listopadzie br. Goście zatrzymają się w jednym z hoteli w Koszalinie; tutaj również w wynajętej hali sportowej odbywać będą zajęcia treningowe.

Na lato 2017 roku zaplanowana została Szkoła Piłki Ręcznej: – To już duże przedsięwzięcie. Bazą hotelową będą akademiki Politechniki Koszalińskiej, wyremontowane i reprezentujące już wysoki poziom, jeśli chodzi o komfort pobytu – mówi pani Aleksandra.

Organizowanie obozów treningowych i innych wydarzeń sportowych, zwłaszcza związanych z piłką ręczną, będzie dla Destination Mielno o tyle łatwiejsze, że oboje wspólnicy mają w tym środowisku dobre rozeznanie, a Reidar Møistad to trener znany i popularny nie tylko w rodzimej Norwegii, ale również w Europie.

 

Korzyść dla wszystkich

– To co robimy, to tworzenie swoistej grupy biznesowej. Taka praca wymaga nowoczesnego myślenia i przyjęcia punktu widzenia opartego na założeniu, że tylko wspólnymi siłami możemy zbudować silną markę Mielna – mówi Aleksandra Kobyłecka. – Na wspomnianym spotkaniu z naszymi pierwszymi partnerami przekonująco mówił o tym Stein Christian Knutsen, prezes Firmus Group. Trudno się z nim nie zgodzić, że kiedy do Mielna przyjeżdżają zamożni turyści, zarabia nie tylko ten, u kogo oni się zatrzymują. Oni wydają pieniądze również w innych miejscach, bo poszukują rozmaitych atrakcji, robią zakupy, chcą doświadczyć lokalnej kuchni.

Reidar Møistad uzupełnia: – Ale jednocześnie oni chcą mieć wybór. Dlatego tak ważne jest, żeby mieli w czym wybierać. Nam zależy na tym, by przedstawiać turystom ze Skandynawii szeroką paletę możliwości. Czekamy więc na wszystkich, którzy chcą się włączyć, oczywiście na biznesowych zasadach, w to, co robimy.

Aleksandra Kobyłecka puentuje: – Konsolidacja środowiska jest bardzo ważna, bo okazuje się, że czasami nawet my, mieszkając tutaj, nie wiemy, jakie świetne rzeczy dzieją się obok nas i czym możemy się pochwalić.

Doskonałym przykładem takiej sytuacji jest fakt, że połowa uczestników naszej pierwszej prezentacji nie wiedziała, że w odległości zaledwie 30 kilometrów od Koszalina działa profesjonalny ośrodek golfowy. Mam na myśli Alte Farm w Rusowie w gminie Ustronie Morskie. Warto więc warto się poznawać i wzajemnie wspierać. Korzyści odniosą wszyscy.