fot. Marcin Betliński 13.10.2016heppenings 10 Kulinaria
Fot. Marcin Betliński

Trafiając w wymagania rynku

Ma zaledwie 23 lata, a już od niemal 4 lat prowadzi z sukcesami firmę DAM-DUS. Firma nie tylko ma silną, rozpoznawalną markę, ale też z roku na rok znacznie zwiększa przychody. Damian Duszczyk zdradza nam pomysł na swój sukces.

DAM-DUS to firma usługowo-handlowa, w której działalność w rożny sposób jest zaangażowana prawie cała rodzina. Zajmuje się sprzedażą dekoracji okolicznościowych, oraz wynajmem coraz popularniejszych na imprezach firmowych i weselach fotobudek. Obie te działalności okazały się w ostatnich latach strzałem w dziesiątkę.
– Nasza pozycja na rynku i uznanie wśród klientów wynikają z ciężkiej pracy, odpowiedniego wyczucia trendów i wsparcia rodziny – mówi Damian Duszczyk. – Nie chcę jednak mówić o sukcesie firmy, gdyż to w moim odczuciu dopiero początek naszej biznesowej drogi. Mamy pomysły, mamy wizję, mamy kontrahentów, mamy wiedzę jak sprzedawać, ale nadal przed nami jest bardzo dużo celów do osiągnięcia – dodaje.

 

Od Hawajów do… Atrium

Młody biznesmen firmową przygodę rozpoczął od… kwiatów hawajskich.
– Kilka lat temu zauważyłem, że na mieleńskich plażach doskonale sprzedają się naszyjniki wzorowane na hawajskich kwiatach. Zamówiłem większą liczbę tych naszyjników i w zaledwie dwa tygodnie udało mi się wszystkie sprzedać za pośrednictwem Internetu. Wówczas pomyślałem, że ozdoby to dobry pomysł na biznes – wspomina Damian Duszczyk. – Importer tych ozdób miał siedzibę w Szczecinie, gdzie wówczas studiowałem. Zgłosiłem się więc do niego, wynegocjowałem atrakcyjne warunki współpracy i rozpocząłem handel dekoracjami. Początkowo były to tylko ozdoby ślubne. Trafiłem jednak w martwy sezon, bo na przełomie października i listopada nikt nie bierze ślubów i nie organizuje wesel. To była pierwsza, bolesna lekcja biznesu. Wiosną kolejnego roku sprzedaż się jednak ruszyła, a ja już myślałem o kolejnym asortymencie, tak by wypełnić luki związane z sezonowością sprzedaży dekoracji ślubnych– dodaje.

Początkowo Damian Duszczyk sprzedawał towar na popularnych platformach transakcyjnych on-line. W ofercie DAM-DUS do dekoracji ślubnych wkrótce dołączyły artykuły florystyczne.
Kolejnym etapem rozwoju był sklep happenings.pl, który z powodzeniem funkcjonuje do dziś. Znajdziemy w nim nie tylko dekoracje ślubne, ale też wysokiej jakości artykuły dekoracyjne do domu, świąteczne, urodzinowe, na chrzciny, komunijne, na Walentynki czy na wieczór panieński. Klientów przyciąga bardzo duży wybór dekoracji. Sklep zyskał ich uznanie także dzięki błyskawicznej wysyłce (paczki są wysyłane w 24h od zaksięgowania wpłaty na koncie sklepu) oraz bardzo dobremu, stałemu kontaktowi z konsultantami, co jest częstym problemem w innych sklepach internetowych.
– Rzeczywiście mamy dużo atrakcyjnego towaru. Wynika to z faktu, że dostarcza go nam aż szesnastu kontrahentów. Są to zarówno polskie, jak i zagraniczne firmy, np. z Holandii czy Czech. Dzięki temu jesteśmy na bieżąco z europejskimi nowinkami – zdradza Damian Duszczyk.

Firma rozwinęła się na tyle mocno, że dysponuje już stacjonarnym sklepem przy ulicy Spokojnej 50a w Koszalinie. Ma także stoisko w koszalińskim centrum handlowym Atrium. W obu dominują obecnie dekoracje bożonarodzeniowe. Jakie trendy w tym zakresie obowiązują bieżącym sezonie?
– Święta to czas, w którym zawsze były i będą modne takie kolory jak: czerwony, zielony, biały, niebieski, złoty i srebrny. W tym roku jest jednak skromniej, bardziej elegancko. Na targach branżowych zauważyliśmy, że trendem będą odcienie pastelowe, czyli modna choinka będzie oznaczała rezygnację z wyrazistych ozdób. Nadal na czasie są także dekoracje w stylu vintage – mówi szef DAM-DUS.

 

Pomysł na niezapomniany event

O wyczuciu rynku przez Damiana Duszczyka świadczy fakt, że jego firma jako pierwsza w Koszalinie i okolicach w 2014 roku zaoferowała fotobudki do wynajęcia. To prawdziwy hit na eventach firmowych, imprezach okolicznościowych i weselach. Czym jest fotobudka?
– To urządzenie, które wykonuje serie fotek z dowolnym układem zdjęć na papierze. W połączeniu z błyskawicznym przebieraniem się w różne gadżety to dawka niesamowitej zabawy i śmiechu. Liczba zdjęć podczas imprezy jest nielimitowana. Fotobudkę możną ustawić w dowolnym miejscu. Mieliśmy już imprezy na plaży, w plenerze, pod namiotem, a nawet gdy padał deszcz – mówi Damian Duszczyk.

Firma DAM-DUS wynajmując fotobudkę zapewnia też ludzi do jej obsługi. Są to przede wszystkim animatorzy, którzy zachęcają do robienia zdjęć i bawią się wspólnie z klientami. Ich rola jest istotna, bo urządzenie robi 3 ujęcia, między którymi są krótkie przerwy. W ich czasie goście się przebierają i bez animatora mogą nie zauważyć, że robione jest już kolejne ujęcie. Na życzenie klientów DAM-DUS zapewnia także hostessy. Co ważne, zarówno animatorzy, jak i hostessy biegłe posługują się językiem obcym, jeżeli taki obowiązuje podczas danej imprezy. Do dyspozycji klientów są także różnego rodzaju tematyczne gadżety do przebierania się: maski, peruki, okulary itp. Możemy więc z wykorzystaniem fotobudki zrobić imprezę w stylu: pirackim, hawajskim, disco lat 80-tych itp. Wystarczy odpowiednio wcześniej zgłosić w DAM-DUS zapotrzebowanie na określony rodzaj gadżetów i można być pewnym, że firma je dostarczy.

Zdjęcia z fotobudki uczestnicy eventu odbierają w ciągu 15 sekund w formie wydruku w formacie 10x15cm oraz podwójnym 5x15cm. Ten drugi sprawdza się, gdy podczas imprezy jest księga pamiątkowa. Wówczas jedną kopię zdjęć otrzymują goście, a druga jest wklejana do księgi. Autorską, personalizowaną, oprawioną w ekoskórę księgę gości można zamówić w DAM-DUS. Zdjęcia można też otrzymać w formie cyfrowej. Na życzenie klienta przygotowywane są także wideorelacje. Mała kamera na fotobudce nagrywa bowiem całą zabawę. Następnie pracownicy firmy DAM-DUS zestawiają najciekawsze momenty i sklejają je we dynamiczny film o długości do 5 minut.
– Bardzo ważny jest także design fotobudki. Nasze są bardzo eleganckie. Mamy też możliwość dostosowania ich wyglądu do wymagań klientów. Możemy je obudować stelażem z kotarami. Oferujemy też pełne obrandowanie – mówi Damian Duszczyk.

Firma DAM-DUS posiada 3 fotobudki. Realizuje zlecenia głównie na terenie Koszalina i okolic. Obsługiwała imprezy takich przedsiębiorstw jak Espersen czy Nordglass. Fotobudki z Koszalina wyjeżdżają jednak także do miast w całej Polsce, a nawet za granicą. Ostatnio dla łódzkiego wydawnictwa Ameet DAM-DUS przeprowadziła promocję z wykorzystaniem fotobudki na targach książki we Frankfurcie. W ciągu dwóch dni targowych przy urządzeniu był ciągły ruch. Fotografowały się głównie dziećmi z rodzicami, bo fotobudka promowała książki na licencji marki Lego.

Więcej informacji o możliwościach promocyjnych jakie dają fotobudki znaleźć można na internetowej stronie foto-kabina.pl