Lidia Piotrowska 1 cover Biznes
Fot. Marcin Betliński

Lidia Piotrowska: identyfikuję się z firmą klienta

Nie ma już chyba w Polsce małych i średniej wielkości firm, które samodzielnie prowadziłyby księgowość i kadry. Najczęściej zlecają te sprawy specjalistom – takim jak Lidia Piotrowska, właścicielka koszalińskiego biura Płace-Kadry-Księgowość Lidia Piotrowska. Klienci tego biura otrzymują jednak usługi o dużo szerszym zakresie niż rynkowy standard.

 

Lidia Piotrowska wyjaśnia: – Swoją rolę we współpracy z klientem-przedsiębiorcą widzę szerzej niż tylko jako prowadzenie ksiąg rachunkowych i dokumentacji kadrowej. Staram się być jego doradcą, uprzedzać o istotnych zmianach przepisów, które mogą wpływać na działalność klienta, wspólnie z nim rozpatrywać rozmaite zagrożenia i szanse – oczywiście o ile sobie tego życzy.

Pani Lidia działa na własny rachunek od 2012 roku. Wcześniej przez szereg lat nabierała doświadczenia pracując na etacie.

 

Lidia Piotrowska (9)W biurze każda rzecz ma swoje miejsce, czuć profesjonalizm, jednak nie ma w nim „biurowej surowości”. – To prawda – mówi pani Lidia – praca to mój „drugi” dom, więc każdy kto tu przychodzi, musi się dobrze czuć.
Jestem osobą zorganizowaną i lubiącą porządek. I od zawsze jest we mnie chęć samorozwoju i ciągłego rozwijania kompetencji. Dlatego też pracę na etacie i bycie mamą dwójki małych dzieci potrafiłam pogodzić z nauką. Ukończyłam studia i studia podyplomowe, uzyskałam Certyfikat Ministra Finansów. Jestem też absolwentką Akademii Mistrzostwa Kadrowo-Płacowego. Ale nie zakończyłam na tym swojej edukacji. Prowadząc dokumentację dla firm transportowych poszerzyłam swoje kompetencje również z tego kierunku i zdałam egzamin państwowy uzyskując Certyfikat Kompetencji Zawodowych w Drogowym Transporcie Rzeczy. Obecnie jestem słuchaczką Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Moja praca jest dla mnie stworzona, bo wymaga ode mnie ambicji, konsekwencji w działaniu i otwartości na wiedzę.

Czy pani kiedykolwiek odpoczywa? – Oczywiście, każdy z nas powinien dążyć do zachowania równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Dla mnie jest to o tyle utrudnione, że lubię to co robię i czasami moja praca pochłania mnie bez reszty (śmiech). Jednak (jak tylko warunki pogodowe na to pozwalają) wsiadam na mój ukochany motocykl, żeby pojeździć, a w zimie lubię wyskoczyć na narty. Bardzo cenię sobie chwile spędzane razem z moją rodziną, wieczorne czytanie książek i układanie puzzli.

 

Klienci są coraz bardziej wymagający i współczesne biuro rachunkowe realizuje znacznie szerszy zakres usług niż jeszcze kilkanaście lat temu. Reprezentowanie firmy przed fiskusem i ZUS czy przygotowywanie JPK_VAT to zaledwie część z bogatego portfolio świadczeń.

– To prawda – potwierdza nasza rozmówczyni. – Klienci bardzo sobie cenią kompleksową obsługę w jednym miejscu, dlatego sukcesywnie poszerzam zakres świadczonych usług.

Ciekawą opcją, jaką oferuje biuro Lidii Piotrowskiej, jest audyt dokumentacji: – Wielu osobom pomogłam wyprowadzić na prostą dokumentację i naprawić zaniedbania w kadrach, płacach czy składkach na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Klienci uzyskiwali pewność, że podczas kontroli ZUS czy innej instytucji wszystko będzie się zgadzać, a ja miałam satysfakcję, że przyniosłam im realną pomoc.
Pani Lidia dodaje: – Klient nie jest dla mnie tylko osobą, która raz w miesiącu dostarcza faktury do rozliczenia. Klient (podobnie jak ja) to przede wszystkim człowiek i przedsiębiorca, dla którego jego firma jest ważna, ale ważne są również relacje. Zawsze musi się znaleźć czas na rozmowę, na spokojną analizę problemów, wspólne zastanowienie się nad ich rozwiązaniem.

 

Biuro Płace-Kadry-Księgowość Lidia Piotrowska wprowadziło dla swoich klientów szereg udogodnień. Umożliwia im na przykład dostęp do zgromadzonej dokumentacji 24 godziny na dobę. Wszystkie dostarczane do biura dokumenty są bowiem skanowane, a później umieszczane w systemie informatycznym, do którego dostęp poprzez indywidualne konta mają klienci. Dzięki temu w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca, gdzie działa Internet, mogą zajrzeć do dokumentacji i uzyskać kopię faktury albo innego dokumentu. Jest to spore ułatwienie dla klienta pozwalające oszczędzić czas i pieniądze, ale nie jedyne, bowiem pani Lidia uważa, że korzystanie z odpowiednich narzędzi jest jednym z elementów niezbędnych do prowadzenia biznesu.
Inna charakterystyczna rzecz to to, że dokumentacja spływa do Biura nie raz na 30 dni, jak to dzieje się standardowo, a systematycznie w ciągu miesiąca. Umożliwia to klientowi pod koniec okresu rozliczeniowego zorientowanie się, jak będzie wyglądał wynik finansowy. To zaś pozwala podejmować racjonalne decyzje w zakresie zakupów i optymalizować wysokość zaliczek na podatek dochodowy odprowadzanych do fiskusa, a przez to stabilizować płynność finansową.

Lidia Piotrowska dodaje: – Zależy mi na tym, żeby moim klientom zapewnić usługi kompleksowe i na najwyższym możliwym poziomie fachowości. Dlatego stale się dokształcam i rozszerzam zakres swoich kompetencji. Jedną z rzeczy wychodzących poza sprawy kadrowe i rachunkowe jest doradztwo oraz pośrednictwo w zakresie leasingu. Współpracuję z szeregiem firm leasingowych, znam ich oferty i charakterystyczne rozwiązania przez nie stosowane. Umiem więc doradzić klientom najlepsze opcje, bo leasing to rozległa dziedzina, w której laik łatwo może się zagubić.

Obecnie bardzo ważnym kompleksem spraw związanych z prowadzeniem biznesu są rządowe programy pomocowe nazywane skrótowo „tarczami antykryzysowymi”. Pani Lidia mówi: – Mam zasadę, że omawiam z klientami pewne możliwości wynikające z tarczy dopiero wtedy, kiedy stają się one obowiązującym prawem. Po drodze do uchwalenia przepisów zachodzi w nich tyle zmian, że ostateczna forma mocno różni się od początkowej. Wyręczam niejako moich klientów w śledzeniu całego procesu i rozpatruję z nimi tylko te możliwości, które stały się faktem. Oczywiście pomagam przygotowywać im materiały aplikacyjne, wyjaśniam zawiłości rozwiązań. To dla mnie naturalne, bo identyfikuję się z firmami klientów i każdą traktuję jak własną. W mojej pracy stawiam na profesjonalizm, a słowo „problem” zamieniam na „wyzwanie”. Wyznaję zasadę – Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu. Priorytetem jest jakość obsługi i pełna satysfakcja tych, którzy powierzają mi swoje sprawy. Tak pojmuję rzetelność i zawodową odpowiedzialność.

 

KONTAKT

Prowadzisz własną działalność gospodarczą? Masz zamiar ją założyć? Szukasz solidnego partnera, który podejmie się obsługi pionu finansowego i kadrowego? Zapraszam do mojego biura:

PŁACE – KADRY – KSIĘGOWOŚĆ LIDIA PIOTROWSKA
ul. Władysława IV 137/30
75-342 Koszalin, Zachodniopomorskie
Strona www.placekadryksiegowosc.pl
Telefon: 504468504
FB: Płace-Kadry-Księgowość Lidia Piotrowska