Ma zalety, które z pewnością przysporzą mu zdecydowanych zwolenników: kompaktowe rozmiary umożliwiające swobodne parkowanie w mieście, podwyższone zawieszenie umożliwiające bezproblemowe wjeżdżanie na krawężniki dla innych nie do pokonania i przyciągający wzrok wygląd. W ślad za niedawną premierą modelu 208 przyszedł czas na drugą generację modelu 2008. W naszym cyklu testów konsumenckich samochód ten, użyczony przez koszaliński salon marki Peugeot, ocenia pani Agnieszka Strojna, właścicielka koszalińskiego biura turystycznego AGA Holiday.

 

Na co dzień pani Agnieszka jeździ autem innej marki, ale również mieszczącym się w segmencie B. Jak przyznaje, jest do niego bardzo przywiązana. Mimo to podczas testu szybko stwierdziła, że mogłaby się przesiąść do nowego Peugeota 2008. Jest on nieco większy od poprzednika: na długość urósł aż o 14 cm, a rozstaw osi uzyskał większy o 6 centymetrów (obecna generacja ma 4,30 metra długości i 2,6-metrowy rozstaw osi). Zaowocowało to większą przestrzenią wewnątrz auta i dla kierowcy, i dla pasażerów. Większy jest też bagażnik – z 350 litrów powiększył się on do pojemności 434 litrów.

Druga generacja Peugeot 2008 otrzymała zupełnie nowy wygląd, który bazuje na języku stylistycznym modelu 208 (jego test opublikowaliśmy w listopadzie ub.r.). Przód pojazdu stał się bardziej wyrazisty, z dużym grillem i światłami w kształcie kłów, a w tylnej części zastosowano czarną listwę łączącą światła charakterystyczne dla marki Peugeot.

Osoba, która poznała wcześniej model 208, z łatwością rozpozna we wnętrzu bazującego na nim crossovera dobrze znane rozwiązania. Podstawowe i bardzo charakterystyczne to i-Cocpit 3D. Naprzeciw oczu kierowcy (zwyczajowo mówi się, że to miejsce na „zegary”) zastosowany jest oryginalny wyświetlacz, który część danych pokazuje tradycyjnie, a część w trójwymiarze. Dzięki temu kierowca, nie odrywając wzroku od jezdni, ma przed oczyma podstawowe parametry, takie jak aktualna prędkość, ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa albo poziom paliwa w baku.

 

 

Podobnie wysoki jest standard wykończenia kabiny. Materiały są dobrej jakości, doskonale spasowane i dobrane pod względem estetycznym. Ciekawostką są bardzo oryginalne przyciski do sterowania rozmaitymi funkcjami – zazwyczaj ulokowane na płasko w kokpicie, tutaj przypominają klawisze instrumentu muzycznego. Rozwiązanie efektowne, ale wymagające chwili, żeby się do niego przyzwyczaić, bo niesztampowe.
Jak przekonuje Agnieszka Strojna, samochód prowadzi się lekko i sympatycznie, co jest zasługą doskonałego wspomagania kierownicy. W kabinie jest cicho nawet przy wyższych obrotach silnika. I to jest kolejna zmiana w stosunku do starszej generacji, choć i ona zapewniała wysoki komfort akustyczny.
Peugeot 2008 jest napędzany za pomocą 1,2-litrowego silnika PureTech o mocy 100, 130 lub 155 KM mocy. W gamie znajdziemy także wysokoprężną jednostkę BlueHDi o pojemności 1.5 litra w wersji o mocy 100 oraz 130 KM. Wkrótce do sprzedaży trafi również elektryczny 2008 o mocy 136 KM (100 kW). W teście pani Agnieszka miała do dyspozycji wersję benzynową o mocy 130 koni mechanicznych z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Silnik ten reaguje na ruchy pedału gazu znakomicie, gwarantując – kiedy trzeba – jazdę dynamiczną, a kiedy trzeba – spokojną i oszczędną.

Imponować może lista pokładowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Kiedy w internetowym konfiguratorze zaznaczymy wszystkie pozycje z tego zakresu, to nowe 2008 będzie wyposażone m.in. w Drive Assist (asystent jazdy utrzymujący pojazd w pasie ruchu, ostrzegający o pojazdach w martwym polu i korzystający z adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop&Go), zaawansowanego asystenta parkowania Full Park Assist, automatyczne reflektory, system monitorowania zmęczenia kierowcy czy nową generację systemu rozpoznającego znaki drogowe.

 

 

W testowanym egzemplarzu na szczególne docenienie ze strony pani Agnieszki zasłużyła kamera cofania. Gwarantuje ona czysty, ostry obraz z naniesionymi liniami pomocniczymi, których układ zmienia się wraz ze zmianą położenia samochodu. Rzecz nie do przecenienia w czasie manewrów na ciasnych parkingach lub w podziemiach centrów handlowych.

W połowie marca (18-21.03) marka Peugeot zaprasza na Dni Nowości – prezentację modelu 208, 2008 oraz e-208, czyli samochodu w wersji elektrycznej. Będzie to znakomita okazja, by samemu obejrzeć nowości z charakterystycznym lwem na masce i by uzyskać od doradców marki wszelkie potrzebne informacje. A najlepiej umówić się na jazdę próbną, która pozwoli poczuć rzeczywiście nową jakość oferowaną przez omawiane auta.
Po szczegóły związane z zaprezentowanym modelem, zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Peugeot Mojsiuk Motor w Starych Bielicach k/Koszalina, ul. Koszalińska 89
lub pod nr tel.: 94/34 25 100.

www.mojsiukmotor.peugeot.pl

Szukaj nas na Facebooku: Peugeot Mojsiuk Motor

 


Dane techniczne – Peugeot 2008, wersja Allure+, 1,2 Puretech 130 KM S&S

Pojemność skokowa silnika- 1199 cm3
Moc maksymalna KM przy obr./min – 130/5500
Maks. moment obrotowy Nm przy obr./min – 230/1750
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km) – 132
Spalanie w cyklu mieszanym WLTP (l/100km) – 5,9
Spalanie w cyklu niskim WLTP (l/100km) – 6,8
Spalanie w cyklu średnim WLTP (l/100km) – 5,6
Skrzynia biegów – manualna, sześciobiegowa