MB67676 20210201 Opel crossland Motoryzacja

Nowy Opel Crossland sporo zyskał na liftingu

Po trzech latach od debiutu Crossland, miejski crossover Opla, doczekał się gruntownej modernizacji. Prezentuje się teraz zdecydowanie lepiej, ale zmiany nie ograniczyły się tylko do wyglądu. Odświeżony Crossland jest zwinniejszy i daje więcej frajdy z jazdy, a do tego zachowuje wyróżniającą się w klasie funkcjonalność.

 

Wyraziste i kompaktowe nadwozie z atrakcyjną stylistyką SUV-a oraz bardzo przestronne i uniwersalne wnętrze. Taki jest nowy Opel Crossland, którego przód upodobnił się do zaprezentowanego nieco wcześniej modelu Mokka.

We wszystkich wersjach nowego Crosslanda zastosowano Opel Vizor, czyli jednolite rozwiązanie stylistyczno-konstrukcyjne, które porządkuje przedni pas: zamknięta osłona chłodnicy optycznie tworzy jedną całość z reflektorami i poszerza samochód. Pośrodku mocno wyeksponowano logo marki z symbolem błyskawicy. W przeprojektowanym zderzaku znalazł się duży wlot, który teraz odpowiada za dopływ powietrza do silnika.

Z tyłu pojawiły się nowe przyciemniane klosze świateł, podkreślające charakterystyczny motyw skrzydeł. Natomiast nowa czarna błyszcząca pokrywa bagażnika w połączeniu z czarnym dachem sprawia, że Crossland naprawdę wydaje się szerszy i masywniejszy.

 

Zgodnie z zapowiedzią producenta Vizor będzie znakiem firmowym wszystkich modeli Opla w najbliższej dekadzie, tak więc odświeżony Crossland stał się prekursorem całej nowej linii stylistycznej.

Nowy Crossland ma w standardzie klimatyzację, multimedia, komputer pokładowy, tempomat i kamerę przednią. Trzycylindrowy benzynowy silnik o pojemności skokowej 1199 cm3 z palety PSA doskonale sprawdza się pod maską małego SUV-a Opla. Jego moc 130 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min, to parametry w zupełności wystarczające dla tego lekkiego auta. Gwarantuje niewielkie zużycie paliwa, a ponadto nawet przy dużych prędkościach silnik zachowuje się cicho. Świetnie działa turbodoładowanie, co doceni każdy kierowca podczas konieczności wykonywania na drodze szybkich manewrów – na przykład wyprzedzania.

Crossland ma stosunkowo nieduży zbiornik paliwa (45 l), co jest zgodne z obecnie preferowaną przez producentów modą. Jednak zatankowany do pełna wystarczy na pokonanie ok. 600 kilometrów, a to już zadowoli użytkownika, który wybiera się w długie trasy i nie lubi zbyt częstego odwiedzania stacji paliw. Zbyt krótko jeździliśmy testowanym samochodem, by precyzyjnie określić zużycie paliwa. Jednak jeśli sądzić po wolno opadającym wskaźniku zawartości baku, zaufać można danym publikowanym przez producenta. Podaje on, że w cyklu miejskim Crossland pali do 5,7 litra benzyny na 100 km, w cyklu pozamiejskim – 4,2 l/100 km, a w mieszanym około 4,7-4,8 l/100 km.

Przednie fotele bez problemu każdy może dostosować do własnych preferencji. Przy rozsądnym ustawieniu wszyscy pasażerowie mogą być zadowoleni, a na tylnym siedzeniu może w miarę komfortowych warunkach podróżować nawet osoba o wzroście 190 cm.

Bagażnik, który w podstawowym ustawieniu oferuje 410 l pojemności, ma podwójną podłogę, co zwiększa jego funkcjonalność. Pozwala na zapakowanie do wnętrza bagażu nawet na wakacyjną wyprawę. Poczucie przestrzeni oraz pierwszorzędne ergonomiczne przednie fotele AGR w Crosslandzie sprawiają, że dalekie trasy można pokonywać w jeszcze większym komforcie. Auto przekonuje także wysokim poziomem funkcjonalności dzięki indywidualnie przesuwanym i składanym tylnym siedzeniom. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40 i można ją przesuwać w zakresie do 150 mm, co umożliwia powiększenie bagażnika z podstawowych 410 do 520 litrów (najlepszy wynik w tej klasie) w ciągu kilku sekund. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1255 litrów!

Podróżowanie Oplem Crosslandem jest bezpieczne dzięki licznym systemom wspomagającym, które jeszcze 2-3 lata temu spotkać można było tylko w autach klasy premium. Wskażemy tylko na niektóre.

Adaptacyjne w pełni diodowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, asystentem świateł drogowych i automatycznym poziomowaniem wiązki świetlnej zapewniają znakomitą widoczność po zmroku.

 

Dostępny jest również alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych działający przy prędkości powyżej 5 km/h. Jeżeli samochód zbyt szybko zbliża się do pojazdu poprzedzającego lub pieszego, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wyświetla komunikat na ekranie informacyjnym. Jeżeli kolizja jest nieuchronna, układ hamulcowy przygotowuje się do hamowania awaryjnego i w razie potrzeby rozpoczyna je, aby złagodzić skutki zderzenia. Poniżej 30 km/h system może doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania. Jeżeli prędkość przekracza 30 km/h, zostaje ona tylko zmniejszona, a kierowca musi aktywnie hamować.

System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu emituje słyszalne i widoczne sygnały, jeśli zarejestruje niezamierzone opuszczenie pasa ruchu. Z kolei system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu lusterka bocznego wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe, informując kierowcę o pojazdach zbliżających się sąsiednimi pasami ruchu.

Tempomat z ogranicznikiem prędkości, wraz z funkcją rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, umożliwia szybkie i łatwe przestrzeganie ograniczeń prędkości.

Każdy kierowca doceni również panoramiczną kamerę cofania, która ułatwia wykonywanie manewrów w tył – zwłaszcza parkowania. Nieoceniona pomoc w mieście albo na zatłoczonych parkingach, dodająca kierowcy pewności siebie i redukująca stres związany z operowaniem na małych przestrzeniach pełnych przeszkód.

Podsumowując: Crossland na pewno doskonale sprawdzi się w mieście i spełni wymagania rodziny 2+2, ponieważ jest praktyczny, pojemny i oszczędny. Mimo pewnego podobieństwa do innych aut z grupy PSA nie zatracił oplowskiego stylu i naprawdę może się podobać.

 

 

KONTAKT

Opel Dowbusz, ul. Lniana 3, 75-213 Koszalin
Sprzedaż samochodów osobowych: +48 94 341 51 20
Serwis samochodów osobowych: +48 94 343 25 50

www.opel.koszalin.pl

 


Opel Crossland 1.2 Turbo 130 KM – dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika – 1199 cm3, R3, benzynowy turbo
Moc – 130 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy – 230 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów – ręczna, sześciobiegowa
Napęd – przedni
Prędkość maksymalna – 206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h – 9,1 s
Średnie zużycie paliwa 5,1 l/100 km (dane producenta)
Masa własna – 1276 kg
Długość/sszerokośc/wysokość – 4212/1825/1605 mm
Rozstaw osi – 2604 mm
Pojemność bagażnika – 410-1255 l