Co czeka marketerów w nadchodzącym roku? Na co powinni postawić przedsiębiorcy w reklamowaniu swojej firmy? Jakie pozycje uwzględnić przy planowaniu budżetu marketingowego na najbliższe 12 miesięcy?

Dzielimy się swoimi odczuciami i spostrzeżeniami. Jako agencja specjalizująca się w kampaniach reklamowych prowadzonych w internecie, naturalnie będziemy zwracać uwagę na trendy w świecie online, ale pojawi się także słów kilka o ekologii i automatyzacji. Zresztą czy wciąż możemy sobie pozwolić na rozdzielanie światów online i offline?

 

Ada – Junior Social Media Specialist

Ukłon w stronę natury

Na jednym biegunie wdrażanie sztucznej inteligencji, automatyzacje, chatboty, co brzmi wręcz kosmicznie, na drugim zaś rosnąca świadomość na temat ekologii i wprowadzanie działań mających realny wpływ na ekosystem, nawet w świecie marketingu! Już nie wystarczy, żeby produkt posiadał certyfikat ‘BIO’ czy ‘Fair Trade”. Nadszedł czas less waste, a najlepiej zero waste, czyli produktów, które ograniczą albo całkowicie wyeliminują wytwarzanie niepotrzebnych odpadów. Less waste, ale w wersji „less waste time” przedostanie się do kampanii reklamowych nawołujących do zminimalizowania ilości czasu spędzonego w mediach społecznościowych. W dobie tak zaawansowanego uzależnienia od social mediów oraz coraz młodszych grup wiekowych, modne stanie się nawoływanie do bycia offline.

Miejmy nadzieję, że w 2020 roku zobaczymy coraz więcej osób z wielorazowym kubkiem i nosem w…książce.

 

Kaja – Online Marketing Specialist

E-A-T, czyli nowy level content marketingu

W 2020 roku content specjaliści mają niewątpliwie wysoko podniesioną poprzeczkę. Zdecydowanym trendem tego roku będzie jeszcze większy nacisk na wartościową, przemyślaną treść. Już od kilku lat można zaobserwować rosnącą świadomość użytkowników internetu – wiedzą, czego chcą – wiarygodnych, pomocnych, a co najważniejsze, konkretnych informacji.

Google już oficjalnie zapowiedział zmiany, a mianowicie na jakie aspekty będzie zwracać uwagę przy rankowaniu strony. I tutaj przywitajmy się z algorytmem E-A-T! Internetowy gigant bierze na tapetę 3 aspekty, które będą wpływać na jakość witryny: Expertise (wiedza), Authoritativeness (autorytet) i Trustworthiness (wiarygodność).

Obecnie jesteśmy wręcz zasypywani bezwartościowymi, nierzetelnymi treściami. Google mówi DOŚĆ. Pod lupę bierze zwłaszcza witryny dotyczące medycyny, prawa i finansów. Nie bez znaczenia będzie też renoma twórców contentu – autorów tekstu czy właścicieli strony. Tak więc w 2020 roku wyszukiwarka zdecydowanie będzie doceniać profesjonalnie przygotowany content, zawierający rzetelne sprawdzone informacje.

 

Łukasz – Head of Design

Co przyniesie rok 2020 w świecie online i offline? Świadome działania na rzecz planety, eko-branding na każdym poziomie realizacji, od poligrafii o charakterze promocyjnym, po strategiczne wdrożenia, gospodarowanie odpadami, sposoby pozyskiwania energii i używanie wielorazowych naczyń i wegecateringu.

Docenione będzie produkowanie inspirujących marek, których identyfikacja wizualna wsparta jest dobrze opracowaną strategią oraz konsekwentnie i sprawnie opowiadaną historią. W przekazie powinniśmy stawiać na szczerość i coraz lepsze dopasowanie oferty z wykorzystaniem sztucznej inteligencji skutkujące wyższym poziomem interakcji.

Dynamika zmian obliguje do kreowania brandów wychodzących poza schematy, adaptacji do rozwijających się form komunikacji, pomysłowego łamania sztywnych zasad i dopasowania indywidualnego komunikatu do szablonów social media, animacji, filtrów na Instagramie czy możliwości, jakie daje rzeczywistość rozszerzona.

 

Mateusz – Head of Sale // Partner

Trendem, który w moim odczuciu rozwinie się w najbliższych latach jest audio marketing. I nie mam tu na myśli reklam radiowych, przerw w odsłuchu spotify czy jingli w centrach handlowych. Inteligentne głośniki czy asystenci głosowi zapytani o to, jakie jest największe zwierzę świata czy kto był 8 prezydentem Stanów Zjednoczonych, podadzą nam konkretną odpowiedź, która widnieje w internecie. A co odpowiedzą na pytanie „Gdzie znajdę najbliższą kawiarnię?” lub „Jaka restauracja jest teraz otwarta?”? I co najważniejsze – co z odpowiedzią na pytanie o Twoją firmę?

W audio marketingu widzę jeszcze jedną szansę – wartościowe treści, które możemy konsumować w drodze do pracy, biegając lub podczas robienia obiadu – podcasty. Video oraz artykuły pochłaniają za dużo naszych zasobów. Ciężko tu o obiad bez skaleczenia albo bezpieczną podróż autem. Jeśli Twoim celem jest stworzenie specjalistycznego wizerunku, wartościowe treści to krok numer 1. Kolejne kroki to zadbanie o to, by te treści dotarły do jak największej grupy odbiorców, w jak najprzystępniejszej dla nich formie.

 

Ilustracja artykułu Styczeń Śródtekstowa

 

NIkola – Head of Content

Social commerce

Zakupy bez opuszczania ulubionych platform społecznościowych?

Liczba godzin spędzanych przez nas w mediach społecznościowych ciągle rośnie, dlatego social commerce to ogromna szansa dla sklepów internetowych.

Na Facebooku i Pintereście istnieje już możliwość robienia zakupów na fanpage’ach, Instagram wprowadził tą możliwość jedynie dla wybranych sklepów, z czasem z pewnością rozszerzy tę opcję.

Funkcja ta jest w fazie eksperymentalnej, korzystając z niej już teraz możesz zyskać przewagę nad konkurencją.

W czym tkwi sukces social commerce? Przede wszystkim ułatwia proces robienia zakupów online. Aby dokonać zakupu wystarczy jedynie kilka kliknięć. Użytkownicy nie muszą wprowadzać swoich danych, ponieważ są one przechowywane w serwisach.

 

Radek – Google Ads Specialist

Karuzela, karuzela – na smartfonach… codziennie?

Parafrazując fragment piosenki wykonywanej przez Irenę Kowalską można dojść do wniosku, że karuzela w cyberprzestrzeni nie zagwarantuje śmiechu beczki, jednak pomoże osiągnąć większe zyski reklamodawcy – a więc w efekcie spowoduje wybuch endorfin.

Google stale poszerza wachlarz możliwości reklamowych, w obecnym roku spodziewamy się wprowadzenia nowego typu reklamy, który zmieni obecny model korzystania z wyszukiwarki.

Na czym ma polegać reklama z galerią?

Gallery Ads – wyświetli się na pierwszym miejscu wyszukiwań na urządzeniach mobilnych i wyłącznie tam, nie obejmie komputerów.

Przyjmie formę karuzeli, czyli serii grafik, które będzie można przewijać, by uzyskać pełny obraz oferowanych produktów lub usług. Jest to rodzaj reklamy, którego celem jest uzupełnienie reklam tekstowych – nie wymaga więc stworzenia oddzielnej kampanii reklamowej.

 

Rafał – Social Media Ads specialist

Przede wszystkim działania online marketingu powinny uwzględniać mobile-first – w Polsce i na świecie internet staje się coraz bardziej mobilny, co przekłada się na dużo większą ilość wyszukiwań wykonywanych ze smartfonów. W klasycznym marketingu wzmacniają się już obecne trendy, czyli: content marketing, influencer marketing i video. 2020 to rok, gdzie warto postawić na specjalizację, w szczególności – technologię. Coraz szerzej wykorzystuje się chatboty oraz projekty powiązane z technologiami VR i AR. Modne staje się wdrażanie algorytmów sztucznej inteligencji. Musimy być również na bieżąco z nowinkami technologicznymi, z ciągłymi zmianami wprowadzanymi przez Google i Facebooka. Nie bójmy się też działań RTM (real-time-marketing) – tutaj kreatywność i szybka reakcja mogą dać spektakularne efekty.