austin distel 744oGeqpxPQ unsplash 1 scaled Biznes

Skuteczna reklama sklepu online w Google na 3 sposoby. Posłuchaj rad ekspertów

Wyszukiwarka Google to jedno z najskuteczniejszych i najbardziej elastycznych narzędzi do reklamy własnego przedsiębiorstwa. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, mamy dla Ciebie dobrą informację. W tym artykule znajdziesz sprawdzone sposoby na promowanie biznesu typu e-commerce i to w trzech różnych wariantach. Specjaliści SEM z agencji AFTERWEB podpowiadają, jak reklamować sklep, aby ten zaczął generować oczekiwane przychody. Nie przedłużamy, zapraszamy do lektury!

Sprzedaż przez kanał organiczny. Oto pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego

Jeszcze zanim rozpoczniesz promocję sklepu internetowego w Google, musisz zadecydować, jaki rodzaj reklamy będzie dla Ciebie najlepszy. Wyszukiwarka charakteryzuje się tym, że proponuje każdemu reklamodawcy dwa zupełnie różne kanały dotarcia do potencjalnych Klientów. Jednym z nich jest pozycjonowanie stron internetowych, drugim płatne kampanie Google Ads. Na początek omówmy ten pierwszy sposób, czyli organiczne budowanie rankingu na wybrane słowa klucze. W tym przypadku wystarczy wyselekcjonować frazy, które najlepiej opisują Twój sklep, konkretne kategorie czy nawet poszczególne produkty – bestsellery. Doświadczeni specjaliści w ramach pracy SEO zajmą się pozyskiwaniem jakościowych linków do domeny, content marketingiem, który będzie uwzględniał wcześniej wybrane słowa kluczowe oraz optymalizacją serwisu pod kątem algorytmu Google, fraz czy czynników UX, wpływających na komfort obsługi sklepu. Efekty? Naprawdę piorunujące. Liderzy poszczególnych branż mogą przecież liczyć na maksymalizację licznika unikalnych odwiedzin, wyraźne powiększenie zainteresowania asortymentem i finalnie zwiększenie obrotu sklepu. A na tym Ci najbardziej zależy, prawda?

Głównym zadaniem pozycjonowania stron internetowych jest dotarcie ze stroną sklepu online do ścisłej czołówki organicznego zestawienia na poszczególne słowa internetowe. Wyłącznie portale, które znajdują się w TOP 10 rankingu mogą liczyć na szereg wymiernych korzyści: zwiększenie licznika unikalnych odwiedzin, wzrost popularności brandu i maksymalizację zysków. Profesjonalne SEO potrafi podbić tę ostatnią statystykę nawet o kilkadziesiąt procent!”

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Nowych Klientów znajdziesz również dzięki Google Ads. Z jakiej reklamy warto skorzystać?

Wyszukiwarka to jednak nie tylko wyniki organiczne. Tuż nad nimi lub w specjalnym panelu po prawej stronie mogą wyświetlać się rezultaty sponsorowane, a za ich wygenerowanie odpowiada Google Ads. Płatne linki to doskonały sposób, aby natychmiastowo poprawić widoczność sklepu na pierwszej stronie wyświetlanej przed potencjalnym Klientem. Tutaj opcji masz przynajmniej kilka, a za tę najpopularniejszą uchodzą kampanie Performance Max, dawniejsze reklamy produktowe. Po stronie reklamodawcy pozostaje dostarczenie odpowiednich zasobów: feedu produktowego, grafik do komunikatów typu display, nagłówków oraz tekstów reklamowych. Google w sposób całkowicie samodzielny przygotuje promocję nie tylko na kartach Zakupy, ale także w panelu dedykowanym dla reklam tekstowych. W ten sposób jesteś w stanie pojawić się w dwóch miejscach jednocześnie. Co ciekawe, te dwa miejsca będą przykuwały wzrok potencjalnych Klientów – są umieszczone w najbardziej strategicznych punktach całej listy SERP. Nie pozostało nic innego, jak uruchomić kampanię dla Twojego sklepu, wybrać stawki CPC i konkurencyjne budżety!