L0A0461 Temat z okładki

Zawsze może być lepiej i… piękniej

– Szybko się nudzę, potrzebuję endorfin, wyzwań, emocji – tak o tym, co napędza ją w pracy mówi Patrycja Białek, właścicielka Vip Beauty Estetic. Nic dziwnego, że zaledwie dwa lata po otwarciu salonu startuje z nowym biznesem i marką – Better Beauty. Przedsięwzięcie łączące sprzedaż produktów do stylizacji rzęs oraz działalność szkoleniową, współtworzy z Jagodą Jankowską, właścicielką Lash Roomu w Pile. Z niezachwianą wiarą, że to kolejny krok na ścieżce rozwoju, którą obie tak lubią podążać.

svg%3E Temat z okładki

Patrycja Białek w branży beauty działa od ośmiu lat. Z wykształcenia jest fizjoterapeutką i kosmetologiem, a także instruktorką kosmetologii estetycznej oraz instruktorką stylizacji rzęs i brwi. Odbyła kilkadziesiąt szkoleń polskich i zagranicznych z zakresu kosmetologii i medycyny estetycznej. Vip Beauty Estetic otworzyła w 2020 roku, na przekór pandemii i innym życiowym przeszkodom, które pojawiły się wtedy jej na drodze. Wielu zniechęciłyby one do działania, ale nie ją. W realizacji celu pomogła ambicja, odwaga i wiara w siebie. Opłaciło się. Salon od początku działa prężnie, wspaniale się rozwija i jest niewątpliwym sukcesem, czego dowodem jest zapełniony kalendarz wizyt i znakomite opinie wychodzące poza lokalna przestrzeń.

Za tym sukcesem stoi oczywiście ciężka praca, pełne zaangażowanie czasu i sił, ale Patrycja Białek za bardzo – jak sama mówi – lubi wyzwania, zdobywanie wiedzy i rozwój, żeby poprzestać na pracy salonie i szkoleniach.

Biznes w duecie

Szansa na stworzenie czegoś nowego, wykorzystującego bogate doświadczenie zawodowe, także to przed gabinetowe, przyszła przypadkiem, a w zasadzie jest konsekwencją bardzo cennej, jak się okazało, znajomości. Jagoda Jankowska jest założycielką pierwszego Lash Roomu w Pile, instruktorką stylizacji rzęs i brwi oraz autorką programów szkoleniowych (sama ukończyła ponad 120 szkoleń, jest wielokrotną mistrzynią stylizacji rzęs). – Kiedy Jagoda rozpoczynała swoją działalność, kierowała do mnie pytania eksperckie – mówi właścicielka Vip Beauty Estetic. – Zaczęłyśmy ze sobą pisać, wymieniać się opiniami i bardzo się polubiłyśmy. Dwa lata temu, kiedy otwierałam firmę, szukałam salonów partnerskich, w których mogłabym promować swoją markę i wykonywać zabiegi. Trafiłam do Jagody i jej Lash Roomu. Jakiś czas później nasza wspólna klientka zaproponowała nam udział w projekcie polegającym na sprzedaży szkoleń online, które miałyśmy poprowadzić. Ostatecznie nie doszło do realizacji tego przedsięwzięcia, ale pomyślałyśmy, że możemy taki projekt stworzyć i poprowadzić samodzielnie, bez pośredników, wykorzystując naszą wiedzę i pomysły.

Panie połączyło nie tylko to, że obie stworzyły swoje firmy biznes od zera, są liderkami branży w swoich miastach oraz wieloletnimi instruktorkami stylizacji rzęs i brwi, ale też podobieństwo charakterów: charyzma, empatia, pewność siebie, podobne cele, wartości i silne przekonanie, że marzenia się spełnia i warto do rozwoju motywować innych. Obie od dawna myślały o poszerzeniu swojego biznesu, ale brakowało czasu, a może właściwego partnera, z którym i zawodowo, i charakterologicznie rozumiałyby się bez słów?

Lepiej, czyli więcej

svg%3E Temat z okładki

Tak narodziło się Better Beauty, czyli hurtownia online dla branży kosmetologicznej. – Nazwa nie powstała przypadkowo: każdy chce być lepszy w pracy, lepiej wyglądać, lepiej zarabiać, lepiej się ubierać, mieć lepszą kondycję, a my chcemy mieć coraz lepszy biznes – mówią właścicielki Better Beauty. – Chcemy, aby nasz sklep kojarzył się z pięknem i wysoką jakością. W identyfikacji wizualnej postawiłyśmy na fuksję, złoto i ecru, kolory, które są efektowne i eleganckie, a my właśnie taką chcemy mieć firmę i wizerunek.

Pierwszym etapem rozwoju Better Beauty jest wprowadzenie na rynek linii skierowanej do stylistek i stylistów rzęs. Pomysł na asortyment wynika z codziennej pracy właścicielek, jako odpowiedź na słabości i wąskie gardła rynku stylizacji, jego luki, niedociągnięcia albo brak konsekwencji w rozwijaniu marek. – Zauważyłyśmy, że wielu rzeczy brakowało nam we własnej praktyce, ale mamy też wiele pytań od naszych kursantek – gdzie mogą kupić produkty, jaki sklep czy akcesoria polecamy itd. – tłumaczy Jagoda Jankowska. – Chciałyśmy stworzyć miejsce, w jakim same chciałybyśmy robić zakupy.

Wspomniana linia kosmetyków nazywa się Pretty Lashes i obejmuje rzęsy, pęsety, kleje i wszelkie akcesoria niezbędne do profesjonalnej pracy w stylizacji rzęs. – Chcemy też stworzyć linię do brwi, w dalszym planie produkty dla wizażystów, a w przyszłości w ofercie być może znajdą się produkty do przedłużania włosów i dla fryzjerów, a także kosmetyki – dodają Patrycja Białek i Jagoda Jankowska. – Wszystko zależy oczywiście od tempa rozwoju sklepu i zapotrzebowania, które wskaże rynek. Nie wykluczamy, że jeśli rozwiniemy się na dużą skalę, pomyślimy o sklepie stacjonarnym. Póki co, zależy nam, by nasze produkty wprowadzać do salonów kosmetologicznych.

Warto wspomnieć, że ambasadorką Better Beauty będzie Justyna Gradek, modelka, influencerka, właścicielka marki Justyna Gradek.

Szkolenia i rozwój osobisty

Better Beauty to nie tylko sklep. Projekt będzie rozwijał się kilku kierunkach. Poza sprzedażą to szeroko zakrojona działalność szkoleniowa dla początkujących kosmetyczek i kosmetologów z zakresu stylizacji rzęs i brwi, rozwoju marki osobistej albo osób chcących doskonalić umiejętności. Kursy będą stacjonarnie odbywać się w Koszalinie i Pile oraz w innych miastach, a także online. Poprowadzą je wykwalifikowani instruktorzy.

Ponadto właścicielki chcą dzielić się swoim doświadczeniem z zakresu tworzenia i prowadzenia biznesu z osobami, które chciałyby tę przygodę rozpocząć. – Zamierzamy organizować tzw. live’y zarówno dla naszych kursantek, które często pytają nas o rady w tym zakresie podczas szkoleń, ale też dla nowych obserwatorów, klientów i użytkowników sklepu online – tłumaczy Patrycja Białek. – Podpowiemy, od czego trzeba zacząć, jak się przygotować, z czym trzeba się mierzyć i liczyć, jakie trudności i wyzwania napotkamy. Bazą będzie historia naszych salonów, ale myślimy o organizowaniu spotkań z motywatorami, także z obszaru rozwoju osobistego, którzy podsycą pragnienia o posiadaniu własnej firmy i pomogą uwierzyć, że warto.

Start: lipiec

svg%3E Temat z okładki

–– Jesteśmy w trakcie tworzenia platformy internetowej dedykowanej szkoleniom – mówi Patrycja Białek. – Kończymy też pracę nad stroną internetową sklepu. Produkty są skompletowane, sfotografowane. Sprzedaż ruszy w lipcu. Promocja Better Beauty będzie się odbywać głównie poprzez profil na Instagramie oraz Facebook, warto nas obserwować.

Na pytanie, jak właścicielki Beauty Better, mające już teraz mnóstwo pracy, zamierzają prowadzić raczkującą, a więc wymagającą ogromnego zaangażowania firmę, w dodatku przy dzielącej je kilkaset kilometrów odległości, Patrycja reaguje uśmiechem. Jako urodzona optymistka, człowiek pracy i energiczna kobieta biznesu odpowiada: – Łatwo nie będzie, ale niemożliwe nie istnieje!


Klinika Vip Beauty Estetic powstała w 2020 roku. Specjalizuje się w medycynie estetycznej oraz zaawansowanych zabiegach kosmetologicznych. Poza właścicielką w salonie pracują cztery osoby: Sandra Rudzińska – stylistka rzęs i brwi; pielęgniarka Ewa Chudziak i Izabela Poczobut – zabiegi z zakresu kosmetologii estetycznej – stymulatory tkankowe, lipoliza iniekcyjna, osocze bogatopłytkowe i fibryna, mezoterapia igłowa i mikroigłowa, Dermapen oraz Justyna Łumianek – asystentka salonu.

Patrycja Białek zajmuje się wypełnianiem i modelowania ust, wolumetrią twarzy (modelowanie owalu), zabiegi z zastosowaniem stymulatorów tkankowych Profhilo oraz Ejal40 jak i wiele innych, nici PDO oraz PLLA oraz mezoterapia skóry twarzy, szyi, dekoltu, dłoni i głowy. W pracy wykorzystuje najwyższej jakości preparaty i wypełniacze, które posiadają certyfikacje i liczne badania. Bezpieczeństwo podczas pracy to priorytet.

Opisy i efekty zabiegów, ciekawostki, informacje na temat różnych metod zabiegowych, a także zdjęcia prac Patrycji Białek można obejrzeć na fan page’u FB oraz Instagramie.