izabela rogowska 8 Biznes, Biznes 2022

BOKARO: klucz do sukcesu to elastyczność i zrozumienie oczekiwań rynku

Fot. Izabela Rogowska

Nieprzypadkowo Salon Łazienek BOKARO cieszy się zaufaniem klientów indywidualnych, deweloperów, inwestorów i firm wykonawczych. Dostarcza materiały do wykończenia domów, obiektów hotelowych, handlowych i reprezentacyjnych. Służy pomocą w przygotowaniu aranżacji wnętrz oraz doradztwem technicznym. Jego zaplecze magazynowe gwarantuje ciągłość dostaw, a wysoka pozycja u dostawców zapewnia konkurencyjne ceny. Firmę wyróżnia znakomite wyczucie rynku oraz oczekiwań klientów, na które reaguje ona elastycznie. W efekcie koszaliński salon w ostatnim czasie rozszerzył asortyment oferowanych produktów o m.in. farby i tapety oraz oświetlenie wnętrz.

Jak podkreśla Norbert Koselski, dyrektor koszalińskiego BOKARO, gospodarka weszła w trudny okres, będący skutkiem perturbacji pandemicznych i wojny na Ukrainie. Odbija się to również na rynku materiałów wykończeniowych: – Klienci nie przestali spełniać swoich marzeń, budowy indywidualne są kontynuowane mimo wzrostu cen, który nikogo nie cieszy. Inwestorzy zaczęli jednak dokładnie oglądać każdą złotówkę, poszukując materiałów tańszych. My to rozumiemy i staramy się mieć w ofercie rozwiązania, które nadążają za możliwościami i oczekiwaniami klientów.

Po raz kolejny dokonujemy przebudowy naszego salonu pod względem ekspozycji. Oprócz dobrze znanych płytek ceramicznych, które wciąż wzorniczo ewoluują w stronę materiałów naturalnych posiadających rysunek kamienia, cementu, betonu i drewna, rozszerzyliśmy ofertę o farby wewnętrzne i zewnętrzne – silikonowe, silikatowe i ceramiczne. Mamy całą rozpiętość kolorystyczną, zgodną z kluczowymi wzornikami.

Oferujemy również tapety – zarówno dla klientów indywidualnych, przeznaczone do wnętrz domów, jak i tak zwane obiektowe, głównie dla hoteli. Są to tapety z atestami, które mogą być stosowane też w żłobkach, przedszkolach, szkołach, szpitalach. Oprócz tradycyjnych oraz tłoczonych w technologii 3D, proponujemy również tapety winylowe. Na pewno jest to nowość i zaskoczenie dla inwestorów. Rozszerzyliśmy profil naszej działalności również o oświetlenie. Obserwujemy potrzeby naszych klientów i staramy się wychodzić im naprzeciw. Kiedy przychodzi ktoś, kto chce kupić płytki, to zapewne ma również potrzebę pomalowania sufitu i ścian. Stawiamy więc na kompleksową obsługę. Tapety cieszą się powodzeniem, bo mają bardzo dobrą jakość, a to że mogą być wydrukowane w zindywidualizowanych wzorach, przynosi klientom dużo radości i komfortu. Jeden z naszych producentów jest w stanie wykonać dowolny wzór, choćby na podstawie zdjęcia – ukochanego zwierzaka, postaci filmowej, krajobrazu.

Jeżeli chodzi o dostępność materiałów budowlanych, mamy jak wszyscy problemy z przerwanymi łańcuchami dostaw. Duża część oferowanych przez nas płytek miała związek z Ukrainą, bo stamtąd pochodziły szlachetne glinki używane do ich produkcji. Niestety, nasze fabryki nie mają obecnie do nich dostępu. W skali kraju liczne produkty, na przykład gresy techniczne, są niedostępne. To powoduje, że niektóre inwestycje są opóźnione jak choćby prace nad renowacją balkonów i klatek schodowych w SM Przylesie w Koszalinie. Staramy się zdobywać alternatywne źródła zaopatrzenia, wcale nie gorszej jakości. Niestety nie są to produkty polskie, lecz cieszymy się, że jest w ogóle jakaś alternatywa. Dzięki temu, że BOKARO jest cenionym partnerem biznesowym na rynku nie tylko polskim, jesteśmy w stanie uzupełniać braki. Robimy to skutecznie i bez szkody dla estetyki.

Do sprzedaży włączyliśmy ostatnio lamele dekoracyjne – bardzo ciekawy produkt, który można zobaczyć po renowacji boksów ekspozycyjnych. Lamele drewnopodobne pięknie wyglądają, mogą być stosowane na podłogach i ścianach. Liczymy na ich dobry odbiór przez klientów.

Mimo trudnych czasów fabryki nie ustają w tworzeniu wzorniczych nowości. Angażują znane nazwiska do grona swych projektantów – oprócz Macieja Zienia, Dorotę Koziarę, Joannę Przetakiewicz. Ich propozycje pokazujemy w naszych aranżacjach, są to często nowe formaty. Widzimy, że klienci coraz częściej zainteresowani są dużymi formatami płytek, choćby 80×120, 120×120, 120×60 i 80×80 cm. Chcąc ułatwić wykonawcom pracę z tymi dużymi formatami organizujemy systematycznie szkolenia, między innymi wspólnie z Ceramiką Paradyż i producentami chemii budowlanej.