otwierajace Motoryzacja

Pierwsza świeczka na urodzinowym torcie koszalińskiego salonu Hyundai Auto Club

Fot. Marcin Betliński

Bez wątpienia salon samochodowy marki Hyundai był w Koszalinie potrzebny. Świadczą o tym przede wszystkim wyniki sprzedaży, które swoje bezpośrednie odbicie znajdują na koszalińskich ulicach w postaci coraz większej liczby samochodów z logiem koreańskiej marki na masce. Zespół handlowy szybko okrzepł i doskonale sobie radzi na bardzo konkurencyjnym rynku, zyskując uznanie i sympatię zadowolonych klientów.

Salon Hyundai mieści się w Starych Bielicach, przy salonie Forda i razem z nim należy do doświadczonej dealerskiej Grupy Bemo, która w tym roku świętuje 30-lecie swojego istnienia. Salon Hyundai Auto Club oferuje szeroką gamę aut nowych, jak i sprawdzonych aut używanych z gwarancją oraz profesjonalne wsparcie przy zakupie samochodu, w tym jazdę próbną, finansowanie, ubezpieczenie a nawet odkup obecnego pojazdu. Klienci mogą załatwić od ręki kredytowanie, leasing czy najem długoterminowy. Nie tylko dla swoich klientów, ale dla wszystkich miłośników marki Hyundai na miejscu dostępny jest też profesjonalny serwis mechaniczny i blacharsko – lakierniczy. Można umówić się na przegląd, serwis, odświeżenie karoserii, czyszczenie klimatyzacji, sprawdzenie układu hamulcowego, czy wymianę opon. Jest też dział oryginalnych części i akcesoriów, które serwisanci pomogą od razu zamontować.

Niedługo minie rok od debiutu. Jak ten czas podsumowuje Paweł Napieraj kierujący salonem? W odpowiedzi słyszymy: – Startowaliśmy w prawdopodobnie najtrudniejszym możliwym momencie, kiedy odczuwalne były jeszcze ograniczenia pandemiczne a jednocześnie wojna za wschodnią granicą potęgowała poczucie niepewności i zaczęła wywoływać niekorzystne zjawiska ekonomiczne, w tym kryzys energetyczny. Bez fałszywej skromności możemy powiedzieć, że w ciągu niespełna roku udało nam się salon rozkręcić oraz zbudować pokaźną społeczność zadowolonych klientów. Z wielką satysfakcją przyjmujemy płynące od nich słowa uznania i sympatii. Potwierdza to prawdziwość naszego wcześniejszego przypuszczenia, że brakowało Hyundaia na naszym koszalińskim rynku. Marka dzięki swojemu dobremu wizerunkowi budzi zaufanie klientów, a oferowanymi samochodami trafia w ich potrzeby. Aby ułatwić sobie start, przed uruchomieniem salonu zabezpieczyliśmy pewną pulę samochodów, żeby klienci, nie czekając, mogli nimi od razu od nas odjechać. Pula ta jednak nadspodziewanie szybko się wyczerpała i weszliśmy od razu na wysokie obroty handlowe. Ogólna sytuacja z dostępnością aut zaczęła się wyraźnie poprawiać, więc pracujemy już w stosunkowo stabilnych warunkach. Cieszymy, że oprócz zakupów indywidualnych mamy do czynienia również z zakupami dokonywanymi przez firmy, które włączają samochody naszej marki do swojej floty – mówi Paweł Napieraj.

svg%3E Motoryzacja

Bieżący rok jest dla marki Hyundai przełomowy, bo każdy produkowany przez nią model przejdzie co najmniej lifting, a niektóre pojawią się jako nowa generacja. Mimo to dostępność i czas oczekiwania na auto zamówione w określonej konfiguracji pozostają komfortowe. To z pewnością również pomaga handlowcom w osiąganiu sukcesu.

Paweł Napieraj zdecydowanie podkreśla: – Nie byłoby tego sukcesu bez zgranego zespołu. Zespół od początku pracuje w tym samym składzie, a dołączyła do niego Anna Węgierska, która rozwija dział aut używanych. Dobrze się poznaliśmy, czujemy się z sobą dobrze i w pracy, i poza nią. Nawzajem się wspieramy, dzielimy doświadczeniem i wiedzą. To zaś przekłada się na znakomitą atmosferę, którą wyczuwają również klienci.

Oprócz Pawła Napieraja w salonie pracują doradcy handlowi: Eryk Kuchnowski i Paweł Wójtowicz, którzy zajmują się również sprawami związanymi z obsługą finansowania zakupu samochodów oraz Dominika Noskowska, specjalizująca się w ubezpieczeniach. Czwartą osobą jest wspomniana już Anna Węgierska, specjalistka od aut używanych.

Codzienna praca doradców to rozmowy z klientami, prezentacje, jazdy próbne. Zdarzają się rozmaite niestandardowe sytuacje, które zapadają w pamięć. Eryk Kuchnowski wspomina: – Kiedyś przy naszych sąsiadujących z sobą biurkach w tym samym czasie usiadły dwa małżeństwa zainteresowane tym samym modelem Hyundaia, w identycznym kolorze i w takiej samej konfiguracji. My zaś na miejscu do dyspozycji mieliśmy tylko jeden egzemplarz takiego samochodu! Sytuacja wydawała się trudna, właściwie nie do rozstrzygnięcia. Ale klientów mamy – jak się okazuje – wyjątkowych. Miło było patrzeć jak ci państwo sami między sobą wynegocjowali rozwiązanie i zdecydowali, kto kupi to jedyne auto, a kto zadowoli się innym kolorem. Auta odebrali dzień po dniu i wiemy, że są bardzo zadowoleni

Paweł Wójtowicz dodaje: – Chociaż działamy niespełna rok, mamy już klientów, którzy po pierwszym zakupie wrócili do nas, żeby kupić kolejne auto dla kogoś w rodzinie. Sympatia klientów wyraża się również w rekomendacjach, gdyż często słyszymy, iż pobudką do odwiedzenia naszego salonu była opinia znajomych albo przyjaciół. To bardzo cieszy, bo świadczy o tym, że klienci opuszczają salon z pozytywnymi wrażeniami. Ja sam zapamiętałem zaś szczególnie jedną sytuację. Państwo mieszkający w Białogardzie, użytkujący już Hyundaia, wracając ze Słupska, postanowili zatrzymać się i zajrzeć do nas. Pani od pierwszego wejrzenia zakochała w modelu i20 w czerwonym kolorze. Stwierdziła, że nie chce już jeździć samochodem dopiero co odebranym z serwisu. I rzeczywiście – kupiła tę konkretną „dwudziestkę” z silnikiem wolno ssącym. Małżeństwo musiało pochwalić się nabytkiem, bo dwa tygodnie później pojawili się ich przyjaciele i kupili to samo auto z takim samym silnikiem. I jak tu nie czuć satysfakcji? – pyta retorycznie Paweł Wójtowicz.

Eryk Kuchnowski zauważa: – Klienci są coraz bardziej świadomi. Zdarzają się tacy, którzy przychodzą do salonu perfekcyjnie przygotowani, po przeczytaniu informacji o wybranym modelu i opinii o nim znalezionych na forach internetowych. Często mają już obmyśloną konkretną preferowaną konfigurację, którą wybrali za pomocą dostępnych w internecie arkuszy konfiguracyjnych. Podczas wizyty u nas weryfikują swój wybór, dopytując o mnóstwo szczegółów. Zdarza się im czasami pod wpływem rozmowy z nami zmienić decyzję i zdecydować się ostatecznie na inny model. Chodzi przecież o jak najlepsze dopasowanie auta do potrzeb jego przyszłego użytkownika. Nasze zadanie polega na tym, by klientowi pomóc dokonać właściwego wyboru. Zawsze dopytujemy o charakterystykę sposobu korzystania z samochodu przez daną osobę: czy porusza się niemal wyłącznie po mieście, czy raczej często wyrusza w dalsze trasy, ile średnio przejeżdża kilometrów w roku. Przekonujemy się co rusz, że postrzeganie marki Hyundai jest bardzo pozytywne. Wiele osób kojarzy ją z niezawodnością i dobrą ceną w stosunku do standardu wyposażenia.

Paweł Wójtowicz komentuje: – Odnosimy wrażenie, że duża część odwiedzających nas potencjalnych klientów to osoby, które wcześniej nie miały kontaktu z marką ani skonkretyzowanego poglądu na nią. Zainteresowały się nią pod wpływem opinii innych albo tego, co gdzieś przeczytały. Goście na miejscu są pozytywnie zaskoczeni. Doceniają perfekcyjne spasowanie elementów we wnętrzu aut, doskonałe użyte materiały oraz to, że Hyundai poszedł nieco pod prąd mody i dla marki liczy się komfort, poczucie przestrzeni i bezpieczeństwa, co za tym idzie, unika na przykład wystających elementów, a tablety wkomponowuje w jednej linii z zegarami. Przekonują się, że chociaż marka Hyundai oferuje bardzo nowoczesne samochody, wyposażone w szereg systemów maksymalnie podnoszących poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy, to jednak zachowuje z tradycji wartościowe elementy i nie przytłacza kierowcy.

Jak wspomnieliśmy, na miejscu można załatwić wszelkie sprawy związane z ubezpieczeniem samochodu. Zajmuje się tym Dominika Noskowska, która mówi: – Mamy w portfolio różne towarzystwa ubezpieczeniowe. Klienci najczęściej bardzo dokładnie przyglądają się zapisom zawartym w proponowanych polisach i wcale nie kierują się przy wyborze niższą ceną. Kiedy pytają mnie o radę, proponuję taką polisę, jaką w określonej sytuacji sama bym chciała otrzymać, czyli zapewniającą jak najszerszy zakres ochrony i dobre assistance. Większość osób wykupuje przy tym pakiety OC/AC oraz GAP, czyli ubezpieczenie od utraty wartości auta. Jeśli chodzi assistance, przeważają opcje rozszerzone.

Ofertę usług finansowych dostępnych w salonie relacjonuje Paweł Wójtowicz: – Dostępny jest u nas leasing klasyczny, operacyjny, czyli taki jak u niemal wszystkich dealerów. Możliwy jest również dobrze już znany klientom najem długoterminowy. Produktem wyróżniającym nas, wartym specjalnej uwagi, jest Leasing Easy Move On, czyli rozwiązanie, w którym dealer gwarantuje odkup samochodu po upływie okresu umowy. W praktyce znaczy to, że przy niskiej początkowej wpłacie własnej i niewysokich ratach miesięcznych możemy przez 3-4 lata cieszyć się nowym samochodem, później go oddać i podpisać następną umowę na kolejne auto. Można także pozostać jego właścicielem i kontynuować spłatę leasingu, a po wykupie sprzedać auto we własnym zakresie. Leasing Easy Move On nabrał szczególnej atrakcyjności w momencie, kiedy zmieniły się na niekorzyść przedsiębiorców zasady rozliczania sprzedaży wykupionych z leasingu samochodów. Leasing Easy Move On eliminuje te problemy, bo tutaj płacąc nieduże raty miesięczne, korzystamy z nowego samochodu, a po upływie okresu umowy po prostu go oddajemy i zawieramy kolejną umowę. Można powiedzieć, że to rodzaj abonamentu.

Hyundai zapewnia pięcioletnią gwarancję bez ograniczenia liczby przejechanych kilometrów, co jest dużą wartością – szczególnie dla osób, które używają samochodu jako narzędzia pracy. W przypadku większości marek za tak długi okres gwarancyjny trzeba dodatkowo dopłacić, a i tak zazwyczaj pojawia się limit przebiegu, do którego działa gwarancja. – Klienci to doceniają – podkreśla Paweł Napieraj. – To jeszcze bardziej buduje pewność klientów, że auta są sprawdzone i sam producent jest pewny swych aut i nie boi się ręczyć za ich niezawodność dłużej niż inne marki. Zapraszamy koszalinian i mieszkańców regionu do odwiedzenia naszego salonu. Mogą się wtedy przekonać, że mamy w ofercie nowoczesne auta, spośród których nietrudno będzie wybrać to jedno najodpowiedniejsze dla danej osoby. Reprezentujemy ciekawą markę, która ma dobry wizerunek i oferuje porządne samochody. Salon dysponuje samochodami demonstracyjnymi wszystkich modeli Hyundaia napędzanych tradycyjnie i hybrydowo i zaprasza na niezobowiązujące jazdy próbne,

Salonowi Hyundai Auto Club Koszalin-Stare Bielice na pierwsze urodziny życzymy jeszcze więcej zadowolonych klientów i ich spełnionych motoryzacyjnych marzeń! Z czystym sumieniem polecamy i zachęcamy wszystkich czytelników do odwiedzin i poznania tej zgranej, sympatycznej, ale przede wszystkim profesjonalnej ekipy doradców.

Kontakt: Auto Club, ul. Koszalińska 28, 76-039 Koszalin-Stare Bielice

Telefon: +48 (94) 7 100 500

E-mail: salon.koszalin@auto-club.com.pl