cover ledo Wydarzenia

Mielno buduje przyjazny wizerunek

Anna Ledochowicz po wygranym konkursie objęła z początkiem marca br. funkcję dyrektora Centrum Kultury w Mielnie. Zakłada, że skupi się w pierwszym rzędzie na wzmacnianiu marki Mielna, a to oznacza głównie budowanie obrazu miejsca zapewniającego komfortowy wypoczynek wymagającym gościom, oferującego atrakcje nie tylko w czasie wakacji, ale również po sezonie letnim. Inny priorytet nowej dyrektor CK to aktywizacja mieszkańców i promowanie ich inicjatyw.

 

Anna LedochowiczCentrum Kultury w Mielnie powstało w ubiegłym roku. Można powiedzieć, że w ramach przygotowań do zmiany statusu administracyjnego Mielna, które nabyło prawa miejskie 1 stycznia br. Anna Ledochowicz, która w lutym wygrała konkurs na stanowisko dyrektora Centrum Kultury, pracowała wcześniej w dziale marketingu mieleńskiego hotelu Unitral. Zna więc miasto, lokalne uwarunkowania, potrzeby promocyjne Mielna.

Jej sposób myślenia o zadaniach Centrum Kultury streszcza autorska koncepcja funkcjonowania placówki przedstawiona w trakcie konkursu. Anna Ledochowicz podkreśla w niej, że „nabycie praw miejskich przez Mielno to idealny moment, aby postawić na nową jakość, nową lepszą markę”. Wśród celów szczegółowych w opracowaniu pojawia postulat wydłużenia sezonu turystycznego – m.in. poprzez stworzenie atrakcyjnego kalendarza imprez i odpowiedną jego promocję. Działania promocyjne miałyby pokazywać gminę Mielno jako miejsce, w którym warto odpoczywać również poza tzw. wysokim sezonem turystycznym.

Według Anny Ledochowicz można to osiągnąć na przykład poprzez rozwój turystyki zdrowotnej i uzdrowiskowej. Pobudzanie popytu w tym zakresie powinno skupiać się na coraz modniejszych trendach na zdrowe odżywianie się, leczenie dietami, a także na turystyce aktywnej, czyli np. bardzo popularnym w Mielnie morsowaniu. Sprzyja temu rozwój istniejącej w gminie infrastruktury rehabilitacyjnej i usług SPA. Ośrodków oferujących takie atrakcje jest coraz więcej, a kolejne inwestycje w bazę noclegową wiążą się niemal zawsze z inwestycjami w zaplecze rekreacyjne, kosmetologiczne i SPA.

Zdaniem Anny Ledochowicz, długofalowym efektem pracy Centrum Kultury powinna być również zmiana wizerunku Mielna. Pożądany i wskazany w opracowaniu pani dyrektor jest obraz „modnego kurortu z ciekawymi wydarzeniami, które ukazują zarówno tradycje gminy, jak i nowoczesną wizję tego miejsca”. Dodajmy: miejsca wypoczynku, które oferuje wysokiej jakości usługi i atrakcje turystyczne i w którym dba się o komfort oraz bezpieczeństwo. „Należy tutaj postawić szczególny nacisk na współpracę z największymi inwestorami i wspólne cele promocyjne. Dalece prawdopodobne jest, że nadchodzące i już realizowane największe inwestycje przyciągną do gminy innych strategicznych partnerów (przykładem w tym zakresie jest Kołobrzeg). To właśnie tacy inwestorzy, gwarantujący konkretną jakość usług są szansą na zmianę wizerunku gminy. Realizacja tego celu powinna odbywać się poprzez promowanie interesujących wydarzeń, które będą podkreślały zmieniający się charakter miejsca, ale opartych na lokalnych tradycjach i podkreślaniu nadmorskiego charakteru” – pisze w swej autorskiej koncepcji Anna Ledochowicz.

Niezwykle ważnym obszarem aktywności Centrum Kultury, jako instytucji odpowiedzialnej za promocję Mielna, ma być Internet. Chodzi tu głównie o nowoczesne narzędzia koordynacji wykorzystania bazy noclegowej (jednolity system rezerwacyjny), szybkie i atrakcyjne w formie podawanie informacji i reagowanie na zapytania turystów.
Inny ważny krąg zadań CK to wzmacnianie aktywności mieszkańców Mielna (już obecnie miasta) i innych miejscowości gminy. W gminie działa aż 21 organizacji pozarządowych, co zostało zauważone nawet w rankingach ogólnopolskich i wzbudziło zainteresowanie ogólnopolskich mediów. Przedstawione przez Annę Ledochowicz opracowanie konkursowe kładzie duży nacisk na wspieranie kreatywności mieszkańców i ich inicjatyw.

Pani Anna mówi: – Centrum Kultury powinno być rzeczywiście centrum życia miasta i gminy. Nasza społeczność jest bardzo aktywna i zaangażowana. Rodzą się co rusz rozmaite inicjatywy. Rolą Centrum jest je wspierać i wspólnie z mieszkańcami kreować dobry klimat. Od niego w ogromnym stopniu zależy rozwój Mielna, które ma ogromny potencjał, wciąż nie w pełni wykorzystany. Chcemy, żeby w ofercie Centrum Kultury każdy znalazł coś dla siebie, chcemy odpowiadać na oczekiwania osób o rozmaitych zainteresowaniach. Ogromną rolę w tym wszystkim odgrywają organizacje pozarządowe, bo skupiają one energię ludzi wokół określonych celów.

Centrum Kultury stoi przed bardzo pilnym i niełatwym wyzwaniem – koniecznością wyremontowania siedziby i dostosowania jej do zakładanych funkcji. Jest nią budynek dawnego domu dziecka przy ulicy Bolesława Chrobrego przejęty od Starostwa Powiatowego w Koszalinie. Znajduje się on w niezłym stanie technicznym, ale wymaga prac adaptacyjnych, aby stał się funkcjonalną bazą zarówno dla działań nakierowanych na komunikację zaadresowaną do turystów, jak i działań na rzecz społeczności lokalnej.