Do niedawna Frumax głównie eksportował wyroby drewniane do Europy Zachodniej i USA. Teraz stawia również na odbiorców krajowych – hurtowych i indywidualnych i to dla nich stworzyła marke flooro, a zaczyna budowanie sprzedaży od Koszalina i Pomorza Zachodniego. Nowo powstała przy ulicy Mieszka I 46 siedziba firmy jest najlepszą reklamą jej wyrobów. W nowoczesnym budynku na każdym kroku wykorzystano drewno dębowe, na miejscu urządzona została również bogata wzorcownia. Na klientów – hurtowych i detalicznych – czekają fachowi doradcy, którzy pomogą dobrać drewno odpowiednie do określonych celów.

 

Frumax zbudował swoją siedzibę na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Składają się na nią zaprojektowane przez architektów z Pracowni Świętego Józefa nowoczesne biuro, wspomniana wzorcownia i magazyn.

We wszystkich pomieszczeniach firmy FRUMAX utrzymywana jest stała wilgotność i temperatura powietrza. Artur Jarosz i Krzysztof Parchoć, menedżerowie , którzy są naszymi przewodnikami po firmie i jej ofercie, zapewniają: – Takim magazynem dysponuje w Polsce tylko kilka dużych firm. Jeśli materiał na podłogę będzie tu składowany przez pół roku czy rok, pod żadnym względem nie zmieni swoich parametrów, a to jest bardzo istotne przy materiałach drewnianych.

Jak podkreśla Artur Jarosz zajmujący się w firmie rynkiem krajowym, każdy klient firmy Frumax może liczyć nie tylko na wyroby najwyższej jakości w ogromnej gamie kolorów do wyboru, ale również na swoistą opiekę od momentu wyboru materiałów do końca montażu i późniejszej konserwacji podłogi. – Wspólnie z klientem, na podstawie projektu budowlanego, obliczamy ilość potrzebnych materiałów. Przeprowadzamy wizję na inwestycji, gdzie mierzymy wilgotność i twardość wylewki, ustalamy miejsca dylatacji oraz obróbki korkiem. Po akceptacji kosztorysu przez klienta podpisujemy umowę na montaż, zlecamy produkcję wybranej deski podłogowej.

Warstwowa deska dębowa jest wdzięczniejszym materiałem niż panele czy płytka ceramiczna. Również nadaje się na jastrychach (inaczej: podkładach betonowych) z ogrzewaniem podłogowym.

Do montażu naszej deski stosujemy profesjonalną i ekologiczną niemiecką chemię, przede wszystkim jednak szybko działającą, co jest ważne dla klientów i wykonawców. Dla przykładu nasz przeciwwilgociowy i wzmacniający podkład grunt pozwala na montaż podłogi drewnianej już po godzinie od zagruntowania. Warto podkreślić, że dysponujemy odpowiednimi profesjonalnymi przyrządami jak np. czujnik wilgotności DNS niemieckiej firmy Denzel, który pozwala z dużą dokładnością ocenić warunki, w jakich montujemy podłogi.

Na nasze podłogi klient otrzymuje 10 lat gwarancji.

Zastosowanie deski dębowej daje projektantom wnętrz wiele nowych możliwości. Przede wszystkim dlatego, że można ją kupić w wielu wariantach, tradycyjnych ale też i nowoczesnych, nietuzinkowych kolorach. Ogromna jest również gama metod wykończenia produktu począwszy od deski fazowanej po wykończenia typu szczotka, ślad po pile, heblowanie, czy wędzenie. Montaż podłogi odbywa się dużo szybciej i w sposób mniej kłopotliwy dla klienta. Artur Jarosz zapewnia: – Sto metrów kwadratowych podłogi jesteśmy w stanie położyć w 2-3 dni robocze. Dodatkowy jeden dzień potrzebny jest na wykończenie listwami, które wykonujemy również z drewna.

Najpopularniejszą formą wykończenia deski drewnianej oferowanej przez Frumax jest olej UV. Coraz większe wzięcie mają również tzw. deski postarzane. Różnymi metodami nadaje się ich powierzchni wygląd starego drewna. Efekt jest niesamowity, taka deska przyciąga wzrok i budzi wiele pozytywnych emocji.

Choć Frumax to firma koszalińska, z całkowicie polskim kapitałem, był do niedawna w mieście mało rozpoznawalny. Wynikało to z faktu, że większość produkcji eksportował, głównie do Wielkiej Brytanii. Obecnie to się zmienia: po mieście jeżdżą oklejone reklamą firmy autobusy MZK, zwracają na siebie uwagę firmowe samochody a wspomniana nowa siedziba przy ulicy Mieszka I robi ogromne wrażenie.

Firma dysponuje bardzo nowoczesnym parkiem maszynowym oraz technologią, który pozwala uzyskiwać produkty najwyższej jakości i które z powodzeniem zdobywają zagraniczne rynki. Przy produkcji deski, dbamy o każdy szczegół, począwszy od produkcji sklejki po selekcję warstwy wierzchniej, jaki i jej wykończenie.

Obecnie firma FRUMAX zaczyna budować markę produktów oferowanych na rynek polski – marka flooro. Produkty marki flooro są przeznaczone zarówno dla klientów hurtowych, jak i indywidualnych. Krzysztof Parchoć, menedżer sprzedaży, zapewnia: – Zapraszamy nie tylko inwestorów, ale również architektów, projektantów wnętrz i wykonawców. Chętnie zaprezentujemy każdemu możliwości, jakie stwarzają nasze produkty. Jesteśmy w stanie zrealizować nawet bardzo indywidualne i jedyne w swoim rodzaju zamówienia. Oczywiście w takich przypadkach nieco dłuższy jest czas oczekiwania na produkty, ale możemy wykonać na życzenie klienta deski o szerokości do 30 cm i długości nawet do 6 metrów. W naszym profesjonalnym showroomie klient może obejrzeć i dotknąć każdy z oferowanych produktów. Na zdjęciach możemy zaprezentować także realizacje w Koszalinie i okolicach o powierzchni od 50 do 300 m kw. Taka fotograficzna dokumentacja bywa dla klientów inspirująca, a z drugiej strony pokazuje ona, jak wiele rozwiązań można uzyskać za pomocą warstwowej deski dębowej, która jest naszą specjalnością.

Warto podkreślić, że Frumax dysponuje certyfikatem FSC (Forest Stewardship Council®). Oznacza to, że drewno, które wykorzystuje, pochodzi ze źródeł kontrolowanych, od dostawców prowadzących właściwą gospodarkę leśną. – Zawsze wiadomo, skąd drewno jest pozyskane i jaką drogę odbyło do momentu wykonania ostatecznego produktu – kwituje Artur Jarosz. – Stawiamy na ekologię i nie jest to tylko deklaracja.

FLOORO logo

 


Warstwowa deska dębowa to niejedyny produkt oferowany w wielu wariantach przez koszaliński Frumax. Firma dostarcza również drewniane elementy meblowe, schodowe, kantówkę okienną i blaty kuchenne.


Frumax. Skojarzenie z owocami nie jest przypadkowe. Firmę założył w 2004 roku koszalinianin Jarosław Palewski. Przez pierwsze lata istnienia zajmowała się ona eksportem owoców do Anglii. Wkrótce jednak firma zmieniła profil i zajęła się eksportem drewna i wyrobów drewnianych, skutecznie zdobywając rynek Europy Zachodniej jak również Australii i USA.