To najszybszy, seryjnie produkowany, czteromiejscowy samochód na świecie! Mercedes AMG GT 63 S 4MATIC+ 4-Door Coupé do setki przyśpiesza w 3,2 s, rozwija prędkość maksymalną 315 km/h.
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, z oficjalnie zmierzonym i notarialnie potwierdzonym czasem 7:25,41 minut, został najszybszym seryjnie produkowanym czteromiejscowym samochodem na legendarnej północnej pętli toru Nürburgring.
Czterodrzwiowy AMG GT wygląda agresywnie, dynamicznie i elegancko. Uwagę przyciąga masywny przód z długą maską, duża atrapa chłodnicy z uwydatnionym logo marki oraz smukły tył nadwozia z wąskimi światłami i poczwórną końcówką układu wydechowego. Ważąca ponad 2 tony maszyna napędzana jest doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4 litrów i mocy 639 KM, zawieszonym na aktywnych poduszkach. Maksymalny moment obrotowy wynosi 900 Nm i jest rozwijany w zakresie 2500–4500 obr./min.
Bardzo duży rozstaw kół oraz specjalnie zaprojektowane do tego modelu zawieszenie odpowiada za wyjątkowe właściwości jezdne. Jego standardowe wyposażenie obejmuje liczne zaawansowane rozwiązania z zakresu dynamiki jazdy, takie jak całkowicie aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+, skrętne tylne koła, elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne oraz pakiet trybów dynamicznej jazdy AMG DYNAMICS.
Tak jak dwudrzwiowy AMG GT, jego czterodrzwiowy odpowiednik korzysta z aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANEL w przednim zderzaku oraz rozkładanym tylnym skrzydłem – elementy te zapewniają podstawę dla wysokiej wydajności aerodynamicznej, dbają o wysoką przyczepność i stabilność. Co ważne, w odmianie 63S w standardzie mamy tryb Drift. Po jego włączeniu napęd na cztery koła dezaktywuje się i czterodrzwiowe coupé zmianie się w samochód całkowicie tylnonapędowy.
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ w bazowej wersji wyceniony został na 793 500 zł. Prezentowana wersja została bogato doposażona i kosztuje ponad 1 milion złotych. Najdroższą opcją dodatkową w nim zamontowaną, jest ceramiczny układ hamulcowy, który wymaga ponad 31 tys. zł dopłaty, 21-calowe obręcze kół za blisko 11 tys. zł oraz matowy lakier “szarość selenitu magno” za 12.851 zł.
AMG GT63 S konkuruje z topowymi wersjami Porsche Panamery, AudiRS7 i BMW Serii 8 Grand Coupe.
Autor: Max Radke, fotografie: Krzysztof Nowosielski