12 IMG 5504 Kulinaria

W szpilkach za kierownicą: Peugeot 3008 Hybrid – Moc, zgrabna sylwetka, wygoda i uniwersalność w jednym

Druga generacja Peugeota 3008, uznana za Europejski Samochód Roku 2017, jest bardzo udanym modelem, o czym świadczy jego popularność wśród nabywców – wyprodukowano już blisko milion egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Przy okazji niedawnego liftingu zmienił się nieco jego przód, zmodernizowano systemy bezpieczeństwa oraz zaktualizowany został Peugeot i-Cockpit, ale przede wszystkim marka postawiła na wersje z napędem hybrydowym. Taki właśnie samochód w naszym imieniu przetestowała pani Aneta Balwierz-Michalska – rzecznik patentowy, prowadząca znaną i cenioną w Koszalinie Kancelarię Patentową.

Wrażenia pani Anety Balwierz-Michalskiej z kontaktu z nowym Peugeotem 3008 bez przesady można nazwać opinią formułowaną „na gorąco”, bo rozmawialiśmy z nią w czasie jazdy (przez zestaw głośno mówiący, czyli bezpiecznie, od razu zaznaczmy!), podczas drugiego dnia testu.

Oto co między innymi usłyszeliśmy: „Zacznę od wyglądu zewnętrznego. Lubię samochody wyróżniające się na ulicy na tle innych, niesztampowe, rzucające się w oczy. Ten ma te cechy. Symbolem Peugeota jest lew – elegancki, ale także z wyraźnym pazurem. Kiedy odpali się przednie światła w nowym Peugeocie 3008, skojarzenia z siłą i pewną drapieżnością jeszcze się utrwalają, bo światła uzyskały kształt kłów. Wyglądają bardzo dynamicznie!

To auto może się podobać się zarówno kobietom, jak i mężczyznom, osobom młodym i w pełni wieku. Myślę, że to ważne, by samochód był uniwersalny, a do tego prezentował się wyjątkowo.

Dużo dobrego można powiedzieć o jednostce napędowej. Jest to hybryda plug-in, czyli taka z wtyczką. Jest to istotne dla osób, które chcą „jeździć na prądzie”, a z drugiej strony mieć poczucie bezpieczeństwa codziennego użytkowania, bez obawy że kiedy prąd w baterii się skończy, to trzeba szukać na gwałt stacji ładowania. Hybryda sprawdza się świetnie, bo w dowolnym momencie można przejść na napęd spalinowy. A do tego wtyczka pozwala ładować auto z gniazdka domowego. Eksploatacja kosztuje dużo mniej niż w przypadku pojazdów tradycyjnych. Jeśli ktoś ma w domu fotowoltaikę, to jest to – myślę – najlepsze rozwiązanie przy poszukiwaniu nowego samochodu.

Auto, za kierownicą którego usiadłam, ma 300 KM. Są tu dwa silniki elektryczne i jeden tradycyjny. Kiedy przycisnę pedał gazu, od razu czuję tę moc. Wrażenia niemal jak w samolocie podczas startu. Najbardziej lubię właśnie ten moment podczas lotniczych podróży… Dla osób, które kochają szybką jazdę, Peugeot 3008 na pewno jest właściwym wyborem. Dla każdego zaś ta moc i zdolność momentalnego przyspieszenia może mieć znaczenie podczas wyprzedzania, bo pozwala manewr wykonać szybko, pewnie i bezpiecznie.

Kolejną rzeczą, na którą od razu zwróciłam uwagę, jest automatyczna skrzynia biegów. Do tej pory jeździłam tylko samochodami z manualnymi skrzyniami. W momencie, gdy kupowałam swoje obecne auto, wersja z „automatem” wypadała blado w porównaniu do „manuala”, zwłaszcza jeżeli chodzi o przyśpieszenie. W testowanym wozie wszystko jest dopracowane, przyśpieszenie jest niesamowite, a skrzynia wygodna w użytkowaniu. Mój syn, który niedawno zrobił prawo jazdy i do tej pory jeździł tylko na „manualu”, także stwierdza, że jest to super rozwiązanie. Tak więc twierdzenie, że automat jest przeznaczony i wygodny tylko dla kobiet, upada.

Wygląd wnętrza jest bardzo nowoczesny, ma dużo ciekawych elementów. Wykończenie auta charakteryzuje dobry smak. Pięknie się prezentują wstawki z alcantary, a cała tapicerka jest delikatna.

Z racji zawodu często mam do czynienia z designem i nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Z charakteru jestem „gadżeciarą”. Dlatego zauroczyły mnie wszystkie efektowne rozwiązania w tym aucie. Bardzo czytelny jest wyświetlacz, wszystko można łatwo ustawić. Jest nawet funkcja noktowizora, dzięki któremu w nocy w czasie podróżowania poza miastem można z daleka zauważyć sylwetki zwierząt i ludzi. Pierwszy raz spotkałam się z takim zwiększającym bezpieczeństwo pomysłem.

Kolejne pozytywne zaskoczenie to system autonomicznego parkowania. Dotychczas nie miałam zaufania do tego typu rozwiązań, ale tym razem spróbowałam i zaufałam. Auto rzeczywiście samo parkuje, robi to perfekcyjnie. Dla kogoś, kto obawia się parkowania, to wybawienie z kłopotu, dla kogoś, kto tak jak ja nie mam kłopotów z parkowaniem, to po prostu wygoda. Warto dodać, że przy cofaniu boczne lusterka same się obniżają, przez co wyraźnie zwiększa się widoczność.

Teraz jadę po drodze z wybojami – samochód pokazuje, że przekraczam oś pasa ruchu. „Asystent” kontrolujący tor jazdy nie każdemu kierowcy może odpowiadać. Sądzę jednak, że kiedy kierowca jest zmęczony, to rozwiązanie podnosi bezpieczeństwo, bo samochód samodzielnie koryguje tor jazdy i może nas uchronić od wypadku albo kolizji. Imponujące.

Bardzo wygodnym rozwiązaniem, którego szukałabym we współczesnym samochodzie, jest otwieranie pokrywy bagażnika za pomocą ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. Niektóre marki premium nie mają takiej opcji, a testowane auto owszem. To jego wielki plus. Wystarczy wykonać lekki gest i klapa bagażnika się podnosi. Jest to bardzo praktyczne, gdy ma się bardzo dużo rzeczy w ręce – na przykład podczas powrotu ze sklepu.

Bagażnik, choć w hybrydzie nieco mniejszy niż w wersjach spalinowych – ma wystarczającą pojemność. Podkreślam ten fakt, bo wydaje mi się, że Peugeot 3008 jest autem dla całej rodziny. W bagażniku spokojnie pomieści się kilka sztuk bagażu, każdy znajdzie miejsce dla swych pakunków.

Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie urzekła, a mianowicie panoramiczne okno dachowe. Daje to uczucie ogromnej przestrzeni w samochodzie. Do tego LED-owe oświetlenie ambiente biegnące po krawędzi drzwi i okna dachowego dodaje wnętrzu uroku.

Mogłabym długo wymieniać rozmaite ciekawe i praktyczne elementy, które znalazłam w Peugeocie 3008, ale to byłaby chyba za długa lista jak na objętość jednego artykułu. Wspomnę więc tylko jeszcze o schowku w podłokietniku, w którym zmieściłam torebkę! I o przednich fotelach posiadających funkcję masażu z możliwością ustawień rodzaju masażu i jego intensywności.

Jak się nie zakochać w takim samochodzie?”


Peugeot 3008 ma 444,7 cm długości, 184,1 cm szerokości (209,8 cm z lusterkami) i 162,4 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 267,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 520 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1482 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 395-1357 l.


Zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Peugeot Mojsiuk Motor w Starych Bielicach k/Koszalina, ul. Koszalińska 89 lub pod nr telefonu: 94/342 51 00

www.mojsiukmotor.peugeot.pl

Szukaj nas na Facebooku: Peugeot Mojsiuk Motor i Instagramie: Peugeot Mojsiuk Motor


Przykładowo – model Peugeot 3008 Hybrid można nabyć w programie Free2Move Lease już od 2 214 PLN netto miesięcznie (10% wstępnej wpłaty leasingowej, okres leasingu 36 miesięcy, roczny limit przebiegu 20 tys. km).