Wyjątkowo dużą liczbę kandydatur rozpatrywała w tym roku kapituła konkursu Magnolie Biznesu. Plebiscyt promujący kobiecy biznes zyskuje coraz większą rangę. Wśród laureatek jego bieżącej edycji znalazła się pani Anna Rychliczek z Koszalina, która odebrała nagrodę „She’s Mercedes” by Mercedes-Benz Mojsiuk. Nagrodę tę przyznaje główny partner wydarzenia Dealer Mercedes-Benz Mojsiuk.
Przedsiębiorcze i aktywne kobiety po raz piąty zostały uhonorowane podczas gali Magnolie Biznesu organizowanej przez portal Kobietowo.pl. Wydarzenie zgromadziło w Hotelu Novotel w Szczecinie przedstawicielki zachodniopomorskiego świata biznesu, nauki, kultury i samorządu.
Firma Mercedes-Benz Mojsiuk po raz piąty była głównym partnerem plebiscytu. – Nagrodziliśmy dwie niezwykłe kobiety, które bardzo utożsamiają się z naszą marką. Jedno wyróżnienie przypadło pani Izabeli Czeladzińskiej ze Szczecina, a drugiej pani Annie Rychliczek, mieszkance Koszalina. Chcieliśmy sprawiedliwie rozdzielić nasze wyróżnienia, bo działalność Mercedes-Benz Mojsiuk obejmuje całe Pomorze Zachodnie – mówi Hanna Mojsiuk, wiceprezes zarządu Mojsiuk sp. z o.o. sp.k.
Izabela Czeladzińska jest właścicielką kilkunastu restauracji, dyskotek i klubów. Jak mówi, samochód jest nieodłącznym elementem jej codziennej pracy, a Mercedes ujął ją niezawodnością, bezpieczeństwem oraz designem: – Markę Mercedes cenię za jakość, klasę, styl i bezpieczeństwo. Moje auto jest odzwierciedleniem mojej duszy, bo jest delikatne, ale z pazurem – mówi Izabela Czeladzińska.
Drugą laureatką plebiscytu „She’s Mercedes” jest przedsiębiorczyni z Koszalina, działająca na co dzień w sektorze logistyczno-transportowym – Anna Rychliczek, będąca prezesem zarządu rodzinnej firmy Segin. Podczas gali nagrodę w jej imieniu odebrała córka, Monika Krakowska, która również zasiada w zarządzie Seginu: – Posiadamy w swej flocie ciągniki siodłowe, samochody osobowe i dostawcze marki Mercedes. Ta marka jest z nami od zawsze. Moja mama jest bardzo dumna z tej współpracy – skomentowała na gorąco Monika Krakowska.
Nagroda „She’s Mercedes” by Mercedes-Benz Mojsiuk ma za zadanie docenić i wyróżnić panie, które w wybitny sposób odznaczają się w świecie biznesu, są nowoczesnymi kobietami i jednocześnie miłośniczkami motoryzacji, harmonijnie łączącymi trzy światy: życie zawodowe, życie prywatne i pasje – wyjaśnia Agnieszka Mojsiuk, wiceprezes zarządu Mojsiuk sp. z o.o. sp.k.
Sama laureatka zabrała głos podczas Gali Magnolie Biznesu dzięki zaprezentowanej jej uczestnikom prezentacji filmowej: – Na co dzień najwięcej satysfakcji daje mi rozwój firmy i uśmiech pracowników, którzy budują wspólnie z nami przedsiębiorstwo. Markę Mercedes cenię za styl oraz za wygodę. Podobnie jak mąż, korzystam z niej również prywatnie – podkreśliła Anna Rychliczek.
Hanna Mojsiuk, wiceprezes zarządu Mojsiuk sp. z o.o. sp.k. komentuje: – Szukamy aktywnych i przebojowych kobiet, które jednocześnie są pasjonatkami motoryzacji i fankami naszej marki. Laureatka nagrody „She’s Mercedes” to kobieta świadoma swojej wartości, angażująca się w projekty społeczne i zawodowe, inspirująca inne panie. Nasze tegoroczne laureatki to wspaniałe ambasadorki marki Mercedes, prowadzące firmy rodzinne. Są ucieleśnieniem tego, co przychodzi nam go głowy, gdy myślimy o kobietach biznesu – mówi. – Panie cenią w naszej marce poczucie bezpieczeństwa. To samochody pod kątem technicznym i designerskim na najwyższym poziomie. Mercedes to luksus, wygoda i bezpieczeństwo, na które zasługują wszystkie aktywne kobiety – podsumowuje Hanna Mojsiuk, wiceprezes zarządu Mojsiuk sp. z o.o. sp.k.
Pani Anna Rychliczek, koszalińska laureatka, wraz z mężem i trójką dorosłych dzieci prowadzi firmę zajmującą się transportem międzynarodowym, spedycją i usługowym prowadzeniem ksiąg podatkowych. Firma powstała w roku 1998 i początkowo zajmowała się transportem krajowym. Transportem międzynarodowym zajęła się w 2005 roku, a od 2007 roku prowadzi również spedycję.
Flota spod znaku Seginu wozi praktycznie każdy rodzaj towarów, oprócz mrożonek. Składają się na nią samochody o tradycyjnym załadunku bocznym oraz tylnym, samodzielnie rozładowujące się dzięki ruchomym podłogom. Co pięć lat następuje wymiana całego taboru.
Jerzy Rychliczek, mąż pani Anny, zanim firma zaczęła rosnąć, sam siadał za kierownicą TIR-a i jeździł na trasach wschodnich, czyli do Rosji i na Białoruś. – Nie planowaliśmy dużej firmy. Myśleliśmy początkowo, że 10-15 ciężarówek wystarczy. Ale zrobiło się szybko 30, potem 50, w końcu dzisiejsze 100 – mówi pan Jerzy.
Pani Anna jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Zawsze dobrze czuła się w świecie liczb, dlatego aktywność zawodową rozpoczęła od usług rachunkowych. Z czasem jednak większość energii musiała skupić na finansowym i kadrowym zarządzaniu firmą transportową. I jak podkreśla, to zadanie z każdym rokiem staje się coraz bardziej złożone: – Zwłaszcza Pakiet Mobilności i Polski Ład narobiły takiego bałaganu, że nawet firmy wyspecjalizowane w rozliczaniu czasu pracy kierowców nie dawały sobie rady z interpretacją przepisów.
Wspomniane nowe wymagania nałożone przez Unię Europejską i przepisy krajowe mocno odbiły się na polskiej branży transportowej. Segin większość klientów ma na zachodzie Europy. Jak zareagowali oni na nieunikniony wzrost stawek transportowych? Anna Rychliczek mówi: – Mamy takie pakiety współpracy, że mimo wzrostu kosztu naszych usług, klienci w większości zostali z nami.
Tak samo komplikuje się zarządzanie flotą. Sto ciężarówek będących stale w ruchu na terenie praktycznie całej Europy to ogromne wyzwanie logistyczne. Czas jest precyzyjnie rozplanowany. Jeśli do załadowania albo rozładowania ciężarówki nie dojdzie w ustalonym momencie, taki kurs staje się deficytowy. W tej sytuacji konieczna jest skrajna optymalizacja – wszystkiego: trasy, czasu przejazdu, dróg pod kątem odcinków płatnych i bezpłatnych, zużycia paliwa, czasu pracy ludzi.
Anna Rychliczek komentuje: – Samochody nowe, bezawaryjne, również są elementem optymalizacji. Sprawny sprzęt to mniejsza liczba awarii, a więc dni, kiedy sprzęt nie pracuje. Dlatego w coraz większym stopniu korzystamy z Mercedesów Actrosów, które mają opinię niezawodnych. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Mercedes ma doskonale rozwiniętą sieć serwisową w Europie, nie wspominając już o tym, że w razie potrzeby w samym Koszalinie, Szczecinie i Gorzowie Wlkp również można auta szybko i fachowo naprawić w serwisie Mercedes-Benz Mojsiuk. Kluczowy jest czas i dlatego korzystamy z usług tego niezawodnego serwisu. W przypadku innych marek trzeba czasami czekać kilka dni na naprawę. W naszej branży powiedzenie „czas to pieniądz” trzeba traktować dosłownie – podkreśla nasza rozmówczyni. – Markę Mercedes -Benz cenię za styl i wygodę. Mercedes-Benz od dekad jest marką premium. Możliwość użytkowania gamy pojazdów spod znaku srebrnej gwiazdy, osobowych i ciężarowych, przynosi satysfakcję i zadowolenie.
A jak lubi odpoczywać laureatka nagrody „She’s Mercedes” by Mercedes-Benz Mojsiuk? W odpowiedzi słyszymy: – Moją pasją stało się podróżowanie kamperem, które daje mi poczucie wolności i spełnienia. W chwilach wolnych lubię zamknąć oczy i słuchać muzyki. Jedno z drugim zresztą można doskonale pogodzić. Dzięki temu, że w firmie coraz większą odpowiedzialność bierze na siebie młodsze pokolenie, mam nadzieję na więcej czasu, który będę mogła poświęcić na podróżowanie. Oboje z mężem do dziś wspominamy ubiegłoroczne wakacje i miesiąc w kamperze spędzony na norweskich drogach i bezdrożach. Planujemy kolejne wyprawy.
Pierwsza edycja Magnolii Biznesu odbyła się w 2018 roku. Organizatorem plebiscytu jest niezmiennie portal Kobietowo.pl a firma Mercedes-Benz Mojsiuk jego głównym partnerem. Tegoroczna edycja była szczególna przede wszystkim za sprawą ogromnej liczby zgłoszeń. To wskazuje, że konkurs się rozwija. W przyszłym roku dojdzie nowa kategoria – „Społeczniczka Roku”.
Magnolie Biznesu 2022 otrzymały:
1. „Debiut Roku” Magdalena Gogłoza
2. „Z miłości do Szczecina” Magdalena Walczyńska
3. „Nauka” Nikola Bukowiecka
4. „Sztuka i kultura” Jagoda Łucja Kimber
5. „Ikona Biznesu” Magdalena Kamińska