druk prestiz DSC3222 Motoryzacja

Mojsiuk Mercedes-Benz: warto było poczekać na taki salon

Od początku swego istnienia marka Mercedes-Benz jest prekursorem rozwiązań technicznych i stylistycznych rewolucjonizujących rynek motoryzacyjny, a jej śladami podążają inni producenci aut. Oryginalność w zakresie designu dotyczy przy tym nie tylko samochodów, lecz również wyznacza standardy wyglądu oraz urządzenia miejsc, w których samochody są prezentowane i sprzedawane. Świeżym dowodem na to, że mowa o designie wysokiej próby jest ukończony niedawno nowy salon firmy Mojsiuk Mercedes-Benz w podkoszalińskich Starych Bielicach.

Używamy słowa „nowy”, bo choć powstał on w miejscu istniejącego wcześniej obiektu, w niczym nie przypomina poprzednika. Agnieszka Mojsiuk, członek zarządu, dyrektor działu samochodów osobowych i dostawczych Mojsiuk Mercedes-Benz, komentuje: – To nie była zwykła modernizacja, lecz praktycznie budowa od podstaw, uwzględniająca standardy marki, wśród których kluczowe są obecnie digitalizacja i wykorzystanie narzędzi multimedialnych w procesie sprzedaży oraz obsługi. Chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym klienci będą czuć się komfortowo, a nasz zespół dostanie do dyspozycji najnowsze narzędzia pracy zarówno w zakresie sprzedażowym jak i serwisowym.

W sieci dealerskiej Mercedes-Benz na całym świecie obowiązują określone standardy. Te wyznaczone odgórnie, a odnoszące się do estetyki, definiują wygląd zewnętrzny salonu, jego wystrój i kolorystykę, podział przestrzeni na określone strefy takie jak strefa klienta, konsultacji czy ekspozycji pojazdów. Jednak szczegóły dopełniające te główne założenia są już zależne od decyzji inwestora, czyli konkretnego dealera.

Łukasz Hormański, również członek zarządu firmy Mojsiuk i jednocześnie odpowiedzialny za realizacje projektu zgodnie z wytycznymi marki Mercedes-Benz, który bezpośrednio nadzorował proces inwestycyjny, relacjonuje: – Opracowaliśmy wytyczne do rozwiązań oświetleniowych, wymiany powietrza, klimatyzacji i sposobu ogrzewania. Projektując obiekt staraliśmy się maksymalnie wziąć pod uwagę warunki zarządzania tym systemem przez naszych pracowników w przyszłości. Wykorzystaliśmy dużo automatyki przemysłowej, przy czym na ile to było możliwe, stosowaliśmy rodzime rozwiązania i urządzenia polskich producentów. Obecnie jesteśmy na etapie finalnego konfigurowania ostatnich elementów i ich testowania.

Nowy salon jest nie tylko pięknym obiektem, ale również bardzo nowoczesnym i zbudowanym zgodnie z trendami ekologicznymi, czyli z wykorzystaniem energooszczędnych technologii i odnawialnych źródeł energii. Budynek został wyposażony w instalację fotowoltaiczną o mocy 50 kilowatów, co znaczy, że częściowo sam produkuje prąd na swoje potrzeby. Ogrzewanie to nowoczesny system hybrydowy oparty na pompach ciepła typu powietrze-powietrze i sześciu kotłach gazowych. Ogrzane powietrze dociera do salonu kanałami nadmuchowymi umieszczonymi dyskretnie w posadzkach, co powoduje że rozprowadzanie ciepła (a w lecie chłodu) jest o wiele bardziej efektywne energetycznie. Każda strefa i każde pomieszczenie posiadają odrębny system kontroli temperatury oraz możliwość elektronicznego sterowania nią. Całym tym ekologicznym i oszczędnym systemem, spiętym w całość, można zarządzać za pomocą tabletu. Co warto podkreślić, firma zaprojektowała go na długo zanim zaczęło się obecne szaleństwo cen na rynku energetycznym a oszczędzanie energii stało się ekonomiczną koniecznością.

Osobę, która po raz pierwszy odwiedza nowy salon, pozytywnie zaskakuje jego przestronność. W strefie konsultacji spotyka się ona z doradcą handlowym, który korzystając z multimediów odpowiada na wszelkie pytania. Imponujących rozmiarów wyświetlacze działające metodą Digital Signage umożliwiają bez kontaktu z realnym samochodem omówienie najmniejszych szczegółów jego wyglądu, budowy, działania różnych elementów. Tak więc jeszcze w salonie klient ma możliwość zapoznania się z rozmaitymi rozwiązaniami, które zastanie w aucie. Może również skorzystać z zaawansowanej wiedzy osób pracujących na stanowisku określanym jako Product Expert Mercedes-Benz. Eksperci ci w sposób przystępny potrafią wyjaśnić klientom najbardziej zawiłe aspekty rozwiązań technologicznych wykorzystywanych przez naszą markę – dodaje Agnieszka Mojsiuk

Bogdan Kruk, długoletni pracownik firmy Mojsiuk, nowo powołany szef działu sprzedaży samochodów osobowych, komentuje: – W ten sposób digitalizacja i narzędzia multimedialne wspierają ekspozycję samochodów fizycznie dostępnych wewnątrz salonu i przed nim. Warto podkreślić, że generalnie poprawia się sytuacja, jeśli chodzi o dostępność pojazdów. Marka Mercedes-Benz jako jedna z pierwszych uporała się z problemami z półprzewodnikami, dzięki czemu czas oczekiwania na zamówione auto stopniowo się skraca.

Tradycyjnie marka stwarza możliwość bardzo zindywidualizowanego konfigurowania konkretnych zamawianych aut, oferując różne warianty silnikowe i wyposażeniowe oraz opcje dodatkowe. – Już sama bieżąca ekspozycja aut ustawionych w salonie i przed nim pozwala stwierdzić, że wybór jest ogromny, włącznie z takimi topowymi modelami jak w pełni elektryczna limuzyna EQS – mówi Bogdan Kruk. – Podobnie w zakresie finansowania zakupu samochodu istnieje możliwość dobrania sposobu finansowania do sytuacji i preferencji różnych klientów. Marka tworzy promocyjne produkty finansowe pozwalające zminimalizować niedogodności związane z rosnącą inflacją i kosztem kredytu na rynku. Ponadto współpracujemy z rządowym programem „Mój elektryk” wspierającymi zakup samochodów elektrycznych. Zgodnie z zasadami programu nabycie niektórych modeli elektrycznych dofinansowane jest dotacją rządową.

Jak informuje Piotr Dzienniak, szef sprzedaży samochodów dostawczych, poprawiającą się dostępność aut widać również w segmencie aut dostawczych: – Obecnie jest dobry czas na ich zakup. Z jednej strony mamy stosunkowo dużą liczbę aut do kupienia dosłownie od ręki, oczywiście do momentu wyczerpania się zasobów. Z drugiej strony – są one wciąż oferowane w cenach z czasu zanim ostro w górę ruszyła inflacja. Można się niestety spodziewać, że ceny kolejnych partii pojazdów, z rocznika 2023, będą już uwzględniały skutki inflacji, więc mogą być nawet o kilkanaście procent wyższe niż obecnie. Mowa o autach, które są przeznaczone do każdego rodzaju zadań, bo są to Mercedes-Benz Vito, Citan, V Klasa. Każdy klient, który potrzebuje samochodu służącego do pracy, dobierze auto według własnych potrzeb w bardzo dobrej cenie

Piotr Dzienniak zwraca uwagę na jeszcze jedną ważną rzecz: – Ciekawą opcją zakupu jest program Lease & Drive, nazywany również wynajmem długookresowym. Dzięki niemu można jeździć wybranym samochodem już po wpłaceniu 1 procenta jego wartości brutto miesięcznie. Dla przykładu korzystanie z samochodu o wartości 130 tysięcy złotych oznacza miesięczne raty wysokości 1300 zł, które stanowią koszt działalności gospodarczej, a więc obniżają podstawę opodatkowania przychodów przedsiębiorcy. Limit przebiegu przy takiej umowie wynosi rocznie 20 000 km. Do tego dochodzą w pakiecie bardzo atrakcyjne warunki ubezpieczenia ze stawką roczną 2,5 proc. wartości pojazdu oraz opcja przedłużenia pakietu gwarancyjnego o 24 miesiące. W efekcie przez na przykład 4 lata możemy korzystać z nowoczesnego samochodu, a po upływie okresu umowy zdać go i zawrzeć kolejną podobną umowę. Mamy przy tym gwarancję, że stawka najmu się nie zmieni w okresie obowiązywania umowy. To bardzo wygodne rozwiązanie nieangażujące nadmiernie środków własnych klienta. Ważne jest to, że formalności załatwia nasza firma leasingowa, tak więc klient podejmuje decyzję a dalej sprawy toczą się swoim torem.

Nowy obiekt firmy Mojsiuk Mercedes-Benz to również nowa część serwisowa. Leszek Mierzejewski, szef serwisu samochodów osobowych, mówi: – Mercedes-Benz jest marką prestiżową, co obligowało nas do podążania za jej standardami również w zakresie obsługi serwisowej. Obecnie serwis samochodów osobowych spełnia wszystkie najnowsze wymagania. Mamy w tej chwili do dyspozycji dwukrotnie większą liczbę stanowisk naprawczych, co pozwala na znaczne zwiększenie efektywności obsługi przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego jej poziomu oraz komfortu pracy. Dopiero w takim obiekcie możliwe staje się wykorzystanie w pełni najnowszych technologii, jakimi dysponuje nasz serwis. Jest to między innymi detekcja widma drgań w trakcie jazdy samochodem, badania boroskopem trudno dostępnych miejsc bez potrzeby demontowania wielu elementów, dynamicznego badania kół oraz wielu innych innowacji dających nieocenione możliwości diagnostyczne. W samym serwisie każde stanowisko wyposażone zostało w podnośnik właściwy dla przeznaczenia danego miejsca naprawczego. Wiele z tych stanowisk przystosowane zostało również do obsługi samochodów elektrycznych.

Wpisanie się serwisu Mojsiuk Mercedes-Benz w trend cyfryzacji i innowacyjności przynosi korzyść nie tylko klientom i pracownikom. Korzystają na nim również uczniowie koszalińskiego Technikum Samochodowego, z którym firma od lat współpracuje. Uczą się oni pod okiem doświadczonych pracowników serwisu obsługi technicznie zaawansowanych samochodów przy użyciu najnowszych dostępnych urządzeń i narzędzi. Najlepsi z uczniów otrzymują dodatkowo możliwość odbycia praktyk w okresach wakacyjnych a po ukończeniu szkoły znalezienia interesującej pracy.

Agnieszka Mojsiuk, członek zarządu i dyrektor działu samochodów osobowych i dostawczych Mojsiuk Mercedes-Benz, podsumowuje: – Jak widać, wraz z otwarciem nowego salonu nasza firma wchodzi na zupełnie nowy poziom pod wieloma względami, czyli warunków ekspozycji aut, obsługi klientów – zainteresowanych zakupem aut, jak i usług serwisowych, standardu usług diagnostycznych i naprawczych oraz co bardzo istotne pozwoli nam to również na skrócenie terminu umawiania się na wizytę klienta w serwisie. Wszystkie osoby zainteresowane nowoczesnymi trendami zapraszamy do nas, by naocznie przekonały się, czym ostatnie zmiany zaowocowały. Szczególną okazją do spotkania będzie planowany na 19-20 listopada br. event pod nazwą Dream Cars. Podczas eventu odbędą się jazdy testowe topowymi modelami Mercedesa, w tym najnowszym modelem SL-a, czy AMG G63, jak również Mercedes-Benz MAYBACH oraz autami w pełni elektrycznymi, które będą stanowiły szczególną atrakcję tego wydarzenia. Już cieszymy się na spotkanie z Państwem. Z przyjemnością zaprezentujemy Państwu bezpośrednio na czym polega technologiczna rewolucja w naszym salonie.


Zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Mojsiuk w Starych Bielicach k/Koszalina, ul. Koszalińska 89; kontakt telefoniczny: 94/34 77 372 lub 94/34 77 376 –

www.mojsiuk.mercedes-benz.pl

Na Facebooku jesteśmy obecni jako: Mercedes-Benz Mojsiuk