druk prestiz DSC9433 Motoryzacja

W szpilkach za kierownicą – Opel Mokka-e: „elektryk” w sam raz dla aktywnej kobiety

Fot. Marcin Betliński

Wykorzystaliśmy zamiłowanie pani Adriany Prorok, naszej czytelniczki, do motoryzacji i poprosiliśmy ją o przetestowanie na potrzeby tego wydania dwóch aut. Tutaj skupimy się na rewelacyjnym Oplu Mokka-e, którego koszalińskim dealerem jest Grupa Mojsiuk. Firma ta zapewnia również autoryzowany serwis samochodów marki Opel.

Adriana Prorok jest zawodowo bardzo aktywną osobą. Prowadzi z mężem firmę w branży turystycznej, buduje mieszkania na wynajem, współzarządza wytwórnią kontenerów Q4C. Bywa również inspektorem nadzoru dla rozmaitych inwestycji budowlanych. A przy tym wszystkim pełni typowe obowiązki mamy i pani domu, które wiążą się z załatwianiem mnóstwa spraw w krótkim czasie.

W takiej sytuacji niezawodne auto pozwalające sprawnie poruszać się po mieście staje się niezbędne. Autem, które może być pomocne aktywnej kobiecie w pracy i po pracy jest z pewnością Opel Mokka drugiej generacji. Jest to samochód nowoczesny, niemal designerski, z dużą możliwością personalizacji i w dodatku dostępny z napędem elektrycznym o mocy 100KW/136KM i oczywiście automatyczną skrzynią biegów.

Zanim najnowsza generacja Opla Mokka pojawiła się na rynku, ze strony producenta popłynęły zapewnienia, że będzie to auto zaskakujące. I rzeczywiście, w tym przypadku słowo „nowy” znajduje pełne uzasadnienie, bo to crossover w niewielkim stopniu przypominający poprzednią wersję, bardzo przyjemny w prowadzeniu, otwierający nową linię stylistyczną samochodów Opla. Nowa Mokka jest o 12,5 cm krótsza od swojej poprzedniczki i niemal o 13 cm niższa. Ma nieco większy rozstaw osi, co w rezultacie przyniosło krótsze zwisy karoserii. O dziwo, ilość miejsca dla pasażerów jest w przypadku obu generacji podobna.

Mokka jest pierwszym modelem, w którym Opel zastosował nowy język stylistyczny, wspólny dla całej nowej generacji samochodów marki. Charakterystyczny jest zwłaszcza układ przednich świateł i kształt wlotu powietrza. W stylu nazwanym przez projektantów „Vizor”, mieści się jeszcze zastosowanie czarnych felg, dwukolorowego lakieru i czerwonych akcentów zdobniczych na zewnątrz i wewnątrz kabiny.

Omawiana Mokka-e jest również pierwszym modelem marki z w pełni cyfrowym kokpitem „Opel Pure Panel”. Tworzy go wyświetlacz podzielony na dwa ekrany i połączony wspólnym frontem. Prędkościomierz jest cyfrowy, system multimedialny ma fizyczne przyciski szybkiego wybierania podstawowych funkcji i pokrętło regulacji głośności. Wygodne jest to, że smartfon można ładować indukcyjnie w konsoli środkowej.

Osobne słowa uznania należą się Oplowi Mokka-e za komfort ciszy. W kabinie testowanego przez panią Adrianę Prorok egzemplarza poziom hałasu był zdumiewająco niski, niemal zerowy, niezależnie od warunków, w jakich auto się poruszało. Po prostu zapominamy o silniku – jego odgłos w najmniejszym stopniu nie przeszkadza w rozmowie albo słuchaniu muzyki.

Dodajmy jeszcze, że Mokka otrzymała oświetlenie LED, a opcjonalnie można zamówić ją z matrycowym reflektorami IntelliLux LED. Cechą charakterystyczną tej technologii jest brak stałego snopu światła. Sterowniki reflektorów korzystają tu bowiem z informacji zbieranych z czujników, w tym z systemu noktowizyjnego czy nawigacyjnego. Na podstawie tych informacji reflektory LED w samochodzie podejmują decyzję o doświetleniu jezdni i jej otoczenia właściwym snopem światła. Dla kierowcy to spora korzyść. Choćby dlatego, że poza terenem zabudowanym samochód może poruszać się cały czas na światłach drogowych. W przypadku pojawienia się pojazdu jadącego z naprzeciwka osłabiony zostaje fragment snopu, który może oślepiać innego kierowcę.

Pani Adriana podsumowuje: – Napęd elektryczny powoli zyskuje zwolenników. Czasami argumentem podnoszonym przez jego przeciwników jest mniejszy oferowany zasięg niż w przypadku silników spalinowych. Jeśli poruszamy się głównie po mieście, przestaje mieć to znaczenie, bo chyba nikt dziennie po mieście takim jak Koszalin nie przejeżdża dostępnych tutaj 300 km, a baterię przecież można łatwo doładować w nocy w garażu, żeby rankiem mieć znów 300 km do dyspozycji. W moim przekonaniu Opel Mokka-e to świetna opcja dla aktywnej kobiet, która spędza większość dnia w pracy, a po niej ma do załatwienia w mieście rozmaite sprawy. Patrzę na to auto z perspektywy kobiety, ale sądzę, że równie dobrze może ono przypaść do gustu mężczyznom. Dynamiczna jazda, wysoka pozycja za kierownicą, wygodne fotele – to doceni każdy. Wnętrze jest ładne, szczególnie spodobać mogą się zespolone ekrany czy możliwość wyświetlania wskazań nawigacji na wyświetlaczu za kierownicą. Miło jest też patrzeć na maskę przez przednią szybę, ten widok ciągle przypomina nam, że jedziemy elektrycznym ale jednak samochodem. Jednym zdaniem: Opel Mokka-e to solidne auto miejskie, którym – jeśli posiadamy instalację fotowoltaiczną na dachu domu – można jeździć praktycznie za darmo.


Po szczegóły związane z zaprezentowanym modelem, jak i pozostałych modeli Opla zapraszamy do Autoryzowanego Salonu i Serwisu Opel Mojsiuk Motor w Starych Bielicach k/Koszalina, ul. Koszalińska 12 lub pod nr tel.: 94/71 00 444
www.opel.koszalin.pl
Szukaj nas na Facebooku: Opel Mojsiuk Motor


Przykładowa rata miesięczna w leasingu za model Opel Mokka-e może np. wynieść 1162,77 zł brutto (kalkulacja przy cenie przykładowego modelu: 149 200 zł brutto, wstępnej opłacie leasingowej: 44 760 zł brutto, umowie na 36 rat, opłacie końcowej: 86 712,82 zł brutto. Podana symulacja wyceny może ulec zmianie, bieżących informacji udzielą doradcy handlowi w salonie sprzedaży).

Niniejsza informacja nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 2022.1360)”