Dotychczas w naszej rubryce testów konsumenckich pojawiały się wyłącznie auta osobowe. Tym razem będzie inaczej. Adriana Prorok, nasza czytelniczka, „przymierzyła się” do auta o zupełnie innej charakterystyce, stąd możemy Państwu zaprezentować samochód dostawczo-ciężarowy Fuso Canter (tutaj wersja 9C18 AMT 4X2) oferowany w Koszalinie przez Grupę Mojsiuk.
Adriana Prorok jest przedsiębiorczynią, wspólniczką rodzinnego biznesu. Wraz z mężem prowadzi ośrodki letniego wypoczynku w Mielnie i Gąskach, a w Koszalinie przy ulicy Batalionów Chłopskich – budowę domu wielorodzinnego z mieszkaniami na wynajem oraz wytwórnię kontenerów Q4C, na terenie której w deszczowy dzień wykonywaliśmy zdjęcia. Ale przede wszystkim (jako z wykształcenia magister inżynier budownictwa) pełni funkcje inspektora nadzoru budowlanego dla różnych inwestycji. Tak więc spokojnie można o niej powiedzieć, że żadnej pracy się nie boi. Właśnie z tej zawodowej perspektywy pani Adriana spojrzała na wóz Fuso Canter. Stwierdziła, że przydałby się jej w pracy od ręki.
Kiedy mówimy „samochód miejski”, nie musi to oznaczać wyłącznie osobówki. Może równie dobrze chodzić o samochód taki jak Canter, czyli auto dostawcze wykonujące rozmaite funkcje dzięki ogromnej liczbie możliwych wersji i konfiguracji. Marka należy do koncernu Daimler Truck, a miejscem produkcji jest fabryka Mitsubishi Fuso w Portugalii.
Samochody dostawcze i tym bardziej ciężarowe mają zupełnie inne cechy niż osobówki. Liczą się tu inne właściwości, niż w przypadku samochodów osobowych. Widać to dobrze na przykładzie właśnie Cantera, które charakteryzuje duża zwrotność i poręczność w codziennym użytkowaniu, połączona z ogromnymi możliwościami konfiguracji i zabudowy. Wystarczy wspomnieć, że klienci mogą wybierać różne rozstawy osi, a także szerokości kabiny, która w różnych wariantach może pomieścić dwóch, trzech a nawet sześciu pasażerów.
Jak już powiedzieliśmy, Fuso Canter jest bardzo przemyślany i dostępny w wielu wariantach. Służyć może np. jako wywrotka, auto-laweta, piaskarka z pługiem śnieżnym, samochód kurierski. Doceniany jest przez branżę budowlaną i komunalną. Stabilne ramy i duże naciski na osie pozwalają mu uzyskiwać duże ładowności. W klasie 3,5 t może ona wynosić ponad 1600 kg, a w klasie 7,5 t nawet 5045 kg. Auto może być fabrycznie zabudowane skrzyniowo i wywrotkowo.
Dlaczego twierdzimy, że o modelu Canter można myśleć jako samochodzie miejskim? Nie tylko ze względu na jego rozliczne możliwe funkcje użytkowe do realizacji w mieście. Jeśli spojrzymy na kabinę w wersji 3C15, w standardzie Comfort, zobaczymy cechy typowe dla samochodów osobowych. Wygodny fotel z regulacją podparcia lędźwiowego, elektrycznie regulowane szyby, wspomaganie kierownicy. Do tego funkcjonalne schowki, a do tego między innymi poduszki powietrzne, klimatyzacja, centralny zamek na pilota, a nawet system Start&Stop.
Canter to również znakomite rozwiązanie do transportu międzynarodowego. Możliwości adaptacji zabudowy wraz z nadbudową kabiny sypialnej, niskie spalanie oraz wygoda użytkowania sprawia, że wiele firm transportowych włącza te pojazdy do swojej floty.
Fuso Canter napędzany jest przez mocną jednostkę dieslowską R4 129 kW (175KM). Co jednak istotniejsze, dysponujemy dużym momentem obrotowym już od najniższych obrotów silnika, dzięki czemu wóz radzi sobie doskonale z każdym założonym zadaniem i ciężarem. Skrzynia biegów to dwusprzęgłowa, zautomatyzowana przekładnia posiadająca możliwość ręcznego wyboru przełożenia, a także seryjny program ECO, który redukuje zużycie paliwa. Zależne jest ono jednak głównie od obciążenia. Nasz test odbywał się „na pusto”.
Adriana Prorok komentuje: – Taka mała samozaładowcza ciężarówka z funkcją HDS to znakomite rozwiązanie dla osób prowadzących na przykład działalność budowlaną. Kierowca może załadować towar i również zdjąć go samemu, bez angażowania innych osób. Samochód ma przy tym takie gabaryty, że wszędzie wjedzie. Z pełnym przekonaniem polecam model FusoCanter. Na mnie zrobił on ogromne wrażenie.
W krótkim tekście trudno opisać nawet dziesiątą część możliwości jakie daje Mercedes-Benz Canter 9C18 AMT 4X2. Dlatego po szczegóły warto zwrócić się do źródła, czyli doradców klienta z firmy Mojsiuk (dane kontaktowe w ramce). Pomogą oni dobrać odpowiednią konfigurację samochodu i zaprezentują zależną od niej wycenę.
Po szczegóły związane z zaprezentowanym modelem, jak i pozostałych modeli Fuso zapraszamy do Autoryzowanego Salonu i Serwisu Fuso Mojsiuk w Starych Bielicach k/Koszalina, ul. Koszalińska 89 lub pod nr tel.: 734101269
www.mojsiuk.pl
Szukaj nas na Facebooku: www.facebook.com/fusotrucksmojsiuk
Przykładowa rata miesięczna w leasingu za Fuso CANTER 9C18 AMT może np. wynieść 2 653.41 zł netto (kalkulacja przy cenie przykładowego modelu: 336 124.00 zł netto, okres leasingu 5 lat, wpłata 45%, wykup 25%, podana symulacja wyceny może ulec zmianie, bieżących informacji udzielą doradcy handlowi w salonie sprzedaży).
„Niniejsza informacja nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 2022.1360)”