MG 0120 Temat z okładki

Centrum Handlowe ATRIUM Koszalin – dziesiąte urodziny

Centrum Handlowe Atrium Koszalin obchodzi właśnie dziesiąte urodziny, a wydaje się, że było częścią miasta od zawsze. Jego przyciągające oddziaływanie sięga daleko poza miasto. Dlatego jest ono ulubionym miejscem zakupów, spotkań i rozrywki nie tylko dla mieszkańców Koszalina, ale i całego regionu. Przekonać się o tym można, obserwując parkingi Centrum, a na nich rejestracje samochodowe z Kołobrzegu, Białogardu, Drawska Pomorskiego, Darłowa, Szczecinka, a nawet Słupska. W lecie przyjeżdża do Atrium Koszalin „cała Polska”, bo jest ono żelaznym punktem w programie pobytu turystów wypoczywających na Środkowym Pomorzu. Rola Atrium Koszalin wykracza jednak poza funkcje komercyjne. Systematycznie staje się ono areną wydarzeń prospołecznych i charytatywnych.

 

atrium-8786
Administracja CH Atrium Koszalin: Daria Kokowska, Michał Kapsa, Magdalena Laska, Joanna Hubko

 

Największe centrum regionu

Siła i atrakcyjność Atrium bierze się głównie z jego skali (jest największym centrum handlowym między Szczecinem a Gdańskiem), ale również z różnorodności oferty. Przyniosło z sobą do Koszalina szereg marek wcześniej niedostępnych w mieście. Głównie tych z kategorii „fashion”, czyli odzieżowych i nie tylko tych z wysokiej półki, ale również popularnych, umożliwiających modne ubranie się za niewielkie pieniądze.

Inną nowością było pojawienie się w jednym miejscu paru topowych marek gastronomicznych (KFC, Mc’Donalds, Pizza Hut, Burger King). Ich ofertę uzupełniają mniej znane lokale, będące alternatywą dla klasycznego menu typu fast food (sushi, ryby, pierogi, dania wegetariańskie, azjatyckie i tradycyjne polskie).

Dodatkowo centrum posiada wyczekiwane przez Koszalin wieloekranowe kino, dzięki któremu mieszkańcy mogą cieszyć się nowościami filmowymi oraz bajkowymi, kierowanymi do najmłodszych gości.

Koszalińskie CH Atrium to nie tylko kompleks po lewej stronie ulicy Paderewskiego (od ulicy Gnieźnieńskiej), ale również market budowlany Castorama, sklep sportowy Decathlon oraz meblowy salon Abra.

Łączna powierzchnia GLA (ang. gross leasable area, powierzchnia najmu brutto) w CH Atrium Koszalin to aż 55 000 metrów kwadratowych (drugie co do wielkości centrum handlowe w Koszalinie ma 15 600 m kw.). Największym spośród 121 najemców jest hipermarket Tesco ulokowany na 9 963 metrach kwadratowych.

W sklepach i firmach usługowych działających w Atrium pracuje około 2000 osób! To nieco więcej niż wynosi liczba pracowników największego koszalińskiego pracodawcy, czyli grupy przetwórni rybnych Espersen.

60 milionów klientów

Daria Kokowska, dyrektor CH Atrium Koszalin, mówi: – Naszą ofertę kierujemy do mieszkańców Koszalina i regionu. W zasięgu naszego bezpośredniego oddziaływania mieszka ćwierć miliona osób, co daje niemal 90 tysięcy gospodarstw domowych. Oczywiście latem mamy gości z całej Polski i zagranicy. Wtedy również wyraźnie rośnie ruch w naszym centrum. Poza wakacjami największy ruch notujemy w okresach świątecznych. Kolejnym takim czasem spiętrzenia będzie zbliżające się Boże Narodzenie. W ostatnich latach dużym zainteresowaniem klientów cieszy się też na przykład Black Friday, który w tym roku wypada 23 listopada. Klienci mogą liczyć wtedy na specjalne promocje w sklepach centrum.

Centrum liczbę odwiedzających je gości monitoruje od początku swej działalności. Stąd wiadomo, że w ciągu 10 lat miało ponad 60 mln klientów! Ich liczba w poszczególnych latach jest stabilna, a to oznacza, że Atrium Koszalin stale pozostaje atrakcyjnym miejscem.

Przy ogromnym codziennym ruchu niezwykłego znaczenia nabiera dostępność miejsc postojowych. Atrium oferuje swym klientom aż 1,6 tys. miejsc parkingowych. Część z nich znajduje się przed budynkami, część w podziemiu, a kolejne na dachu głównego obiektu.

atrium-8892
Administracja CH Atrium Koszalin: Daria Kokowska, Magdalena Laska, Joanna Hubko

Polskie i światowe marki

Daria Kokowska komentuje: – Liczba odwiedzających jest stabilna między innymi dlatego, że na bieżąco weryfikujemy ofertę pod kątem jej najlepszego dopasowania do aktualnych potrzeb i oczekiwań klientów. Dlatego co pewien czas pojawiają się nowe marki handlowe i propozycje w zakresie gastronomii i rozrywki. Wśród największych najemców Centrum znajdują się obecnie: wspomniane już hipermarket Tesco i market budowlany Castorama, ale również market z elektroniką Media Markt i Multikino. Na dwóch poziomach Centrum działają m.in.: Bershka, C&A, Carry, CCC, Super-Pharm, Claire’s, Cropp Town, Deichmann, Diverse, Douglas, Ecco, Empik, Gino Rossi, H&M, Home&You, House, Inglot, Kazar, Mohito, New Yorker, Orsay, Pull and Bear, Reserved, Rossmann, Simple, Smyk, Solar, Stradivarius, Swiss, Venezia, YES oraz Decathlon.

W tym roku – w maju – oferta Atrium Koszalin powiększyła się o klub fitness sieci Zdrofit, który ma do dyspozycji powierzchnię 1231 m kw. W sierpniu nową odsłonę miał sklep marki Mohito, który w nowym koncepcie pracuje na powiększonej powierzchni. Pojawił się również nowy najemca, którym jest marka odzieżowa Sinsay oraz Borgio, Kubenz, Tom Tailor.

Centrum spotkań i wydarzeń

– Obecnie na popularności zyskuje kreowanie centrum handlowego jako tak zwanego trzeciego miejsca: obok domu i pracy. Ludzie szukają w takich obiektach miejsc do spotkań, z szeroką ofertą rozrywkową, dostępną niemal o każdej porze dnia – mówi pani dyrektor. – Zdajemy sobie sprawę, że to oczekiwanie dotyczy również naszego centrum.

Atrium Koszalin traktowane jest rzeczywiście nie tylko jako miejsce zakupów, ale również punkt spotkań. Jest pod tym względem wygodne, bo łatwo do niego dojechać samochodem ale również dotrzeć komunikacją miejską (w pobliżu biegną cztery linie autobusowe docierające do każdego koszalińskiego osiedla).

– Chcemy zapewniać naszym gościom nie tylko zróżnicowaną ofertę zakupową, ale także możliwość ciekawego spędzania czasu. Dlatego organizujemy wydarzenia dla dzieci i całych rodzin – komentuje Daria Kokowska. – Spośród akcji, które cieszyły się największym zainteresowaniem z pewnością należy wymienić Ogólnopolski Festiwal Baniek Mydlanych, Zlot Foodtrucków, przygotowany specjalnie na zamówienie centrów Atrium event Cartoon Network Classic czy spotkanie z uwielbianą przez dzieci Świnką Peppą. Podczas mundialu razem z naszymi gośćmi kibicowaliśmy w specjalnie zorganizowanej Strefie Kibica. Nasze centrum to również miejsce wydarzeń muzycznych – w zeszłym roku gościliśmy popularnych muserów i znanego wokalistę Dawida Kwiatkowskiego. Cyklicznie odbywają się też takie wydarzenia, jak jarmark regionalny i giełda płytowa. Gościły u nas również wielkie gwiazdy jak na przykład Magda Gessler, Małgorzata Rozenek-Majdan, czy idole nastolatków znani z YouTube LittleMooonster96 i Stuu.

atrium-8928
Administracja CH Atrium Koszalin: Daria Kokowska, Michał Kapsa, Magdalena Laska, Joanna Hubko

Społeczna odpowiedzialność

Atrium Koszalin wspiera rozmaite inicjatywy charytatywne. Stale ustawiona jest w nim skarbonka orbitalna Fundacji Pomocy Dzieciom MAGIA. Fundacja co miesiąc publicznie ją otwiera i liczy pieniądze. Co pewien czas organizuje również rozmaite prezentacje.

– Staramy się wspierać inicjatywy charytatywne w miarę naszych możliwości. W zeszłym roku razem z innymi centrami Atrium braliśmy udział w ogólnopolskiej akcji społecznej Szafa Otwarta, której celem była edukacja konsumentów w zakresie świadomych wyborów dotyczących zakupów oraz zmotywowanie do dzielenia się posiadanymi rzeczami z potrzebującymi. Podczas akcji, która odbyła się w ośmiu miastach Polski, w tym w Koszalinie, zebrano 5500 kg dobrych ubrań. Tradycją jest już organizowana w naszym centrum wraz z Caritas DKK i Polskie Radio Koszalin przedświąteczna akcja dobroczynna „Pusta Choinka”. W tym roku gościliśmy w naszym centrum m.in. fundację WWF Polska, która działa na rzecz zagrożonych gatunków, kwestę na rzecz hospicjum i punkt rejestracyjny dla potencjalnych dawców szpiku fundacji DKMS – informuje Daria Kokowska, dyrektor koszalińskiego Atrium.

A jakie atrakcje czekają gości w najbliższym czasie? – Będą to niespodzianki mikołajkowe i przedświąteczne. Ale ponieważ są to niespodzianki, nie zdradzę jeszcze, na czym będą polegać – kwituje z uśmiechem pani dyrektor.

 


 

Atrium European Real Estate Limited

Grupa Atrium to jeden z wiodących właścicieli, zarządców i deweloperów centrów handlowych w Europie Środkowo -Wschodniej. W portfolio Grupy znajduje się 35 centrów i nieruchomości handlowych zlokalizowanych w czterech krajach, o wartości rynkowej 2,5 mld euro i całkowitej powierzchni najmu wynoszącej ponad 900 000 mkw. W pierwszym półroczu 2018 Atrium odnotowała przychody z najmu brutto w wysokości 94,3 mln euro, natomiast rok 2017 roku zakończyła z wynikiem 198,7 mln euro. Spółka jest notowana na giełdzie w Wiedniu oraz Euronext Amsterdam, gdzie jest oznaczona symbolem ATRS. Atrium posiada w Polsce 22 centra handlowe, o łącznej powierzchni najmu brutto (GLA) wynoszącej na dzień 30 czerwca 2018 roku 535,300 mkw. Na koniec pierwszego półrocza 2018 roku Atrium w Polsce uzyskało przychód z najmu brutto w wysokości 49,6 mln euro.