indahousecover Wydanie specjalne
Fot. Marcin Betliński

LICZY SIĘ SKUTECZNOŚĆ

Agencja Nieruchomości Indahouse od dwóch lat buduje markę lidera rynku pośrednictwa i doradztwa
w sprzedaży i wynajmie nieruchomości w Koszalinie. Jak podkreślają jej właściciele, misją firmy jest
skuteczność i szybka finalizacja transakcji.

Indahouse na swojej stronie internetowej podaje ile czasu zajęło jej wynajęcie bądź sprzedaż mieszkania lub domu. Zwykle to od kilku dni do miesiąca. Rekordem jest sprzedaż mieszkania w zaledwie godzinę od momentu przyjęcia zlecenia.

– Indahouse to synonim dobrego marketingu nieruchomości i szybkiej sprzedaży. Jest to możliwe dlatego, że pracujemy wyłącznie na umowach wyłącznych – mówi Krzysztof Rożnowski, współwłaściciel indahouse.

ODPOWIEDZIALNI ZA NIERUCHOMOŚĆ

Praca na wyłączność umożliwia szybką sprzedaż, gdyż agencja bierze na siebie pełną odpowiedzialność za losy nieruchomości.

– Większość pośredników nieruchomości nie oferuje swoim klientom umów na wyłączność, ponieważ boi się odpowiedzialności, z którą się one łączą. Chodzi o konieczność fachowej wyceny nieruchomości i jej możliwie najkorzystniejszej dla klienta sprzedaży. My dodatkowo dodajemy krótkie terminy realizacji sprzedaży – mówi Krzysztof Rożnowski.

Wystarczy wejść na stronę indahouse, aby zobaczyć przykładowe transakcje. I tak np. trzypokojowe mieszkanie przy ulicy Tradycji sprzedano w zaledwie 12 dni, a dom bliźniak przy ulicy Krańcowej w 14 dni. Rekordowa jest jednak sprzedaż trzypokojowego mieszkania na czwartym piętrze na Osiedlu Bukowym, które znalazło nowego nabywcę w zaledwie godzinę.

W jaki sposób agencji indahouse udaje się osiągać tak krótkie terminy transakcji?
– Opracowujemy kompleksowy plan marketingowy dla każdej nieruchomości, a nie po prostu wrzucamy ofertę do Internetu i czekamy co się wydarzy jak robi to większość biur. Zwykle nic się nie dzieje i do transakcji nie dochodzi. Przygotowując plan marketingowy określamy do kogo kierujemy dane ogłoszenie. Na przykład mieszkania na czwartym piętrze bez windy nie skierujemy do starszych osób, które będą miały problem z wejściem. Będzie to natomiast idealne mieszkanie dla inwestora. Młodej parze z małym dzieckiem i kolejnym w drodze zaoferujemy natomiast większe mieszkanie, bo z dwupokojowego będą musieli się za dwa lata wyprowadzić – mówi Krzysztof Rożnowski.

Opracowanie planu marketingowego rozpoczyna się od uważnego wysłuchania klienta. Poznania jego oczekiwań związanych ze sprzedażą nieruchomości. W kolejnym etapie eksperci indahouse oceniają potencjał nieruchomości wynikający ze jej stanu, lokalizacji, piętra na którym się znajduje, otoczenia itp. Następnie w porozumieniu z właścicielem wyceniają nieruchomość i przygotowują ofertę sprzedaży. Ta składa się z atrakcyjnych zdjęć, opisu i rzutu.

– Zdjęcia muszą układać się w odpowiednią całość, ważna jest więc ich kolejność. Muszą być robione z odpowiednich kątów. Jeżeli w bezpośrednim sąsiedztwie nieruchomości są jakieś atuty, np. sklep lub parking to warto to także na zdjęciach uwiecznić. Pora roku i oświetlenie też mają duże znaczenie. Na przykład teraz umawiamy się z klientami na zdjęcia do południa, bo później jest już ciemno. Atrakcyjność oferty podnoszą też zdjęcia i filmy wykonywane z drona – mówi Anna Rożnowska, współwłaścicielka indahouse. – Ważna jest też aktualizacja zdjęć. Przykładowo gdy przejmujemy nieruchomość w okresie świątecznym i na zdjęciach są choinka i inne ozdoby to jeżeli w okresie świątecznym nieruchomości nie sprzedamy to musimy zrobić nowe zdjęcia – dodaje.

– Bardzo istotny jest także opis. Musi zawierać kompleksowe informacje o nieruchomości. Oszczędza to czas sprzedających, kupujących, ale też nasz, bo nie musimy telefonicznie wyjaśniać szczegółów oferty. Istotne jest też podanie szczegółowej lokalizacji nieruchomości. My możemy ją podać z bardzo dużą dokładnością i przez to zwiększyć szanse sprzedaży czy wynajmu gdyż mamy umowy na wyłączność – mówi Krzysztof Rożnowski.

 

LIFTING MIESZKANIA LUB DOMU PRZED SPRZEDAŻĄ

Ważnym elementem marketingu nieruchomości, który oferuje indahouse, jest home staging. Powstał on w Stanach Zjednoczonych w latach 70-tych zeszłego stulecia, gdy była nadpodaż na rynku. Aby sprzedać mieszkanie czy dom odpowiednio je do tego przygotowywano. Home staging to w uproszczeniu właśnie profesjonalne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu.

– Home staging w Polsce jest wciąż nieznany albo niedoceniany. W Koszalinie oferujemy go wyłącznie my. A w sprzedaży nie ma nic gorszego niż zaniedbany dom czy mieszkanie. Dzięki home stagingowi możemy profesjonalnie przygotować je do sprzedaży i zwiększyć ich wartość nawet o kilkanaście procent – mówi Krzysztof Rożnowski.

Jak przeprowadzany jest home staging? Pierwszym jego etapem jest określenie przez sprzedającego, jakim budżetem na ten cel dysponuje. W przypadku mieszkania wystarczy nawet kilkaset złotych. Przygotowanie do sprzedaży domu może kosztować więcej. Mając ustalony budżet do akcji wkraczają specjaliści z indahouse. Proponują zmiany wystroju, drobne prace remontowe, sprzątanie. Zmiany wystroju mogą dotyczyć np. wymiany: mebli, zasłon, oświetlenia czy dekoracji domowych. Bardzo ważna jest też kolorystyka ścian. W dobrze przygotowanym mieszkaniu czy domu powinny dominować kolory biały i szary. Sprawdzą się też dodatkowe aplikacje, np. turkusowe. Dzięki temu mieszkanie będzie jasne i zrobi dużo lepsze wrażenie na potencjalnych kupcach. Czasem do zmiany wizerunku mieszkania nie jest potrzebny remont czy wymiana mebli. Wystarczą gadżety, które indahouse wypożycza klientom.

– Mieliśmy mieszkanie wyceniane wstępnie na 120 tys. złotych. Mając do dyspozycji 5 tys. złotych wymieniliśmy oświetlenie, zastąpiliśmy stare meble nowymi, wymieniliśmy część paneli, odświeżyliśmy łazienkę. Po tych zabiegach udało się nam to samo mieszkanie sprzedać w 20 dni za 149 tys., czyli klient zarobił na home stagingu 24 tys. złotych – mówi Anna Rożnowska. – Home staging sprawdził się także na przykład w przypadku domu o powierzchni 270 mkw. Jego właściciele czekali miesiącami na sprzedaż. Po przeznaczeniu 6 tys. złotych na malowanie i wymianę mebli dom został sprzedany w niespełna 3 miesiące – dodaje.

W przypadku domów home staging proponowany przez indahouse nie ogranicza się jedynie do wnętrza. Pracownicy biura dają rekomendacje do zmian w otoczeniu domu. Czasem zmianę jego obrazu zapewnia drobiazgi, jak np.: fotel z palet pomalowany na biało, drewniana skrzynka po jabłkach z kwiatami czy ozdobne pnącze.

 

PRACUJĄ Z PASJĄ

Rynkowy sukces biura indahouse Anna i Krzysztof Rożnowscy zawdzięczają nie tylko dużej skuteczności sprzedaży. Jak oboje podkreślają liczy się też słuchanie klientów, poznawanie ich potrzeb i partnerskie relacje.
– My nie podpisujemy umowy z klientem od razu, podczas pierwszego spotkania. Przedstawiamy mu draft umowy, dajemy czas do namysłu. A przed podpisaniem wspólnie jeszcze raz tę umowę analizujemy, tak by klient wiedział doskonale co podpisuje – mówi Anna Rożnowska.

Klienci zwracają też uwagę na kompleksowość obsługi. Dlatego indahouse współpracuje z biurem kredytowym, ubezpieczeniowym, architektem wnętrz i firmami budowlanymi. Dzięki temu klienci indahouse, otrzymują pakiet korzyści w jednym miejscu.

Do biura państwa Rożnowskich mogą zgłaszać się i robią to osoby, które szukają nieruchomości poza Koszalinem. Indahouse współpracuje z blisko czterystoma sprawdzonymi biurami w całej Polsce i do nich kieruje zainteresowanych koszalinian. Dzięki tej współpracy, jako jedno z niewielu biur w naszym mieście, może też oferować mieszkania i domy na sprzedaż potencjalnym klientom z całej Polski.
Właściciele indahouse zgodnie podkreślają, że jeżeli chce się wykonywać zawód pośrednika nieruchomości z sukcesami to trzeba do niego podchodzić z pasją i ciągłą ciekawością. Dlatego oboje wciąż się dokształcają, co pozwala im być na bieżąco z rynkowymi trendami. Biorą na przykład udział w największych imprezach i spotkaniach branży nieruchomości. Są to serie prelekcji i warsztatów podnoszących umiejętności osób związanych z tą branżą. Indahouse należy także do Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Pośredników Obrotu Nieruchomościami i Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości.

Biuro Indahouse znajduje się przy ulicy Oskara Lange 29A w Koszalinie. Aktualne oferty, zarówno na rynku wtórnym, jak i pierwotnym, można sprawdzić na stronie www.indahouse.pl.

 

INDAHOUSE.PL
ul. Oskara Langego 29a, Koszalin
tel. 94 307 05 03
biuro@indahouse.pl
www.indahouse.pl