Większy wybór samochodów klasy premium i dostępny na miejscu autoryzowany serwis zyskali koszalinianie wraz z pojawieniem się w naszym mieście Dealera BMW Bońkowscy. Grupa Bońkowscy to jeden z większych dealerów w Polsce, posiadający autoryzację na sprzedaż takich marek jak: Toyota, BMW , Jaguar Land Rover, Hymer.
– Grupa Bońkowscy wraz z marką BMW rozpoczęła działalność w Koszalinie w roku 2021. Jak zareagował na to lokalny rynek?
Paweł Ząbek – Obecni sprzedażowo na tym rynku byliśmy od 2007 roku, kiedy to z wielką radością rozpoczęliśmy naszą działalność w województwie zachodniopomorskim. Co prawda pierwsza nasza główna siedziba była w Szczecinie, nie mniej jednak od samego początku robiliśmy wszystko, aby pokazywać naszym gościom m.in., z Koszalina, Kołobrzegu, Szczecinka, Drawska, Świdwina, co znaczy obsługa na najwyższym poziomie. Samochód BMW, jest synonimem radości z jazdy i prestiżu, my jednak każdego dnia pokazywaliśmy, że w centrum naszego zainteresowania jest nie tylko marka, ale to co najważniejsze, czyli człowiek, który tą marką wyraża zainteresowanie.
Mateusz Górski: – BMW Bońkowscy jako autoryzowany serwis oraz punkt sprzedaży w Koszalinie jest obecny od listopada 2021 roku i od samego początku mocno zaznaczył swoją obecność. Rozpoczęliśmy działalność tutaj, bo widzieliśmy duży potencjał lokalnego rynku, a z drugiej strony chcieliśmy wyjść naprzeciw potrzebom klientów, którzy wcześniej użytkowali samochody bawarskiej marki. Już w pierwszych miesiącach przekonaliśmy się, że była to właściwa decyzja.
– Dla użytkowników marki to na pewno duża wygoda, że nie muszą już w innych miastach poszukiwać autoryzowanych usług serwisowych i naprawczych.
Mateusz Górski: – Klienci podkreślają, że oszczędzają czas i są z tego zadowoleni. Niektórzy, choć byli zainteresowani samochodami BMW, wstrzymywali się wcześniej z ich zakupem z braku profesjonalnego serwisu na miejscu. Można to zrozumieć. Teraz mają nas na wyciągnięcie ręki i bardzo sobie to chwalą.
– BMW Bońkowscy jest salonem z blisko trzyletnią historią na mapie Koszalina. Grupa Bońkowscy to silny brand składający się m.in. z pięciu salonów BMW, MINI, Motorrad. Z ilu osób składa się koszaliński zespół sprzedaży?
Paweł Ząbek: – Grupa Bońkowscy bazuje na ponad 20-letniej historii w zarządzaniu sprzedażą. Nasze struktury układamy według schematu, który będzie jak najbliżej Państwa, czyli naszych klientów. Grupowo odpowiadam także za zespół koszaliński, który aktualnie tworzy pięć osób. Mateusz Górski jest kierownikiem działu sprzedaży, Kacper Tracz oraz Wiktor Węgrzyn to doradcy ds. sprzedaży samochodów. BMW Bońkowscy było prekursorem w stworzeniu stanowiska product geniusa, które to odpowiada za szczegółowe przedstawianie klientom informacji na temat produktu. Aktualnie tą funkcję w naszym salonie pełni wieli pasjonat marki Mateusz Wawrzyniak. Wielką wagę przykładamy do działu finansowania i ubezpieczeń. W tym obszarze jest do Państwa dyspozycji osoba z wieloletnim stażem Angelika Prekop.
– Jakie cechy osobowe, poza młodością i energią, szczególnie liczyły się w momencie kompletowania zespołu?
Mateusz Górski: – W naszej pracy bardzo ważna jest empatia, umiejętność działania zespołowego i coś co w języku piłkarskim określa się jako „ciąg na bramkę”, czyli ambicja osiągania założonych celów przy jednoczesnym wspieraniu się nawzajem. Poza tym kluczowa jest umiejętność budowania długotrwałych relacji z naszymi klientami. Filozofia naszej firmy zakłada, że do sprzedaży nie należy podchodzić jak do jednorazowej transakcji. W naszym przypadku zależy nam na tym, aby klient zawsze czuł, że może na nas liczyć i może spodziewać się pomocy w każdej sytuacji.
– Praca u Państwa wydaje się perspektywiczna, bo uchylając rąbka tajemnicy możemy powiedzieć, że w Koszalinie zostanie wybudowany nowy salon firmy BMW Bońkowscy, który z pewnością pozwoli jeszcze szerzej propagować ofertę marki. Jaki jest horyzont czasowy tej inwestycji?
Paweł Ząbek –W momencie rozpoczęcia działalności w Koszalinie, wiedzieliśmy, że nasza obecność przy ul. Lnianej 3 to tylko początek.
Mateusz Górski: – W ciągu następnych kilkunastu miesięcy dołożymy wszelkich starań, aby powstał nowy salon sprzedaży i serwisu ulokowany przy wjeździe do Koszalina. Będzie on obiektem spełanijącym w pełnym zakresie najbardziej wymagające standardy marki BMW, zapewniającym naszym klientom jeszcze wyższy komfort obsługi.
– Silne marki mają swoich zagorzałych zwolenników. Jakie cechy powodują, że marka BMW ma swoich zdeklarowanych sympatyków mocno się z nią identyfikujących?
Kacper Tracz: – Najważniejsze jest to, że BMW potrafi wywoływać pozytywne emocje. Spotykamy klientów, którzy kiedyś jeździli tymi samochodami, później przesiadali się do samochodów innych marek, a ostatecznie i tak wracali do BMW, utwierdzając się w przekonaniu, że u nas znajdą znakomite modele i zawsze zostaną odpowiednio, z pełnym profesjonalizmem obsłużeni. To buduje przywiązanie do marki.
Wiktor Węgrzyn: – Jesteśmy marką prestiżową, która skupia w sobie jednocześnie innowacje i jakość. Można to poczuć, wsiadając do dowolnego samochodu BMW zgodnie z przesłaniem „power of choice”. Klient ma ogromne pole wyboru, kiedy decyduje się na zakup i może go pod względem wielu cech dopasować do siebie. To determinuje wspomniany prestiż marki. Zakres wyboru poszczególnych opcji konfiguracji jest ogromny: od wersji napędu, tapicerki, wersje wyposażenia po indywidulane kolory, których nie można wybrać w innych markach premium. Obecnie BMW oferuje ich około dwustu.
– Jak byście określili panowie proporcje wśród waszych klientów między tymi, którzy już wcześniej zetknęli się z marką a tymi, którzy zaciekawieni dopiero chcą ją poznać?
Kacper Tracz: – Mamy do czynienia z wieloma klientami, którzy poszukując do tej pory samochodów z kategorii premium w Koszalinie i okolicach, mieli do niedawna zawężony wybór. Jednak pojawienie się naszego salonu mocno zmieniło tę sytuację. Rzeczywiście zauważamy, że są zaciekawieni i szczególnie chwalą sobie fakt szerszego wyboru jaki oferuje marka BMW.
– Jeżeli ktoś byłby zainteresowany zakupem samochodu spoza wystawionej w salonie oferty, siłą rzeczy ograniczonej, ma możliwość jego zamówienia za waszym pośrednictwem?
Mateusz Górski: – Jak najbardziej. Jesteśmy przygotowani do zaprezentowania dowolnego modelu. Mamy do dyspozycji tzw. Luxury Room. Pomieszczenie, w którym wspólnie z klientem możemy przeglądać opcje wyposażenia i wspólnie z nim porozmawiać o jego wymarzonym pojeździe. Możemy w ten sposób wirtualnie obejrzeć dany pojazd, z każdej strony, zajrzeć do jego wnętrza, niemal poczuć się jakbyśmy byli w jego środku. Myślę, że w Koszalinie żadna inna marka takiej możliwości nie stwarza.
– O które samochody klienci pytają najczęściej? Które są na topie?
– Mateusz Górski: – Topowym modelem we wszystkich naszych lokalizacjach jest niezawodne BMW X5. Każdy rynek ma jednak swoją specyfikę. Region koszaliński szczególnie mocno reaguje na segment Grand Klasse, czyli kategorię luksusową. Największym powodzeniem u nas cieszą się BMW X7 i „królowa” limuzyn – BMW 7. Kupują je klienci z całego regionu, określanego jako obszar koszaliński. Warto tu zaznaczyć, że mamy wielu klientów również z innych miast byłego województwa koszalińskiego.
– Uprzedził pan moje pytanie, bo chcę zapytać jak duży jest promień handlowego oddziaływania waszego salonu w regionie?
Mateusz Górski: – W przypadku zainteresowania samochodami klasy premium klienci przyjeżdżają czasami także z dużych odległości, na przykład ze Słupska, a bywa, że nawet z województwa pomorskiego
– Zdarza się, że odwiedzają was turyści i wczasowicze?
Mateusz Górski: – Jak najbardziej. Bywa, że wracają do domu zakupionym u nas samochodem (śmiech). Liczymy na to, że nie inaczej będzie podczas zbliżających się wakacji.
Wiktor Węgrzyn: – Trudno się dziwić, że podczas wakacji mamy okazję gościć u nas klientów z głębi Polski. Urlop to okres, kiedy każdy ma więcej czasu na rzeczy, na które nie starcza go na bieżąco. To nie problem wybrać się przy gorszej pogodzie na parę godzin do Koszalina i porozmawiać o samochodzie, którego zakup akurat rozważamy.
– A jaka forma zakupu dominuje: indywidualna, kredytowa czy na leasing?
Mateusz Górski: – Przeważa leasing, a więc zakupy firmowe. Wtedy pojazd staje się po prostu narzędziem pracy menedżera albo właściciela firmy, przy okazji służąc celom prywatnym. To racjonalne podejście, bo angażując w danym momencie niewielkie pieniądze, mamy do dyspozycji znakomity samochód a reszta kwoty może pracować jako kapitał w firmie. Oczywiście dużo osób kupuje samochody BMW również tradycyjnie, na użytek wyłącznie prywatny. Wszyscy mogą liczyć na nasze wsparcie przy finansowaniu transakcji. BMW Financial Services oferuje konkurencyjne, bardzo korzystne warunki finansowania. Oferty leasingowe można otrzymać u nas na miejscu, a zajmuje się tym rewelacyjna specjalistka Angelika Prekop. Pomaga w doborze odpowiedniego ubezpieczenia, jeśli nabywca sobie tego życzy. Warto podkreślić, że dokonujemy wszelkich starań, aby obsłużyć naszych klientów komplementarnie: od wyboru pojazdu , poprzez dobór akcesoriów oraz formę finansowania i ubezpieczenia pojazdu.
– Z mocnymi markami, a taką bez wątpienia jest BMW, wiążą się pewne charakterystyczne pojęcia. O jednym, tzn. power of choice, już wspomnieliśmy. Inne to słowo forwardyzm. Co o ono oznacza?
Kacper Tracz: – Pojawiło się ono wraz z pojawieniem się na rynku nowego BMW serii 7, a odnosi się do progresywnego sposobu myślenia o projektowaniu samochodów, zrywania z konwencjonalnym myśleniem, o wyprzedzanie trendów. Od początku model BMW serii 7 był pomyślany jako limuzyna wybierana przez ludzi sukcesu, którzy chcieliby cieszyć się przyjemnością prowadzenia mocnego i wygodnego samochodu, który ma w charakterze również jakiś rys sportowy.
– W czym najmocniej wyraża się wspomniane wyprzedzanie trendów?
Wiktor Węgrzyn: – Widoczne jest ono na przykład w projektowaniu nadwozi, czyli w warstwie wizualnej. Jeśli spojrzymy choćby na futurystyczne BMW XM, mamy do czynienia z połączeniem ogromnej mocy z intrygującą konstrukcją. Nie ulega wątpliwości, że w ten sposób rodzą się rozwiązania przyszłościowe, które użytkownicy marki BMW mają do dyspozycji już teraz, co pozwala im wyróżnić się na tle innych użytkowników samochodów.
– Inne pojęciem, którego marka używa w komunikacji z rynkiem, jest „zrównoważony rozwój”. Jak należy je rozumieć?
Mateusz Górski: – Chodzi o produkowanie samochodów z jak najmniejszym naruszeniem środowiska. To jest cały ciąg działań, na każdym etapie produkcji. Mieści się w tym stałe myślenie o zmniejszaniu zużycia energii, wykorzystywanie w określonych procesach wyłącznie energii ekologicznej, promowanie elektromobilności, stosowanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, systematyczne obniżanie norm emisji szkodliwych gazów itd. Te wysokie standardy dotyczą również wszystkich dostawców koncernu.
– Jaki samochodami jeżdżą panowie na co dzień?
Kacper Tracz: – Co za pytanie! (śmiech) Wiadomo, że BMW. Czujemy się ambasadorami marki nie tylko w pracy.
Wiktor Węgrzyn: – Ja użytkuję BMW od pięciu lat, były to po kolei trzy różne modele. Do marki przekonałem mojego tatę, mojego brata i resztę rodziny. Na swojej drodze spotykam osoby używające marek premium i mogę się pochwalić, że niektórych udało mi się zachęcić do zainteresowania BMW. To jest marka, która potrafi do siebie trwale przywiązać użytkowników. Ktoś, kto zacznie jeździć BMW, rzadko przestawi się na inne samochody.
Kacper Tracz: – Ja jeżdżę BMW od 10 lat. I tak jak w przypadku Wiktora mogę powiedzieć, że coraz więcej osób w moim otoczeniu do tej marki się przekonuje.
– Samochody BMW mają opinię takich nie do zdarcia, ale jednak co pewien czas coś trzeba naprawić. Jak jest z dostępnością oryginalnych części do modeli nieco starszych?
Kacper Tracz: – Nie ma z tym problemów. Marka zapewnia dostęp do części. My sprzedajemy również samochody używane, ale nie starsze niż 10 lat i z przebiegiem nie większym niż 170 tysięcy kilometrów. Zapewniamy przy tym dwuletnią gwarancję na samochody używane. Staramy się zapewnić klientowi komfort, żeby miał poczucie pełnego bezpieczeństwa technicznego.
– A jaki jest stosunek klientów BMW do elektromobilności? Pytają o modele elektryczne?
Kacper Tracz: – Napęd elektryczny to zdecydowanie napęd przyszłości. Jednak przyszłość rozwoju mobilności nie jest jeszcze do końca znana. BMW jak i inne marki testują przykładowo również flotę BMW X5 z napędem zasilanym wodorem. Cały czas pracuje się też nad ulepszaniem napędów konwencjonalnych, czyli popularnego diesla oraz silników zasilanych benzyną. W naszym salonie zauważamy spore zainteresowanie modelami hybryda typu plug-in. Czyli jest to pośrednie zastosowanie elektryfikacji w samochodzie. Jeśli ktoś przez większość czasu używa pojazdu w mieście, dostępny w przypadku napędu hybrydowego codzienny zasięg elektryczny może okazać się dla niego wystarczający. Jednocześnie ma do dyspozycji mocny, wygodny samochód z napędem spalinowym, doskonały na dłuższe trasy. To połączenie możliwości przekonuje wielu klientów. Trzeba tu jeszcze zaznaczyć, że parametry spalania czy emisji spalin stale spadają i obecnie silnik trzylitrowy może okazać się zaskakująco ekonomiczny i to również jest wyraz myślenia proekologicznego marki.
– BMW ma szeroką gamę modeli i wersji samochodów. Trzeba pewnie ciągle trzymać rękę na pulsie, jeśli chodzi o nowości. Często jako zespół handlowy uczestniczycie w szkoleniach?
Mateusz Górski: – Mamy systematyczne szkolenia wewnętrzne, w naszej firmie, ale głównie wiedzę czerpiemy podczas kursów w BMW Group Polska. Czy to zdalnie w formie online, czy stacjonarnych na przykład w Warszawie. Każdy z nas jest na tak zwanej ścieżce certyfikującej, czyli doskonali wiedzę oraz umiejętności interpersonalne i handlowe. Jesteśmy dzięki temu gotowi odpowiedzieć na najbardziej dociekliwe pytania, jeśli chodzi o markę BMW.
– BMW Bońkowscy to lider sprzedaży pojazdów marek premium w województwie zachodniopomorskim. Co wyróżnia Państwa na tle innych marek motoryzacyjnych? Jakie są Państwa przewagi?
Paweł Ząbek: – Luksus, doświadczenie, profesjonalizm, zaangażowanie w kulturę i społeczność, indywidualne podejście, innowacyjne technologie, rewelacyjne warunki zakupu i finansowania. Te przewagi sprawiają, że BMW Bońkowscy jest pierwszym wyborem dla klientów poszukujących pojazdów premium w województwie zachodniopomorskim. Nasza misja to niezawodne zaufanie. Rozumiemy przez to także dostarczanie wyjątkowych doświadczeń przekraczających Państwa oczekiwania. Do zobaczenia w salonach Grupy BMW Bońkowscy, nie tylko w Koszalinie, ale także w Pile, w Gorzowie Wielkopolskim i Szczecinie.
BMW i BMW Motorrad Bońkowscy | Ustowo 55, 70-001 Szczecin
BMW i MINI Bońkowscy | ul. Hangarowa 17, 70-767 Szczecin
BMW Bońkowscy | ul. Kasprzaka 6G, 66-400 Gorzów Wlkp.
Serwis BMW i MINI Bońkowscy
ul. Lniana 3, 75-213 Koszalin | ul. Kossaka 10
www.bmw-bonkowscy.pl