gromada 7696 Wydarzenia
Fot. Agnieszka Orsa

Do hotelu Gromada goście wracają, jak do domu przyjaciół

Czy we współczesnym świecie istnieją miejsca dobre na każdą okazję? Spotkanie rodzinne, wesele z noclegami, kolacja dla dwojga, miting biznesowy, konferencja naukowa – gdzie wszystko to można przygotować i zorganizować bez obawy o rezultat? W Koszalinie mamy takie miejsce na wyciągnięcie ręki – to hotel Gromada Arka.

Większość z nas przejeżdża obok monumentalnego gmachu hotelu Gromada Arka nawet kilka razy dziennie. Czy można wyobrazić sobie Koszalin bez tego miejsca? Tym bardziej, że hotel (niegdyś Jałta, później Arka) ma swoją historię, tradycję i miejsce w nowocześnie postrzeganej usłudze hotelarskiej i gastronomicznej.

Intymne, kameralne, dyskretne

Obecnie odbywają się tutaj konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe kilku organizacji, od kilkunastu lat działa Koszaliński Klub „Rzeczpospolitej”, a jeszcze dłużej znana galeria sztuki. Od niedawna zaś – kasyno w skrzydle potężnego budynku, a najmłodszym dzieckiem Gromady jest, zorganizowany przez stowarzyszenie „Odkrywcy”, w peerelowskim bunkrze pod drugim skrzydłem, unikalny Salon Historyczny.
– Hotel przypomina ogromną komodę, w której jest dość szuflad, by pomieścić bardzo różne obszary ludzkiej aktywności, ale przede wszystkim znaleźć miejsce na potrzeby i oczekiwania naszych gości – wyjaśnia Wiesław Świś, prezes zarządu spółki kierującej hotelem.
Istnieje bowiem również inne oblicze hotelu – intymne, kameralne, dyskretne. W tym kręgu obsługi goście, zgodnie ze swoim życzeniem, nie pozostają sami w wynajętym pokoju, sali konferencyjnej lub we własnym towarzystwie, lecz mogą liczyć na doradztwo, wsparcie, obecność pracowników.

Każda uroczystość to wydarzenie

Tak organizowane są na przykład, cieszące się dużą i rosnącą popularnością, uroczystości weselne. Para młodych ma do dyspozycji nie tylko hotelową, przestronną restaurację Nowa Arka, z miejscem na bufety, orkiestrę, koncert, taniec i szatnię, lecz także pokoje dla swoich gości w cenach do negocjacji.
– Przy organizacji uroczystości rodzinnych stajemy się partnerem nowożeńców, jubilatów, solenizantów – tłumaczy Małgorzata Filowiat-Bogdan, dyrektor hotelu Gromada Arka. – Wychodzimy z założenia, że każda okoliczność ma swoją wagę, charakter, barwę emocji. Również dla nas nie jest tylko kartką w kalendarzu, lecz wydarzeniem.
Przed dwoma laty dyrekcja zdecydowała się na podniesienie standardu pokojów w prawym skrzydle hotelu. W ten sposób powstał obszar usługi czterogwiazdkowej. W ślad za tymi zmianami poszły inne, czyli etapowo prowadzony remont pozostałych pokojów, który zakończy jeszcze w tym roku gruntowną modernizacją holu głównego. Całość zyska więc zupełnie nowe oblicze.

– Czas jest nieubłagany, również dla budynków – podkreśla Wiesław Świś. – Hotel powstał w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia niemal w tym samym miejscu, w którym funkcjonował niemiecki hotel Schumacher’s. Dzisiaj staramy się, aby nasi goście, zwłaszcza ci, którzy odwiedzają nas regularnie, a grono to jest imponujące i coraz większe, mogli poczuć ten sam klimat serdecznej rodzinnej w nowych wnętrzach.

Nagroda Geparda, jedno z niedawno zdobytych wyróżnień

Nagroda od Booking.com

„Do Gromady wraca się, jak do domu przyjaciół” – mówi wielu gości hotelu, którzy doceniają to miejsce, położone w centrum miasta, a nawet całego Pomorza Środkowego, poziom usługi, zaangażowanie personelu, a przede wszystkim wygodę pobytu.

„Wszystko jest na miejscu lub w pobliżu, obiekt przestronny, posiłki wysmakowane” – dodają.
Nic więc dziwnego, że hotel Gromada otrzymał w ostatnich latach szereg prestiżowych nagród, w tym: Srebrnego Denara – Nagrodę Gospodarczą 2014 roku, Koszalińskiego Orła Turystycznego 2014 za „aktywną działalność na rzecz rozwoju miasta” oraz dyplom Geparda Biznesu 2015 za „dynamiczny rozwój i wzrost wartości rynkowej”.
W 2017 roku Booking.com przyznał Gromadzie prestiżową nagrodę Guest Review Award 2017, która w istocie jest przekazaniem hotelowi uznania osób rezerwujących pobyt za pośrednictwem portalu.
W uzasadnieniu do nagrody czytamy między innymi „Utrzymanie tak wysokich ocen i opinii wśród gości jest wyjątkowym osiągnięciem (…). Booking.com pragnie wyrazić swoje uznanie za oddanie i zaangażowanie, dzięki której pobyt każdego gościa był naprawdę wyjątkowy. Jest to także znak, którym możesz pochwalić się przed innymi”.

A jest czym, bowiem w ślad za nagrodą i listem gratulacyjnym hotel otrzymał prawo korzystania z wyjątkowej i wymownej etykiety – #GuestsLoveUs.