leo z zewnątrz CMYK 1 Biznes

Usługa Business Concierge, czyli „biznesowy wszechogarniacz” marki LEO

Fot. Bartłomiej Szulczyński

Kojarzona najmocniej z telefonami komórkowymi i markowymi akcesoriami telefonicznymi koszalińska marka LEO wprowadziła usługę biznesowego consierge’a. Wykorzystując swoje rozbudowane kontakty i wiedzę o rynku, wszechstronnie wspiera przedsiębiorców między innymi w zakupie i serwisowaniu urządzeń IT, dobieraniu optymalnych rozwiązań finansowych i ubezpieczeniowych, zakupie potrzebnych produktów i usług. Obsługą B2B zajmują się profesjonaliści godni zaufania, dzięki którym klienci oszczędzają swój czas, energię i pieniądze.

Concierge (pol. konsjerż – tak coraz częściej to słowo jest zapisywane) kojarzy się może Czytelnikom z luksusowymi hotelami, w których goście poza typową usługą hotelową spotykają rozmaite ułatwienia. Tak więc concierge kupi bilet do teatru albo lotniczy, zarezerwuje stolik w restauracji, wyśle do pralni garnitur i spełni jeszcze wiele innych próśb. Taki osobisty asystent pojawia się również w bankowości typu private banking, czyli tej dla najzamożniejszych. Ale Business Concierge proponowany przez firmę LEO to znacznie więcej niż ułatwianie codziennego życia klientów – on wspiera firmy i przedsiębiorców w pracy, zdejmując im z głowy rozmaite problemy.

O źródle pomysłu i istocie nowej usługi rozmawiamy z Arkadiuszem Klimczakiem, założycielem i właścicielem firmy LEO.

svg%3E Biznes

– Skąd się wziął pomysł na „biznesowego wszechogarniacza” w firmie słynącej dotychczas przede wszystkim z perfekcyjnej obsługi przedsiębiorców w zakresie telefonii komórkowej i akcesoriów telefonicznych?

– Szukaliśmy dziedziny usług, którą moglibyśmy wdrożyć, aby nasz klient był obsłużony w jeszcze szerszym zakresie. Chodziło o skompletowanie oferty, żebym nie musiał odsyłać do kolejnego miejsca, zwłaszcza, jeśli w grę mieliby wchodzić niepewni bądź niesprawdzeni usługodawcy. Mimo że na samym początku w obszarze naszego zainteresowania faktycznie były telefony i akcesoria, to w pewnym momencie, ludzie zaczęli pytać nas o inne rzeczy czy usługi. Chodziło m.in. o doradztwo, jaki sprzęt najlepiej kupić, jak go zainstalować czy jak naprawić lub usunąć powstałą usterkę. I zaczęliśmy te drobne usługi realizować w ramach zaufania i stałej współpracy, nie reklamowaliśmy się z tym, spełnialiśmy potrzeby klienta na jego wyraźną, indywidualną prośbę.

To, czego potrzebujesz, znajdziesz w LEO, dzięki osobistemu opiekunowi twojej firmy, na którego zawsze możesz liczyć, ponieważ jesteśmy zawsze wtedy, gdy nas potrzebujesz.”

– Zakres wsparcia stale się jednak zwiększał…

– W pewnym momencie coraz bardziej potrzebne i poszukiwane stały się ubezpieczenia oraz informacja o ich warunkach i zakresie. Zajęliśmy się nimi, bo nasi klienci wielokrotnie się skarżyli, że zewnętrzne agencje mają zabójcze stawki, zawiłe regulaminy i dużo haczyków, które utrudniają, a czasami uniemożliwiają realizację polis. Przez te wszystkie dodatkowe usługi staramy się po prostu sprostać potrzebom klientów, doradzać, jaki sprzęt mają kupić, jeśli się na tym nie znają. Technologia idzie do przodu cały czas. Rzadko znajdzie się w firmie ktoś, kto zna się na wszystkich nowinkach technicznych. A w naszym doradztwie spektrum jest naprawdę szerokie – załatwiamy od telefonów poprzez laptopy, telewizory i rzutniki, aż po samochody ciężarowe.

– Samochody ciężarowe?

– Tak. Pewien nasz klient musiał kupić ciężarówkę. Kompletnie się na tej dziedzinie handlu nie znamy, ale mamy innego klienta, który obsługuje jednego z dilerów samochodów ciężarowych. Skontaktowaliśmy ich z sobą, „połączyliśmy kropki”, zorganizowaliśmy finansowanie. Wszystko przeszło przez naszą firmę. Nikogo nie zostawiamy z problemem, tylko szukamy najlepszego dla niego rozwiązania.

– To musi być za każdym razem wyzwanie dla was. Nie zawsze rozszerzenie działalności przychodzi łatwo.

– Fakt, zazwyczaj nie jest to proste, ale trzeba mieć oczy i uszy otwarte i podążać za potrzebami, które się pojawiają. To nie jest też tak, że robimy absolutnie wszystko. Są rzeczy, których nie jesteśmy w stanie zapewnić. Nie mówimy wtedy, że „nie i basta”, tylko odsyłamy do firmy, która najczęściej jest naszym klientem i wtedy tam specjaliści pomogą w potrzebnym zakresie.

– Przy takim podejściu najważniejsze stają się zaufanie i relacje międzyludzkie.

– Opieram swoją firmę przede wszystkim na ludziach. Osoby, które pracują w LEO, obsługują firmę i są kompetentne, mają wsparcie całego teamu, dzięki czemu możemy sprostać prawie każdemu wyzwaniu. Podam przykład. Na początku pandemii wszędzie brakowało maseczek i płynów dezynfekujących, a były one niezbędne, bo bez nich firmy nie mogły się otworzyć i funkcjonować. Z trudem, ale zdobywaliśmy dla naszych klientów te rzeczy. Wykonaliśmy wtedy naprawdę dobrą robotę.

svg%3E Biznes

– LEO ma aż cztery punkty sprzedaży stacjonarnej. Dziś wszystko ucieka do Internetu, zamówienie produktu czy usługi ogranicza się do paru kliknięć bez wychodzenia z domu. Czy zwiększenie siły internetowej nie wyszłoby wam na korzyść?

– Dla mnie liczy się człowiek i wspomniane dobre relacje, chcę to wyraźnie podkreślić. Pewnych rzeczy nie da się załatwić na telefon czy drogą online. Owszem, większość ludzi daje sobie świetnie radę z nowymi technologiami, zamówią, poczekają na przesyłkę i odpowiednio uruchomią bądź zainstalują urządzenie. Ale jest też spore grono osób, które mają zbyt wiele spraw na głowie lub nie mają potrzebnej wiedzy, więc ktoś musi im realnie pomóc. Mieć dla nich czas, wysłuchać ich oczekiwań oraz obaw i zaproponować rozwiązanie. W naszych punktach doradczych klient ma się czuć dobrze, jak w domu, a nie jak w korporacyjnym sklepie nastawionym na jak największą sprzedaż. Proponujemy kawę, herbatę, wodę oraz wygodny fotel, a przede wszystkim – czas dla drugiego człowieka. Tego się nie dostanie przez Internet. Zawsze powtarzam, że przy moim biznesie wszyscy muszą być zadowoleni. Zadowolony z transakcji ma być mój doradca, który oferuje produkt, jak i moja firma, czyli reszta zespołu i administracji. Ja, bo będę się pod wszystkim podpisywał. Kurier, który nam dostarczył towar. Producent lub dystrybutor, który nam go sprzedał. Bank, jeśli nam go sfinansował. Organizacje społeczne lub instytucje charytatywne, z którymi trzeba się dzielić dobrem. I oczywiście najważniejsze: klient ma być zadowolony z produktu lub usługi.

svg%3E Biznes

Usługa Business Concierge oferowana przez LEO pozwala klientowi oszczędzić czas, bo zwalnia go z konieczności osobistego szukania i dobierania odpowiedniego produktu, niweluje ryzyko nietrafionych zakupów, nie wymaga od klienta zajmowania się logistyką i dostawą, ogranicza jego zaangażowanie związane z serwisem. Przedstawiciele LEO obsługiwanym klientom i firmom doradzają i pomagają w zakupie, serwisowaniu, finansowaniu, ubezpieczeniu produktów, usług i urządzeń daleko wychodząc poza obszar telefonii komórkowej. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu na rynku, zbudowanym relacjom i wielu szkoleniom firma zaopatruje klientów kompleksowo – poza telefonami w komputery, monitory, sprzęt RTV i AGD. Jest ona również samodzielną agencją ubezpieczeniową, pośredniczy w zakupie środków trwałych. Dodatkowo firma świadczy usługi finansowe, dobierając odpowiedni dla klienta sposób skorzystania z możliwości zakupu sprzętu w leasingu lub na raty.

LEO bierze udział w przetargach nie tylko w Koszalinie ale w całej Polsce, dzięki czemu staje się dostawcą dla urzędów miast, urzędów marszałkowskich i dużych zakładów przemysłowych.

svg%3E Biznes

Usługi ubezpieczeniowe LEO:

  • kompleksowe audyty dla firm dotyczące ich potrzeb w zakresie ubezpieczeń, dzięki którym można uniknąć dublowania się polis (ubezpieczenie tego, co rzeczywiście najważniejsze),
  • dobór najkorzystniejszych rozwiązań dla twojej firmy – może nie będzie najtaniej, ale na pewno będzie najlepiej dla ciebie,
  • stały kontakt z opiekunem, który „przeczesze” za ciebie gąszcz propozycji towarzystw ubezpieczeniowych i znajdzie to, czego akurat potrzebujesz.

LEO oferuje wsparcie w zakresie doboru odpowiedniego sprzętu, elektroniki użytkowej oraz AGD poprzez:

  • opiekę nad sprzętem elektronicznym, w tym bezpieczne przenoszenie oraz odzyskiwanie danych,
  • kompleksowe wsparcie IT,
  • szkolenia pracowników w zakresie obsługi urządzeń,
  • różne formy zabezpieczenia przed zniszczeniem,
  • ubezpieczenia,
  • serwis gwarancyjny i pogwarancyjny,
  • pomoc przy składaniu reklamacji,
  • dojazd do klienta w razie potrzeby.

Potrzebujesz załatwić coś niemożliwego, dzwoń:

Jarosław Osowski – 606 607 760

Amadeusz Breitkopf – 602 502 702

Emilia Godula (ubezpieczenia i audyty ubezpieczeniowe) – 602 502 802