PufaDesing 0455m Design
Fot. Agnieszka Orsa

Dizajn w Kołobrzegu: Pufa Design na dobre wpisała się w pejzaż miasta

Adam Wysocki to właściciel kołobrzeskiego sklepu z oświetleniem i meblami Pufa Design (www.pufadesign.pl), miłośnik wzornictwa. Rozmawiamy z nim o tym, czym kieruje się na co dzień, kreując ofertę sklepu, który wyrobił sobie wysoką markę wśród klientów poszukujących rzeczy pięknych i niebanalnych.

 

 

PufaDesing-0496m– Adamie, wiele osób z Kołobrzegu i regionu kojarzy już sklep Pufa Design. Jakbyś przedstawił go tym, którzy go jeszcze nie odwiedzili?

– Chyba najlepiej będzie wspomóc się słowami tych, którzy odwiedzają nas pierwszy raz. Najczęściej słyszymy wówczas: „Macie rzeczy zupełnie inne niż wszyscy”, :Wszystko mi się u Was podoba”, „Znajomi dawno mi mówili, że muszę Was odwiedzić”, albo „Żałuję, że dopiero teraz Was okryłam/odkryłem”. Cieszy mnie to, ponieważ taka jest właśnie misja Pufy – inspirować, zachwycać wzornictwem i jakością. To wyznaczniki naszej oferty, której celem jest dostarczać produkty wyposażenia i dekoracji wnętrz o najwyższej jakości, wyjątkowych walorach estetycznych, użytkowych, funkcjonalnych i sprawdzonej trwałości.

 

– Okazuje się, że inspirować dizajnem można nawet w małym mieście. Dlaczego Kołobrzeg?

– Osobiście zawsze czułem się związany z Kołobrzegiem i z morzem. Świetnie się tu czuję i naturalną konsekwencją było zlokalizowanie tu własnego biznesu. Uznałem, że miasto o takiej turystycznej renomie jest dobrym miejscem dla światowej klasy wzornictwa, a mieszkańcy i turyści są na tyle otwarci na współczesne trendy, że docenią ofertę Pufy. Mam wrażenie, że jesteśmy ewenementem w skali Polski, bo przodujące marki skandynawskiego wzornictwa zwykle zobaczyć można jedynie w największych Polskich miastach – Warszawie, Krakowie, Trójmieście… Tymczasem w małym Kołobrzegu dla wielu odwiedzających jest to dużym zaskoczeniem. Można zatem z powodzeniem powiedzieć, że jesteśmy także turystyczną atrakcją na planie Kołobrzegu i Pomorza Środkowego. Mamy wielu klientów z Polski, którzy regularnie nas odwiedzają. A tych, którzy jeszcze nie wiedzą, że jesteśmy znad morza, zawsze serdecznie pozdrawiamy wysyłając wraz z przesyłkami nasze autorskie kartki pocztowe zaprojektowane dla Pufy przez świetną rysowniczkę Olę Szmidę.

 

– Twój pomysł na biznes okazał się strzałem w dziesiątkę, to co dla innych firm może być ograniczeniem, dla Ciebie stało się wartością. Jaką filozofią kierujesz się na co dzień prowadząc Pufa Design?

– Najważniejsze są dla mnie relacje: z klientem, z zespołem, z kontrahentami. Uważam, że tylko w oparciu o nie można budować biznes na lata, którego rozwój będzie miał nie tylko efekt finansowy, ale przede wszystkim wniesie w życie związanych z nim osób jakąś pozytywną zmianę. W dobrze zaprojektowanej, harmonijnej przestrzeni czujemy się lepiej, jesteśmy bardziej twórczy, zrelaksowani, uśmiechnięci i optymistyczni. Podobnie jest w dobrze działającym biznesie – pracuje się, tworzy łatwiej, milej, z radością. Takie biznesy koncentrują wokół siebie dobrą energię i ludzi, którym te wartości są bliskie.

 

PufaDesing-0603m

 

– A co dobrego Pufa Design może zaproponować mieszkańcom Kołobrzegu i okolic?

– Na początek zawsze proponujemy dobrą kawę! W Pufie można doświadczyć przede wszystkim najlepszego polskiego i światowego wzornictwa. Mamy niezwykle szeroką ofertę artykułów wyposażenia wnętrz prywatnych i komercyjnych. Oferujemy meble kilku kluczowych producentów, których produkty można dowolnie dopasować do wnętrza. W naszym kołobrzeskim salonie można zapoznać się z wybranymi modelami ekspozycyjnymi stołów, krzeseł, foteli, a także wzornikami wybarwień drewna czy tkaninami obiciowymi. To niezwykle pomocne nie tylko dla inwestorów indywidualnych, ale także architektów i rynku kontraktowego. Chyba jeszcze większy wybór daje dział oświetlenia czy dekoracji. Aktualnie w stałej ofercie posiadamy niemal 50 znakomitych marek, co daje niesamowite możliwości aranżacyjne. Pufa to także świetny wybór, jeśli szukamy nietuzinkowego upominku. Wyselekcjonowane przed nas akcesoria dają gwarancję trafionego prezentu. Co najważniejsze, wiemy co sprzedajemy, więc potrafimy doskonale doradzić.

 

PufaDesing-0543m– A co wyjątkowego Pufa Design doradzi kołobrzeskim i koszalińskim architektom?

– Zdajemy sobie sprawę, że praca architekta jest dużym wyzwaniem, więc staramy się jak najbardziej pomóc w osiągnięciu zamierzonych efektów. Naszą rolą jest inspirować, pokazywać nowości, dostarczać wiedzy na temat produktów. Bardzo często służymy radą przy poszukiwaniu lub wyborze asortymentu o bardzo specyficznych parametrach. Niezależnie dostarczamy także katalogi, wzorniki, bryły 3D, aby maksymalnie ułatwić pracę nad projektem. Wspomagamy też w rozmowach z inwestorami, którzy potrzebują naszego doświadczenia i wiedzy na temat użytkowania czy funkcjonalności produktów. Zawsze chętnie zapraszamy do odwiedzin architektów z klientami, aby móc zobaczyć, ocenić i przekonać się o walorach wybranych przedmiotów.

 

– Wspomniałeś o inwestorach, rozumiem, że również osoba budująca lub wykańczająca punkt gastronomiczny, hotel, apartamentowiec może zaopatrzyć się w Pufa Design?

– Selekcjonując asortyment do naszej oferty kierowaliśmy się między innymi jego walorami użytkowymi, funkcjonalnością i trwałością. Praktycznie pełna oferta mebli dostępnych w Pufa Design jest dedykowana także do wnętrz użyteczności publicznej, co znacząco odróżnia ją od tzw. mebli mieszkaniowych. Wielu inwestorów nie zdaje sobie sprawy, że bardzo duża część oferowanych na rynku produktów nie sprawdzi się w intensywnym użytkowaniu lub też ich trwałość ulegnie niesamowitemu zmniejszeniu. Nasza oferta koncentruje się na asortymencie, który przez lata przynosić będzie zadowolenie i korzyści, bez konieczności nieustających wymian, doposażeń czy całkowitej wymiany. Nasz zespół ma także bogate doświadczenie z pracy na rynku hotelowym i inwestycyjnym, więc potrafimy świetnie doradzić takie produkty, które w warunkach inwestycyjnych będą nie tylko pięknie wyglądać, ale o które będzie łatwo zadbać. Rozumiemy bowiem to, że inwestycja ma na siebie pracować przynosząc wymierne korzyści w długim okresie.

 

Rozmawiała: Agnieszka Okrzeja, Marketing Wnętrz