izabela rogowska 33 Motoryzacja

Nowy Peugeot 208 – pociągający nie tylko z wyglądu

W naszym cyklu „W szpilkach za kierownicą” gościmy panią Katarzynę Kasprzak. Jako pierwsza klientka salonu firmy Mojsiuk Motor, koszalińskiego dealera marki Peugeot, miała ona okazję poznać z bliska nowość – Peugeota 208, który został uznany za Samochód Roku 2019 w prestiżowym konkursie Car of the Year.

 

Katarzyna Kasprzak jest podologiem, czyli specjalistką od zdrowia stóp (prowadzi w Koszalinie znany gabinet Podologica). Jak sama o sobie mówi, jest osobą bardzo aktywną – również jako kierowca, bo lubi jazdę zdecydowaną, dynamiczną. Z samochodu korzysta najczęściej w mieście i jak podkreśla, traktuje go jako narzędzie pracy pozwalające szybko się przemieszczać i oszczędzać czas.

 

izabela rogowska-7Oto co pani Katarzyna powiedziała nam po konsumenckim teście nowego modelu Peugeot 208:
„Na co dzień korzystam Peugeota 208, ale poprzedniej generacji. Auto to znakomicie spełnia moje oczekiwania. Jest dynamiczne, a przy tym wygodne i niezawodne. Mocno się z sobą „zżyliśmy”. Dlatego zaproszenia do sprawdzenia jego następcy nie mogłam odrzucić. I nie żałuję, bo miałam okazję doświadczyć ekscytującego przeżycia.

Pierwsze co zwraca uwagę w kontakcie z nowym Peugeot 208 to oczywiście design. To jest po prostu bardzo ładny samochód. Zewnętrznie nowy Peugeot 208 ma – w moim odczuciu – sportowy charakter, kojarzy się z energią, zwinnością, ale i elegancją.

Wielkość auta pozostała praktycznie ta sama, ale bryła jest jednak inaczej ukształtowana. Przód przypomina inne aktualne modele marki Peugeot. Przy tym jednak jest coś oryginalnego w wyglądzie przodu, a mianowicie długie pionowe światła ledowe, które schodzą głęboko poniżej głównych reflektorów, również bardzo oryginalnych i wyglądających bardzo efektownie.
Wewnątrz kierowca zastaje inny panel sterujący niż ten, który znam z poprzedniej generacji; nowoczesny, ale jednocześnie prostszy i bardziej intuicyjny. Nietypowe, niespotykane w tej postaci w autach innych marek, są klawiszowe przyciski sterujące. To taki mocno zaskakujący, wysmakowany element.

Wspomniałam o wrażeniu sportowym, jeśli chodzi o linię karoserii. Wnętrze współgra z tym wrażeniem. Fotele są inne niż w generacji, której używam na co dzień, ale dobrze dostosowują się do ciała kierowcy i pasażera.

Kierownica jest mała, co mi bardzo odpowiada. To jest jeden z tych elementów, które są chyba ukłonem w stronę pań. Panom również może się ona spodobać przez skojarzenie z autami wyścigowymi. Dla mnie najważniejsza jest jednak w tym przypadku zwykła wygoda.
Kiedy ruszyłam tym autem pierwszy raz, odebrałam je jako bardziej „twarde” od mojego. Ale już po chwili stwierdziłam, że prowadzi się ono bardzo lekko, a więc najwyraźniej ma doskonałe wspomaganie kierownicy. Naprawdę z przyjemnością się jedzie nową „208”, bardzo płynnie. Myślę, że podobnie odbiorą to inni użytkownicy. A właściwie użytkowniczki, bo wydaje mi się, że to samochód pomyślany jako miejski, „zakupowy”, damski.

 

 

Jego ewidentną zaletą są kompaktowe wymiary, co ułatwia zarówno parkowanie, jak i w ogóle manewrowanie. To ma ogromne znaczenie dla poczucia komfortu, zwłaszcza jeśli używamy samochodu w mieście. Dodatkowo warte podkreślenia jest to, że bardzo precyzyjne są czujniki cofania zastosowane w nowej „208”.

Nie jestem znawcą systemów nagłośnieniowych, ale biorąc „na słuch”, jakość dźwięku w tym samochodzie wydaje się doskonała. Jednocześnie muszę stwierdzić, że kabina jest dobrze wyciszona i nawet przy ruszaniu spod świateł, kiedy silnik ma wysokie obroty, poziom hałasu wewnątrz jest niski.

Nie mam wątpliwości, że Peugeot wypuścił na rynek model, który narobi na nim dużo zamieszania ” – kończy swoją opinię Katarzyna Kasprzak.

Dla porządku dodajmy, że prezentowane auto zaskakuje również przystępną ceną: przy uwzględnieniu opcji dodatkowych i rabatu zapłacimy za nie 56.000 zł brutto.
Warto również pamiętać, że na polskim rynku zadebiutował nowy w stu procentach elektryczny Peugeot e-208. Cena katalogowa brutto wersji Active z napędem elektrycznym zaczyna się od 124 900 złotych i spełnia kryteria dofinansowania samochodów elektrycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Rządowa dopłata do takich samochodów wynosi do 37 500 zł.


PEUGEOT 208 Active 1,2 PureTech 75 KM S&S – charakterystyka

Pojemność silnika: 1199 cm3
Paliwo: benzyna bezołowiowa
Zużycie paliwa (WLPT): 5,5 litra/100 km
Moc silnika: 55 kW (75 KM)
Maks. moment obrotowy: 118 Nm
Skrzynia biegów: pięciobiegowa, manualna
Przyspieszenie (0-100 km/h): 13,2 sekundy
Prędkość maksymalna: 170 km/h

Przykładowa rata miesięczną w leasingu w wysokości 399 zł netto (wpłata własna 20 procent wartości, umowa na 36 miesięcy)*

*) Podana wyżej przykładowa wycena nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego

Po szczegóły związane z zaprezentowanym modelem, zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Peugeot Mojsiuk Motor w Starych Bielicach k/Koszalina,
ul. Koszalińska 89 lub pod nr tel.: 94/34 25 100.

www.mojsiukmotor.peugeot.pl
Szukaj nas na Facebooku: Peugeot Mojsiuk Motor