Po zaledwie trzech latach funkcjonowania we wzniesionej od zera hali handlowej przy ulicy Gnieźnieńskiej koszaliński salon Bokaro przeszedł gruntowną modernizację. Z punktu widzenia klienta to zmiana pozytywna, bo wynika ona z analizy dotychczasowego rozwiązania, a nakierowana jest na jeszcze lepsze wyeksponowanie produktów i ułatwienie wyboru kupującym. Ekspozycje to nadal w większości boksy zaaranżowane na wzór gotowych łazienek, ale zawierające obecnie zupełnie nowe kolekcje.
Norbert Koselski, dyrektor Bokaro, śmieje się, że remont przyszedł w najlepszym możliwym momencie, gdyż zbiegł się z prezentacją przez producentów nowych linii produktów: – W naszej branży trendy zmieniają się chyba szybciej niż w modzie odzieżowej. Producenci prześcigają się w kreowaniu nowości. Pracowicie wykorzystali okres pandemii, inwestując w fabryki i wzornictwo. Dzięki temu w sprzedaży pojawiły się serie płytek w niespotykanym dotychczas designie.
Mija czas, kiedy mieliśmy do czynienia z prostym wzornictwem opartym o kolory biały, szary, drewno. Wszystko przesuwa się w stronę kamienia. W ostatnich latach już wyraźnie był on obecny wśród propozycji producentów, ale najczęściej w formie kamienia beżowego, czarnego czy czarno-beżowego, czarnego z żyłą złotą, czy „marmuru” w stylu glamour (najczęściej jasnego z ciemnymi żyłami). Teraz jako dominująca pojawia kolorystyka złotej żyłki na tle kamienia – od białego począwszy po bogatą paletę niebieskości. Generalnie odmiany koloru niebieskiego to obecnie top 1 – od delikatnego błękitu po głębokie granaty.
Norbert Koselski komentuje aktualną ofertę Bokaro: – Pojawiło się dużo nowości. Na przykład linia autorstwa Gosi Baczyńskiej, która stworzyła kolekcję dla Ceramiki Paradyż. Nieustannie dobrze sprzedaje się Tubądzin – tym razem szczególnie jako „Tubądzin by Maciej Zień”. Jak widać projektanci mody mocno zaistnieli w naszej branży. Również Cerrad tworzy nową markę La Mania Home, której twórczynią jest projektantka – Joanna Przetakiewcz. Branża nie zasypia gruszek w popiele, wytwórcy cały czas pracują nad atrakcyjnością swojej oferty. I wszystkie te najmodniejsze projekty są pokazywane u nas. Dla każdego producenta jesteśmy istotnym partnerem handlowym, bo dzięki przestronności salonu mamy możliwoś
pokazywania ich kolekcji w sposób atrakcyjny. To ważne, bo formaty płytek ceramicznych są coraz większe – mówi dyrektor Bokaro i dodaje: – Idealnie wstrzeliliśmy się czasowo w nowości, więc wszystkie kolekcje, które obecnie pokazujemy, są rzeczywiście nowościami. Po trzech latach od otwarcia w nowej siedziby, dokonaliśmy jej generalnego remontu. Łącznie z bardziej ergonomicznym rozlokowaniem boksów, zmierzającym do zwiększenia komfortu oglądania tego, co proponujemy klientom. Warto podkreślić, że nieustannie pojawiają się u nas również nowinki z dziedziny armatury sanitarnej.
Jak mówi szef Bokaro, pomimo pandemii mijający rok był dobry dla branży. Popyt rośnie, bo mocno ożywiło się budownictwo mieszkaniowe oraz inwestycje apartamentowe w pasie nadmorskim. Kto nie buduje domu albo nie urządza mieszkania deweloperskiego, remontuje swoje dotychczasowe lokum. To również wyraźna tendencja.