VOLVO PRESTIŻ MB6357920201012 Motoryzacja
Fotografie: Marcin Betliński

VOLVO XC60 w weekendowym teście koszalińskiego kierowcy

Usługa mobilnego doradcy, którą zaproponowała koszalinianom firma Auto Bruno, szczeciński dealer samochodów marki Volvo, jest bardzo wygodna. Umożliwia między innymi odbycie jazdy próbnej na miejscu, w Koszalinie. Z tej opcji skorzystał pan Adam Bochra, którego poprosiliśmy o podzielenie się wrażeniami z jazdy testowej – Volvo XC60.

 

Adam Bochra jest koszalińskim przedsiębiorcą. Działa w samorządzie – jest przewodniczącym Rady Osiedla Unii Europejskiej. Wielu kibiców koszykówki pamięta go z czasów gry w drużynie AZS-u Koszalin i w juniorskiej reprezentacji Polski.

Pan Adam zainteresował się modelem Volvo XC60. Po rozmowie z Pawłem Napierajem, mobilnym doradcą Auto Bruno, zdecydował się siąść za kierownicą tego auta i sprawdzić w realnych warunkach, czy spełnia ono oczekiwania jego samego i rodziny.

 

Oto co usłyszeliśmy od Adama Bochry po tej próbie: „Samochód robi mocne wrażenie, nie tylko dlatego że jest to wersja usportowiona. Ma piękną, szlachetną sylwetkę, ale poza walorami optycznymi przekonuje szeregiem imponujących cech funkcjonalnych. Myślę, że jest w stanie zaspokoi

różne gusta. Z jednej strony duch sportowy spodoba się tym, którzy na drodze lubią czasami, oczywiście w granicach rozsądku, poczuć moc, przyspieszenie i prędkość. Volvo XC60 pozwala na to, szczególnie kiedy włączymy sportowy tryb jazdy. Pojawia się wtedy coś lekko drapieżnego, zmienia się dźwięk silnika, usztywnia zawieszenie. W trybie komfortowym, który bardziej od sportowego odpowiadał mojej żonie, samochód „łagodnieje”, zachowuje dynamiczność, ale już bez dominującego pierwiastka siły. Staje się komfortowym autem rodzinnym, z zawieszeniem płynnie niwelującym skutki poruszania się po nierównościach.

Kapitalne jest to, że Volvo XC60 doskonale łączy cechy auta luksusowego (bo to przecież przedstawiciel klasy premium) z właściwościami SUV-a. Jestem bardzo wysoki, a nie miałem żadnych kłopotów z dobraniem wygodnej, wysokiej pozycji za kierownicą. Fotele dają możliwość precyzyjnej regulacji we wszystkich płaszczyznach. Mimo ustawienia najbardziej wygodnego dla kierowcy, z tyłu wciąż pozostaje odpowiednio dużo miejsca dla pasażera. To nie jest norma, bo nawet w samochodach, które wydają się większe niż Volvo XC60, bywa z tym kłopot. O ile kierujący może uzyskać pozycję komfortową, to pasażerowie z tyłu bywają ściśnięci, a jeśli również odznaczają się ponadprzeciętnym wzrostem, po prostu nie mają gdzie podziać nóg. W Volvo XC60 takiej obawy nie ma.

Na co dzień jeżdżę autem z manualną skrzynią biegów. Miałem więc pewną obawę, czy uda mi się bez błędu jeździć „automatem” i szybko opanować jego obsługę. O dziwo błyskawicznie się przestawiłem. Skrzynia biegów jest tak skonstruowana, że szybko zapomina się o jej istnieniu. Działa bardzo płynnie, nie absorbuje uwagi kierowcy.

Moje zawodowe życie to świat informatyki. Pod tym kątem również popatrzyłem na Volvo XC60. Niektóre bardziej zaawansowane opcje w systemie informacyjnym i multimedialnym objaśnił mi pan Paweł Napieraj, doradca klienta. Wspólnie przeszliśmy ścieżkę obsługi i sterowania poszczególnymi funkcjami. Muszę przyznać, że testowane auto i pod tym względem zrobiło na mnie ogromne wrażenie.

Podsumowując: pod wpływem kontaktu z Volvo XC60 kompletnie zmieniłem pogląd na markę Volvo! Wcześniej, lata temu, miałem z nią skojarzenie, w którego centrum było długie kombi, którym można przewieźć nawet drabinę malarską, nieco nudne, do bólu praktyczne. Auto, którym jeździ się bez cienia ekscytacji. Potem marka zeszła nieco z pola mojego widzenia. Obecne doświadczenie burzy stereotyp, który tkwił w mojej świadomości. To jest marka dynamiczna, nowoczesna, a testowany model to owszem bardzo wygodne, komfortowe i wciąż praktyczne auto, ale jednocześnie z charakterem, pazurem. Zobaczyłem inną twarz marki.”

Do opinii pana Adama warto dodać informację, że Volvo XC60 zdobył tytuł najbezpieczniejszego samochodu w prestiżowych testach zderzeniowych Euro NCAP 2017. Uzyskał 98 procent w kategorii Adult Occupant oraz 95 procent w kategorii Safety Assist. Dało mu to przewagę dwudziestu punktów procentowych nad najbliższym w rankingu konkurentem w klasie! Auto jest wyposażone w zaawansowaną technologię zaprojektowaną, by wspomagać kierowcę, chronić użytkowników pojazdu i pozostałych uczestników ruchu drogowego – pieszych czy rowerzystów, oraz zmniejszać ryzyko kolizji.

Paweł Napieraj, mobilny doradca klienta, komentuje: – Liczba systemów nastawionych na wspomaganie kierowcy i zwiększających poczucie bezpieczeństwa jest w Volvo XC60 tak duża, że na ich poznanie potrzeba sporo czasu. A warto je poznać w praktyce, czyli podczas jazdy próbnej. Serdecznie zapraszam do kontaktu wszystkich zainteresowanych. Po uzgodnieniu terminu spotkajmy się w dogodnym dla Klienta czasie, a ja z największą przyjemnością odpowiem na każde pytanie.

 

Charakterystyka testowanego modelu – VOLVO XC60 T4 190 KM, wersja R-Design

Moc silnika: 190 KM
Skrzynia biegów: automatyczna Geartronic, ośmiobiegowa
Koła: 19-calowe, podwójne 5-ramienne Diamond Cut Black 235/55 R19
System audio: High Performance Sound