Nie ma już chyba w Polsce małych i średniej wielkości firm, które samodzielnie prowadziłyby księgowość i kadry. Najczęściej zlecają te sprawy specjalistom – takim jak Lidia Piotrowska, właścicielka koszalińskiego biura Płace-Kadry-Księgowość Lidia Piotrowska. Klienci tego biura otrzymują jednak usługi o dużo szerszym zakresie niż rynkowy standard.
Lidia Piotrowska wyjaśnia: – Swoją rolę we współpracy z klientem-przedsiębiorcą widzę szerzej niż tylko jako prowadzenie ksiąg rachunkowych i dokumentacji kadrowej. Staram się być jego doradcą, uprzedzać o istotnych zmianach przepisów, które mogą wpływać na działalność klienta, wspólnie z nim rozpatrywać rozmaite zagrożenia i szanse – oczywiście o ile sobie tego życzy.
Pani Lidia działa na własny rachunek od 2012 roku. Wcześniej przez szereg lat nabierała doświadczenia pracując na etacie.
W biurze każda rzecz ma swoje miejsce, czuć profesjonalizm, jednak nie ma w nim „biurowej surowości”. – To prawda – mówi pani Lidia – praca to mój „drugi” dom, więc każdy kto tu przychodzi, musi się dobrze czuć.
Jestem osobą zorganizowaną i lubiącą porządek. I od zawsze jest we mnie chęć samorozwoju i ciągłego rozwijania kompetencji. Dlatego też pracę na etacie i bycie mamą dwójki małych dzieci potrafiłam pogodzić z nauką. Ukończyłam studia i studia podyplomowe, uzyskałam Certyfikat Ministra Finansów. Jestem też absolwentką Akademii Mistrzostwa Kadrowo-Płacowego. Ale nie zakończyłam na tym swojej edukacji. Prowadząc dokumentację dla firm transportowych poszerzyłam swoje kompetencje również z tego kierunku i zdałam egzamin państwowy uzyskując Certyfikat Kompetencji Zawodowych w Drogowym Transporcie Rzeczy. Obecnie jestem słuchaczką Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Moja praca jest dla mnie stworzona, bo wymaga ode mnie ambicji, konsekwencji w działaniu i otwartości na wiedzę.
Czy pani kiedykolwiek odpoczywa? – Oczywiście, każdy z nas powinien dążyć do zachowania równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Dla mnie jest to o tyle utrudnione, że lubię to co robię i czasami moja praca pochłania mnie bez reszty (śmiech). Jednak (jak tylko warunki pogodowe na to pozwalają) wsiadam na mój ukochany motocykl, żeby pojeździć, a w zimie lubię wyskoczyć na narty. Bardzo cenię sobie chwile spędzane razem z moją rodziną, wieczorne czytanie książek i układanie puzzli.
Klienci są coraz bardziej wymagający i współczesne biuro rachunkowe realizuje znacznie szerszy zakres usług niż jeszcze kilkanaście lat temu. Reprezentowanie firmy przed fiskusem i ZUS czy przygotowywanie JPK_VAT to zaledwie część z bogatego portfolio świadczeń.
– To prawda – potwierdza nasza rozmówczyni. – Klienci bardzo sobie cenią kompleksową obsługę w jednym miejscu, dlatego sukcesywnie poszerzam zakres świadczonych usług.
Ciekawą opcją, jaką oferuje biuro Lidii Piotrowskiej, jest audyt dokumentacji: – Wielu osobom pomogłam wyprowadzić na prostą dokumentację i naprawić zaniedbania w kadrach, płacach czy składkach na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Klienci uzyskiwali pewność, że podczas kontroli ZUS czy innej instytucji wszystko będzie się zgadzać, a ja miałam satysfakcję, że przyniosłam im realną pomoc.
Pani Lidia dodaje: – Klient nie jest dla mnie tylko osobą, która raz w miesiącu dostarcza faktury do rozliczenia. Klient (podobnie jak ja) to przede wszystkim człowiek i przedsiębiorca, dla którego jego firma jest ważna, ale ważne są również relacje. Zawsze musi się znaleźć czas na rozmowę, na spokojną analizę problemów, wspólne zastanowienie się nad ich rozwiązaniem.
Biuro Płace-Kadry-Księgowość Lidia Piotrowska wprowadziło dla swoich klientów szereg udogodnień. Umożliwia im na przykład dostęp do zgromadzonej dokumentacji 24 godziny na dobę. Wszystkie dostarczane do biura dokumenty są bowiem skanowane, a później umieszczane w systemie informatycznym, do którego dostęp poprzez indywidualne konta mają klienci. Dzięki temu w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca, gdzie działa Internet, mogą zajrzeć do dokumentacji i uzyskać kopię faktury albo innego dokumentu. Jest to spore ułatwienie dla klienta pozwalające oszczędzić czas i pieniądze, ale nie jedyne, bowiem pani Lidia uważa, że korzystanie z odpowiednich narzędzi jest jednym z elementów niezbędnych do prowadzenia biznesu.
Inna charakterystyczna rzecz to to, że dokumentacja spływa do Biura nie raz na 30 dni, jak to dzieje się standardowo, a systematycznie w ciągu miesiąca. Umożliwia to klientowi pod koniec okresu rozliczeniowego zorientowanie się, jak będzie wyglądał wynik finansowy. To zaś pozwala podejmować racjonalne decyzje w zakresie zakupów i optymalizować wysokość zaliczek na podatek dochodowy odprowadzanych do fiskusa, a przez to stabilizować płynność finansową.
Lidia Piotrowska dodaje: – Zależy mi na tym, żeby moim klientom zapewnić usługi kompleksowe i na najwyższym możliwym poziomie fachowości. Dlatego stale się dokształcam i rozszerzam zakres swoich kompetencji. Jedną z rzeczy wychodzących poza sprawy kadrowe i rachunkowe jest doradztwo oraz pośrednictwo w zakresie leasingu. Współpracuję z szeregiem firm leasingowych, znam ich oferty i charakterystyczne rozwiązania przez nie stosowane. Umiem więc doradzić klientom najlepsze opcje, bo leasing to rozległa dziedzina, w której laik łatwo może się zagubić.
Obecnie bardzo ważnym kompleksem spraw związanych z prowadzeniem biznesu są rządowe programy pomocowe nazywane skrótowo „tarczami antykryzysowymi”. Pani Lidia mówi: – Mam zasadę, że omawiam z klientami pewne możliwości wynikające z tarczy dopiero wtedy, kiedy stają się one obowiązującym prawem. Po drodze do uchwalenia przepisów zachodzi w nich tyle zmian, że ostateczna forma mocno różni się od początkowej. Wyręczam niejako moich klientów w śledzeniu całego procesu i rozpatruję z nimi tylko te możliwości, które stały się faktem. Oczywiście pomagam przygotowywać im materiały aplikacyjne, wyjaśniam zawiłości rozwiązań. To dla mnie naturalne, bo identyfikuję się z firmami klientów i każdą traktuję jak własną. W mojej pracy stawiam na profesjonalizm, a słowo „problem” zamieniam na „wyzwanie”. Wyznaję zasadę – Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu. Priorytetem jest jakość obsługi i pełna satysfakcja tych, którzy powierzają mi swoje sprawy. Tak pojmuję rzetelność i zawodową odpowiedzialność.
KONTAKT
Prowadzisz własną działalność gospodarczą? Masz zamiar ją założyć? Szukasz solidnego partnera, który podejmie się obsługi pionu finansowego i kadrowego? Zapraszam do mojego biura:
PŁACE – KADRY – KSIĘGOWOŚĆ LIDIA PIOTROWSKA
ul. Władysława IV 137/30
75-342 Koszalin, Zachodniopomorskie
Strona www.placekadryksiegowosc.pl
Telefon: 504468504
FB: Płace-Kadry-Księgowość Lidia Piotrowska