Mercedes-Benz GLE Coupe zbiera pozytywne opinie za wysoki komfort jazdy, zaawansowane technologie (m.in. pneumatyczne zawieszenie Airmatic i napęd 4MATIC), luksusowe wnętrze oraz dynamiczne osiągi. Ceniony jest za doskonałą trakcję, wzorową widoczność i pojemny bagażnik. Wersja, której w naszym cyklu testów konsumenckich bliżej przyjrzała się pani Joanna Małek, dzieląc się z czytelnikami „Prestiżu” pierwszymi wrażeniami, z punktu widzenia wielu miłośników motoryzacji ma jeszcze jedną cechę wartą podkreślenia – dwulitrowy silnik diesla, nowoczesny i wbrew stereotypowym wyobrażeniom przyjazny środowisku.
Joanna Małek, właścicielka firmy KreaKtywniejsza, jest certyfikowaną Social Media Managerką, magistrem zarządzania jakością po SGGW w Warszawie. O swojej pracy mówi: – Prowadzę profile marek i lokalnych firm, dbając o to, by każda z nich była widoczna, autentyczna i rozpoznawalna. Od zawsze fascynowały mnie media społecznościowe – nie tylko jako narzędzie komunikacji, ale jako przestrzeń, w której można opowiadać historię marki z zupełnie innej perspektywy. Widzę w nich ogromny potencjał – nie tylko sprzedażowy, lecz przede wszystkim w budowaniu zaufania, emocji i relacji. Sport, który kiedyś trenowałam – rzut oszczepem – nauczył mnie konsekwencji, obowiązkowości i szacunku do drugiego człowieka. Dziś te same wartości przenoszę na grunt zawodowy.
Jak pani Joanna poczuła się, kiedy usiadła po raz pierwszy za kierownicą GLE 300 d 4MATIC? Świetnie – słyszymy w odpowiedzi. – W kabinie jest dużo miejsca, dopracowano każdy detal. Najbardziej spodobały mi się elektroniczne wyświetlacze i skórzane wykończenie. Do tego od razu poczułam, że fotele są bardzo wygodne.
Przestronność wnętrza i wygodne fotele są elementami, na które często zwracają uwagę użytkownicy tego modelu. Elektryczna regulacja podgrzewanych i wentylowanych siedzeń, pamięć ustawień, regulacja lędźwiowa (lumbar) zapewniają komfort przy długich trasach, mniej zmęczenia, lepsze podparcie pleców i możliwość dopasowania do warunków pogodowych.
Na odczucie komfortu wpływa również pneumatyczne zawieszenie Airmatic, które efektywnie tłumi nierówności. Napęd 4MATIC z kolei pomaga w osiągnięciu dobrej trakcji, stabilności, szczególnie w trudniejszych warunkach jak śnieg na drodze, mokra nawierzchnia, lekki teren.
Oceniając model Mercedes-Benz GLE od strony estetycznej, warto pochwalić kokpit. Dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala to najważniejszy element otoczenia kierowcy: jeden zastępuje wskaźniki, drugi zaś – dotykowy – stanowi swoiste centrum sterowania prawie wszystkimi urządzeniami w aucie. To tu możemy zmienić kolor ambientowego podświetlenia (aż 64 opcji do wyboru!), tu ustawiamy parametry jazdy według zdefiniowanych schematów lub na życzenie – zgodnie z własnym gustem.
Nie bez znaczenia jest wysoka pozycja, w jakiej siedzi kierowca, charakterystyczna dla SUV-ów takich jak Mercedes GLE Coupé, która przynosi zarówno praktyczne, jak i psychologiczne korzyści. Kierowca widzi dalej przed siebie, co pozwala mu szybciej reagować na sytuacje na drodze (np. korki, przeszkody, pieszych). Łatwiej jest mu ocenić pozycję samochodu względem innych pojazdów, krawężników czy pasów ruchu. W mieście ma on lepszy przegląd sytuacji na skrzyżowaniach, rondach, podczas parkowania czy w korkach. Subiektywnie daje to poczucie bezpieczeństwa, dominacji i pewności, co przekłada się na bardziej zrelaksowaną jazdę.

Bagażnik ma objętość 650 litrów, którą da się powiększyć do 1720 litrów, gdy złożymy tylną kanapę, albo do 825 litrów, jeśli ją tylko przesuniemy do przodu. To imponujący wynik, na pewno godny rodzinnego SUV-a. GLE jest idealny na dłuższe wypady turystyczne.
Oczywiście GLE to także auto luksusowe z imponującą listą opcji, wśród których znajdziemy m. in. świetny sprzęt audio firmy Burmester, nawigację korzystającą z rozszerzonej rzeczywistości, podgrzewane i chłodzone uchwyty na napoje, funkcję masażu. Nic dziwnego, że zachwalają go nie tylko klienci, ale również eksperci rynku samochodowego jako auto bezpieczne, funkcjonalne i niezawodne. W Polsce model jest bardzo popularny, bo – tu ciekawostka – spośród całej produkcji co dwudziesty egzemplarz tego samochodu został sprzedany w Polsce, a to w rankingu sprzedaży daje nam miejsce tuż po Niemczech, Chinach i USA, a więc krajach dużo większych od naszego.
Kilka zdań warto poświęcić napędowi GLE 300 d 4MATIC. Silnik dostarcza duży moment obrotowy przy niskich obrotach – 550 Nm w szerokim zakresie (np. ok. 1600–2400 obr./min). To zaś oznacza bardzo dobrą elastyczność — auto żwawo przyspiesza przy ruszaniu, łatwo wyprzedza, bez potrzeby „kręcenia” silnika. To pomaga w codziennym użytkowaniu, szczególnie w ruchu miejskim lub na trasach z pagórkami. Jest to pojazd typu mHEV (miękka hybryda), co oznacza, że silnik elektryczny wspiera spalinowy, dzięki czemu sprawność silnika jest porównywalna z jednostkami o większym litrażu niż 2.0.
Napęd na cztery koła (4MATIC) w połączeniu z 9-stopniową przekładnią automatyczną (9G-Tronic) daje sprawne przekazywanie mocy, dobrą trakcję i komfort jazdy.
Automatyczna skrzynia dba o płynność zmian biegów, co powoduje, że mocny moment nie powoduje skoków, wrażenia szarpania, a praca silnika jest bardziej gładka.
Mimo dość dużej masy auta osiągi są więcej niż satysfakcjonujące: czas potrzebny do osiągnięcia „setki” to nieco mniej niż 7 sekund, a prędkość maksymalna ok. 225-230 km/h. Przy tym zużycie paliwa jest stosunkowo niskie (na poziomie nieco ponad 6l/100 km (WLTP)), zwłaszcza na tle innych silników w klasie premium i biorąc pod uwagę gabaryty oraz wagę tego samochodu. W trasie lub przy umiarkowanej jeździe można oczywiście osiągać jeszcze lepsze wyniki.
Choć silnik to 4-cylindrowy diesel, producent zadbał o wygłuszenie: hałas powietrza przy wyższych prędkościach jest dobrze tłumiony, a ogólna kultura pracy silnika jest oceniana pozytywnie. To też element luksusowej klasy – ważny, gdy zależy nam na ciszy w kabinie, bo na przykład lubimy w drodze słuchać muzyki.
Charakterystyka: Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupe
- Masa własna – 2415 kg
- Dopuszczalna masa całkowita – 2950 kg
- Elektryczna moc znamionowa – 15 kW (20 KM)
- Charakterystyka opon – 275/50 R20
- Pojemność skokowa silnika – 1993 cm3
- Moc silnika – 198 kW (269 KM)
- Skrzynia biegów – automatyczna
- Emisja CO2 (min.) – 160 g/km
- Średnie zużycie paliwa (diesel) – 6,1 l/100km
- Prędkość maksymalna – 226 km/h
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 6,9 s
- Rozstaw osi – 2935 mm
- Długość – 4924 mm
- Szerokość z lusterkami – 2157 mm
- Wysokość – 1797 mm

Przykładowo – za model Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC miesięczna rata leasingowa w programie Lease&Drive może wynieść 2 960,91 zł netto przy cenie auta 366 903,78 zł netto, wstępnej opłacie leasingowej 10% wartości, przy liczbie rat wynoszącej 24 i wartości końcowej wykupu pojazdu 76,9% (podana symulacja wyceny może ulec zmianie, bieżących informacji udzielą doradcy handlowi w salonie sprzedaży, niniejsza informacja nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego, Dz.U. 2022.1360).
Zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Mojsiuk w Starych Bielicach k/Koszalina, ul. Koszalińska 89 lub pod nr tel.: 94/34 77 372
www.mojsiuk.mercedes-benz.pl























