DSC0189 Edit Motoryzacja

Volkswagen Cichy-Zasada Koszalin z tytułem „Salonu Bardzo Dobrego”

Fot. Bartosz Orłowski

Już po raz osiemnasty redakcja tygodnika „Auto Świat” przeprowadziła coroczne badanie, podczas którego „tajemniczy klienci” odwiedzali salony poszczególnych marek samochodowych, sprawdzając jakość świadczonych przez nie usług. W ten sposób powstał ranking dealerów, wskazujący marki i placówki najlepiej przygotowane do kompleksowej obsługi nabywców aut. W badaniu uczestniczył również koszaliński salon VW należący do Grupy Cichy-Zasada. Uzyskał on ocenę bardzo dobrą i ulokował się w pierwszej dziesiątce zestawienia.

svg%3E Motoryzacja

Test Salonów „Auto Świata” został zrealizowany przy współpracy z renomowanymi agencjami badawczymi Minds&Roses oraz Kantar, co gwarantuje jego pełną rzetelność. O wyborze marek poddanych sprawdzianowi decydowała wielkość sprzedaży w poprzednim roku,

a o wyborze salonów – losowanie. Co roku „tajemniczy klienci”, czyli współpracownicy firm badawczych udający osoby zainteresowane zakupem samochodów, odwiedzają co czwarty salon danego producenta. Każdy z „agentów” odbywa rozmowy z pracownikami salonów według jednolitego scenariusza. Wystandaryzowana jest również skala ocen. W badaniu wzięło udział aż 285 salonów z całej Polski. Na ostateczny werdykt wpływ miały wysokie oceny jakości obsługi Klienta oraz przestrzeganie standardów bezpieczeństwa.

W ostatecznym rozrachunku Volkswagen zdobył nagrodę Najlepszej Sieci Dealerskiej, a koszaliński oddział Grupy Cichy-Zasada jako salon zdobył tytuł „Salonu Bardzo Dobrego”.

Łukasz Machocki, kierownik salonu sprzedaży komentuje: – Celem naszej codziennej pracy jest dostarczenie obsługi na jak najwyższym poziomie. Zadowolenie klienta to dla nas priorytet. Widzimy, między innymi na portalach społecznościowych, głównie Facebooku (www.facebook.com/vwkoszalin), że klienci wystawiają nam miłe recenzje. Często już po zakupie samochodu, odwiedzają nasz salon tylko po to, aby porozmawiać ze swoim sprzedawcą. To pokazuje, że staramy się budować relacje z klientami, nie obsługując ich „automatycznie”, ale zachowując przy tym profesjonalizm.

Według redakcji „Auto Świata” do najważniejszych filarów sukcesu Volkswagena w tegorocznej edycji Wielkiego Testu Salonów należą: zachęcanie klientów do jazd testowych – szczególnie modelami typu BEV (Battery Electric Vehicle; pojazd w pełni elektryczny) i PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle; pojazd o napędzie hybrydowych), podwyższone standardy higieny i bezpieczeństwa w czasie pandemii oraz wysokie kompetencje pracowników salonów.

Pracownicy sieci sprzedaży VW podnoszą kompetencje poprzez system szkoleniowy dopasowany do ich indywidualnych oczekiwań, obejmujący regularne szkolenia produktowe wraz z porównaniem do konkurencji, szkolenia zdalne, pozwalające uzyskać wiedzę bez opuszczania punktu dealerskiego, wizytę trenera, który odwiedza salon i przekazuje personelowi wiedzę z zakresu konkretnych modeli.

Do wielu dobrych praktyk, które są stosowane przez dealerów Volkswagena należą m.in. zapewnienie sprzedawcom narzędzi do zdalnej obsługi klientów, informowanie klientów o tym, w jaki sposób mogą skontaktować się z dealerem, dezynfekcja i ozonowanie samochodów testowych.

Kiedy pytamy Łukasza Machockiego, kierownika salonu sprzedaży Volkswagen Grupa Cichy-Zasada w Koszalinie, o to, czy jest zadowolony z wyniku testu, z uśmiechem odpowiada: – Tytuł Salonu Bardzo Dobrego brzmi dumnie.

Na pewno będziemy starali się utrzymać to wyróżnienie, a kto wie, może w przyszłym roku dzięki ciężkiej pracy znajdziemy się w pierwszej trójce najlepszych salonów w Polsce?