W dziesięć lat po premierze pierwszej generacji modelu Juke, Nissan wprowadził na rynek jego następcę, który dostępny jest już również w koszalińskim salonie Grupy Polmotor. Dziesięć lat temu Juke nie miał właściwie w swojej kategorii konkurentów i to on wyznaczał cechy miejskiego crossovera. Następca ma silną konkurencję, bo samochody tego typu w ciągu dekady stały się bardzo modne. Ale bez wątpliwości można powiedzieć, że to nadal Juke wybija się na tle odpowiedników innych marek i nadal jest w awangardzie stylistycznej i technicznej.

 

izabela rogowska-15

 

Stylistyka pierwszej generacji Nissana Juke była czymś zupełnie nowym. Futurystyczne kształty jednych przekonywały, innych odrzucały, ale nikt nie pozostawał obojętny. Półtora miliona osób zdecydowało się na zakup tego modelu, a to wynik imponujący.

Juke drugiej generacji stylistycznie jest powściągliwszy. Jednak od razu widać, że to wciąż Juke. Nissanowi udało się zachować charakterystyczne przednie światła z okrągłymi lampami głównymi, ale teraz z wypełniającym je motywem litery Y. Ponad nimi znajdują się cienkie poziome LED-owe lampy do jazdy dziennej. Czołowe miejsce zajmuje oczywiście grill, którego forma jest dobrze znana z innych współczesnych Nissanów.

Nowy Juke „schudł” o 23 kg i to mimo większych gabarytów. Teraz ma długość 4,21 m (+75 mm), szerokość 1,8 m (+35 mm) i wysokość 1,58 m (+ 10 mm). Samochód opiera się na nowej platformie będącej efektem sojuszu konstruktorskiego Renault-Nissan-Mitsubishi, dlatego o 105 mm (do 2636 mm) udało się inżynierom zwiększyć rozstaw osi.

Dodatkowe centymetry zaowocowały poprawą przestronności w kabinie. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 58 mm na poziomie kolan oraz o 11 mm nad głowami. Bagażnik powiększył się z 354 do 422 litrów.

Kabina oferuje nie tylko większą przestrzeń, ale i znacznie ciekawsze wykończenie. Nowoczesny kokpit został oczywiście wyposażony w 8-calowy, dotykowy wyświetlacz multimediów, który, zgodnie z najnowszą modą, wystaje nieco ponad deskę rozdzielczą.

Ilość miejsca na tylnej kanapie nie budzi zastrzeżeń. Podobnie jest na przednich fotelach, które w topowych wersjach wyposażenia są nie tylko bardzo wygodne, ale także oferują dobre trzymanie boczne i ciekawy design (np. zintegrowane zagłówki z wbudowanymi głośnikami Bose).

 

Nowy system multimedialny NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay i Android Auto. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć Wi Fi. Nissan pomyślał też o sterowaniu autem przez smartfona. Wystarczy jedno kliknięcie, by zablokować lub odblokować drzwi. Tak samo da się sprawdzić ciśnienie w oponach, poziom oleju lub znaleźć auto na parkingu uruchamiając zdalnie światła lub sygnał dźwiękowy.

Nissan Juke ma pod maską trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.0 DIG-T/117 KM (200 Nm). Seryjnie auto jest oferowane z sześciobiegową przekładnią manualną i napędem na przednie koła. Generalnie jednostka 1.0 DIG-T/117 KM jest dobrze dopasowana do samochodu i przy jego niedużej wadze w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy; chętnie wkręca się na wyższe obroty.

Nowy Nissan Juke jest obficie wyposażony w systemy wsparcia kierowcy. Standard stanowi m.in. system niekontrolowanej zmiany pasa ruchu, ale jest też cała lista asystentów z układem ProPilot włącznie. Pozwala on po uruchomieniu podróżować jednym pasem ruchu bez większej ingerencji ze strony kierowcy. Auto wymaga jedynie trzymania kierownicy — korekty wykonuje samo. Nie da się jednak zdjąć rąk z kierownicy, bo bardzo wcześnie włącza się ostrzeżenie, a skutkiem braku reakcji jest delikatne hamowanie.

Niewątpliwą zaletą Nissana Juke jest jego umiarkowana cena. Oczywiście rozmaite decyzje o doposażeniu lub personalizacji (jest na przykład 11 kolorów lakieru do wyboru) wpływają na koszt zakupu, ale w takim stopniu, że auto wciąż pozostaje cenowo atrakcyjne na tle konkurentów. Te szczegółowe kwestie najlepiej sprawdzić osobiście i po prostu umówić się w salonie Polmotoru na spotkanie z doradcą. Otrzymają Państwo wtedy komplet informacji i możliwość popróbowania jazdy drugą generacją legendy wśród crossoverów.

 

Dane techniczne – Nissan Juke 1.0 DIG-T

Silnik – R3 12V, benzyna
Pojemność – 999 cm3
Moc maksymalna – 117 KM przy 5250 obr./min
Maks mom. obrotowy – 200 Nm przy 1750-4000 obr./min
Prędkość maksymalna – 180 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h – 10,4 s
Skrzynia biegów – manualna, sześciobiegowa /automatyczna dwusprzęgłowa DCT
Zbiornik paliwa – 46 l
Katalogowe średnie zużycie paliwa (WLTP) – 6 l
poziom emisji CO2 – 135 g/km
Długość – 4210 mm
Szerokość – 1800 mm
Wysokość – 1595 mm
Rozstaw osi -2636 mm
Masa własna -1182 kg
Pojemność bagażnika – 422 l/ 1305 l

 

 


 

Nissan Polmotor
Ul. Koszalińska 11
Stare-Bielice
www.nissan.polmotor.pl
Facebook: https://www.facebook.com/Nissan.Polmotor/
Tel: 94-343-88-90