Każdy przedsiębiorca chce jak najniższym kosztem dotrzeć do potencjalnego klienta swojej usługi lub produktu. Jak mawiał klasyk – to „oczywista oczywistość”. Jak tego dokonać? Z pomocą przychodzi Google Ads – system, którego główną zaletą jest ogromna elastyczność.

Czym jest i na co pozwala narzędzie reklamowe Google Ads? Największym atutem tego rozwiązania jest odnoszenie się do aktualnej potrzeby użytkownika. Reklamę powinieneś skierować do osób, które szukają rozwiązania określonego problemu lub są ukierunkowane na dokonanie zakupu. Takie potrzeby można wyróżnić poprzez mikromomenty (jak, gdzie, kiedy, za ile, czym, itd.) oraz szczegółowy opis produktu (np. „buty czerwone adidas”).

Google Ads dzięki swojej specyfice pozwala ominąć wysokie partie lejka marketingowego, takie jak świadomość i rozpoznawalność marki, oszczędzając w ten sposób dużą część budżetu reklamowego firm.

Co przemawia za skorzystaniem z tego rozwiązania?

 

Powód pierwszy – oszczędność

W Google Ads płacisz za pozyskanie potencjalnego klienta. To czy przekonasz takiego użytkownika do zakupu, jest wynikiem wielu zmiennych: cech produktu lub usługi, jakości strony lądowania, atrakcyjności zdjęć, komunikatów skierowanych do użytkownika, a także preferencji klienta. Koszt kliknięcia w reklamę zależy od branży, oferowanego produktu lub usługi oraz tego, jak intensywnie reklamuje się nasza konkurencja.

 

Powód drugi – równość

W systemie Google Ads nie ma równych i równiejszych – giganci nie mogą narzucić kosztu za kliknięcie, który będzie nieosiągalny dla mniejszych firm, to rynek decyduje o cenie za przejście na stronę. Brany pod uwagę jest także wynik jakości reklamy – im lepszą jakościowo reklamę stworzysz, tym mniej będziesz musiał zapłacić. To wszystko można zamknąć w jednym zdaniu: „Im więcej dasz od siebie, tym mniej zapłacisz za reklamę w sieci.”

 

Powód trzeci – kierowanie

System Google Ads pozwala dotrzeć do określonej grupy docelowej – możesz przedstawić w nim główne cechy swojego potencjalnego klienta – płeć, wiek, miejsce zamieszkania, hobby, rodzaj urządzenia z którego korzysta oraz wiele innych, a następnie kierować do niego reklamy. Pewnie stworzyłeś już personę, czyli profil potencjalnego klienta usług lub produktów. Jeśli nie, namawiamy do tego, żeby był to fundament Twojej komunikacji w każdym z mediów społecznościowych, z tórych korzystasz.

 

Beznazwy-1

 

Powód czwarty – mierzalność

Narzędzie to pozwala tworzyć reklamy w zgodzie z metodą S.M.A.R.T. Tym razem nie mamy na myśli niemieckiej marki samochodów, tylko cechy, jakie powinien mieć Twój cel działań marketingowych:

● S jak specific (skonkretyzowany)

● M jak measurable (mierzalny)

● A jak achievable (osiągalny)

● R jak relevant (istotny)

● T jak time-bound (kreślony w czasie)

Przy uwzględnieniu konwersji, czyli głównego (np. sprzedaż) i pobocznych (dodaj do koszyka) celów kampanii, możesz na bieżąco obserwować jej skuteczność.

Przykładowy cel typu S.M.A.R.T.:

Do 30 sierpnia bieżącego roku poprawimy współczynnik konwersji z reklamy o 2% przy jednoczesnym wzroście ilości transakcji o 15% i przychodu o 20% oraz z zachowaniem wydatków reklamowych na obecnym poziomie.

 

Powód piąty – funkcjonalność

Szeroki wybór formatów reklamowych pozwoli Ci dobrać skuteczną metodę dotarcia do potencjalnego klienta. Każdy biznes ma swoją specyfikę, właśnie dlatego Google Ads oferuje wiele typów reklam:

● reklama tekstowa w sieci wyszukiwania

● reklama banerowa (graficzna)

● reklama produktowa PLA

● reklama w Mapach Google

● reklama w Gmail

● reklama w YouTube

Każda z nich pozwala zrealizować inne cele, wyświetlając się w różnych miejscach w sieci. Zdecyduj, jaki efekt chcesz osiągnąć – czy jest to zwiększenie ruchu na stronie, sprzedaż czy wzrost rozpoznawalności marki, a następnie dobierz do niego optymalny rodzaj kampanii.

 

Kilka słów na pożegnanie

Jedno z ostatnich badań Ipsos przeprowadzonych dla Google mówi o tym, że od 20 do 50% użytkowników w strefie EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki) kupuje produkty od marek, z którymi spotykają się po raz pierwszy. Takie wyniki uświadamiają ogromną przestrzeń możliwą do zagospodarowania.

Mam nadzieję, że przekonaliśmy Cię do tego, że warto promować firmę w systemie Google Ads. Taka forma reklamy jest dostępna dla globalnych gigantów i małych, lokalnych firm – co najważniejsze, na równych warunkach. Jako przedsiębiorca wiesz, że warto wykorzystywać szanse – reklama w sieci daje szereg możliwości dotarcia do klienta. Stać Cię, by nie korzystać z tego rozwiązania?