Zespół seriwsu 1 Motoryzacja, Przyjemności

KOSZALIŃSKI SERWIS PEUGEOTA W KRAJOWEJ ELICIE

W losowo wybranych autoryzowanych stacjach serwisowych dziewiętnastu najpopularniejszych w Polsce marek samochodowych przez pół roku pojawiali się „tajemniczy klienci”. Według ustalonego klucza sprawdzali oni jakość obsługi, a ich raporty złożyły się na ranking najlepszych serwisów ASO w Polsce. Doskonale wypadł w nim serwis firmy Mojsiuk Motor, koszalińskiego dealera marki Peugeot. Sklasyfikowany został na siódmym miejscu w kraju!

Wielki test serwisów w Autoryzowanych Stacjach Obsługi (ASO) był badaniem niezależnym, zleconym przez tygodnik „Auto Świat”. W okresie od kwietnia do września br. udający klientów przedstawiciele firmy Kantar TNS odwiedzali autoryzowane serwisy i według ustalonego scenariusza weryfikowali jakość świadczonych przez nie usług.

Dobór sprawdzanych stacji był losowy. Wybrano w ten sposób po 10 warsztatów należących do 19 marek, a więc łącznie 190 adresów. Do badania użyto samochodów nie starszych niż dziesięcioletnie i były to modele typowe, najpopularniejsze w każdej marce. „Tajemniczy klienci”, bo tak nazywa się ankieterów prowadzących takie testy praktyczne, oceniali łatwość skomunikowania się z warsztatem, sposób prowadzenia przez pracowników rozmów telefonicznych, reakcje na zgłoszenia przesyłane drogą elektroniczną, sposób przyjęcia i później wydania auta. Były również każdorazowo zastawione dwie „pułapki” – niezgłoszone przez „klientów” usterki techniczne.

Koszaliński serwis okazał się najlepszy w naszym regionie i siódmy w kraju pośród wszystkich badanych autoryzowanych stacji serwisowych..

Firma Mojsiuk Motor jest dealerem Peugeota od pięciu lat. Od początku serwisem kieruje pan Leszek Mierzejewski, który tak komentuje sukces swego 13-osobowego zespołu: – Bardzo się cieszymy, że nasza praca została tak dobrze oceniona. Podstawą jest ustalenie jasnych procedur i konsekwentne ich stosowanie. No i zasada „ufaj i sprawdzaj”, czyli stała wewnętrzna kontrola jakości. Służy ona nie tylko weryfikacji poprawności pracy, ale jest również formą systematycznego szkolenia.

Wysokie noty koszalińskiemu serwisowi Peugeota wystawiają również ci klienci, którzy korzystają z niego na bieżąco:

 

jaroslaw-bubnowiczJarosław Bubnowicz, szkoła nauki jazdy

Mnie wysoka pozycja tego serwisu w krajowym rankingu nie dziwi. Gdybym mógł decydować, to dałbym mu pierwszą lokatę. Za co? To jest szereg pozytywów. Po pierwsze: obsługa klienta – fachowa i kompleksowa. Klient otrzymuje jasną informację co, jak i po co zostanie wykonane. Dostaje również pełną informację o spodziewanych kosztach. Nie jest więc niczym zaskakiwany. Po drugie: fachowość. Nowoczesne samochody to mnóstwo elektroniki. Do przeprowadzenia przeglądu, diagnostyki i napraw potrzebne są adekwatne narzędzia, czyli między innymi odpowiednie oprogramowanie. Tutaj to wszystko znajdziemy. Warsztaty nieautoryzowane raczej tych narzędzi nie posiadają. I dalej – doświadczenie. Mechanicy z firmowego serwisu są na bieżąco w wszelkimi nowościami, doskonale znają auta tej marki; nie szukają na chybił – trafił, ale odwołują się do dostępnej im pełnej dokumentacji. Dlatego kiedy mamy jakiś kłopot z samochodem (a przecież trzeba pamiętać, że przy naszej działalności auta „dostają w kość”), usterki są szybko diagnozowane i usuwane. Nie spotkałem się z sytuacją, żeby coś nie było wykonane w zapowiedzianym czasie. I to jest zawsze krótki termin! Mam dzięki temu pewność, że w razie potrzeby mogę liczyć na szybką naprawę i powrót samochodu do pracy. A sprawność sprzętu to u nas kluczowy warunek sukcesu biznesowego. W tej chwili użytkujemy siedem samochodów Peugeot, w tym jeden z automatyczną skrzynią biegów i jeden przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jestem wdzięczny za tę jakość, bo przekłada się ona na płynność pracy mojej firmy, a to bardzo ważne, zwłaszcza w takich okresach jak obecny, kiedy mamy dużo kursantów, a więc i dużo lekcji praktycznych.

 

krzysztof-modlinskiKrzysztof Modliński, firma DEGA

Jesteśmy bardzo zadowoleni z obsługi, a chodzi o ponad 20 samochodów osobowych, którymi jeżdżą nasi handlowcy. Wystarczy jeden telefon, żeby sprawę załatwić. Zawsze wszystko jest wykonane na czas, bez usterek i niedoróbek. Pełen profesjonalizm. No i ceny są dobre, co również się liczy przy tej liczbie aut w użyciu. Transport towarowy zlecamy zewnętrznym firmom, więc doświadczeń z obsługą samochodów dostawczych nie mam. Serwis osobowy mogę z pełnym przekonaniem polecić każdemu. Zresztą proszę zwrócić uwagę, że od czasu kiedy auta Peugeota zaczęła sprzedawać w Koszalinie firma Mojsiuk, markę widać na ulicach. Ta duża liczba samochodów wymaga obsługi serwisowej i to bardzo sprawnie prowadzonej.

 

wlodzimierz-zurowskiWłodzimierz Żurowski, dystrybutor okien firm DRUTEX

Kupiłem samochód dostawczy Boxer na platformie skrzyniowej. Przeglądałem wcześniej wszelkie oferty tego typu dostępne na naszym lokalnym rynku i doszedłem do wniosku, że Peugeot to dla mnie najlepsza opcja. Ważna była przede wszystkim szybkość realizacji zamówienia. Wszystko zamknęło się w czasie miesiąca. Po drugie – bardzo dobra cena. Po trzecie – nowa generacja silnika z emisją spalin spełniającą normę Euro 6, co pozwala wjeżdżać tym samochodem do centrów miast Zachodniej Europy. I na koniec jeszcze jedna uwaga, choć to rzecz oczywiście indywidualna, mnie przekonała do zakupu miła i kompetentna obsługa. Z tym samym spotykam się w serwisie. Wiem, że mam do czynienia z najlepszymi fachowcami, którzy szanują mój czas i traktują mnie rzetelnie. Myślę, że doceniają to wszyscy kierowcy, którzy korzystają tutaj z przeglądów okresowych czy gwarancyjnych, albo gdy muszą coś naprawić.

 

elzbieta-nell-chojnowskaElżbieta Nell Chojnowska, firma szkoleniowa Spektrum

Należymy do klientów o stosunkowo niewielkim stażu. Używamy Peugeota 3008. Korzystaliśmy dotychczas tylko z przeglądów okresowych. Wszystko odbyło się wzorcowo. Umówiliśmy się na określoną godzinę. Dostaliśmy informację, ile ta procedura potrwa. Zanim przyszedł wyznaczony czas, już był telefon, że możemy się zgłosić po odbiór auta po przeglądzie. Samochód był posprzątany, wypachniony. Aż przyjemnie było do niego wsiąść.

 

 

zespol-seriwsu-2