RADIO Koszalin 1 Wydarzenia

Radio Koszalin stawia na opiniotwórczość

Nowa, obowiązująca od początku kwietnia ramówka Radia Koszalin kładzie akcent na słowo. Utrwala podział programu na bloki o wyrazistym charakterze. Stacja ma jeszcze więcej mówić o ważnych dla słuchaczy sprawach, pobudzać ich do wyrażania opinii. O Radiu Koszalin ma być głośno, jako o wiarygodnym i najlepiej poinformowanym medium w regionie.

Ramówka będzie w tej postaci obowiązywała do wakacji. Latem nieco się zmieni, choć niezmienny jest nadrzędny cel: budowanie opiniotwórczości.

Adam Kasprzyk, dyrektor programowy mówi o wprowadzonych niedawno zmianach: – Zacznijmy od porannego Studia Bałtyk. Tu zmiana jest nieduża. Zamiast dwuosobowego – jednoosobowe prowadzenie. Na zmianę Anna Popławska i Dariusz Pawlikowski. Głównym założeniem jest to, by słuchacza pozytywnie zaskakiwać, odchodzić od tak zwanych „stałych fragmentów gry”, czy absolutnej przewidywalności. Jeśli słuchacze nie są zaskakiwani, odchodzą od radia. Słuchacze lubią dostawać nową, atrakcyjną treść i dlatego wprowadziliśmy poranne komentarze, które wypełniają czas od godziny 9 do 10. Przygotowują one klimat do kolejnego czterogodzinnego bloku programowego.

Michał Minkiewicz, dyrektor odpowiedzialny za produkcję programu, dodaje: – Analizując poprawiające się wyniki badań zauważyliśmy, że koncepcja, jaką zaczęliśmy realizować od września ubiegłego roku, czyli radio nie muzyczne, ale stawiające na słowo, się sprawdza. Najwyraźniej słuchacze chcą, by ktoś do nich mówił, oczywiście na ciekawe tematy i mądrze. Nie chcemy mówić o niczym, zależy nam na tym, żeby to, co pojawia się na antenie, miało również wydźwięk poza radiem. Popołudniowe komentarze prowadzone przez Andrzeja Rudnika na zmianę z Piotrem Głowackim pobudzają słuchaczy do reakcji i kontaktów. Zdaje również egzamin formuła komunikacji za pomocą SMS-ów.

Adam Kasprzyk: – Nie ma nic gorszego niż radio obojętne. My nie wygramy z komercyjną konkurencją za pomocą muzyki. Nie zorganizujemy też konkursów, w których będzie do wygrania po 200 tysięcy złotych każdego dnia. Dlatego chcemy przyciągnąć tych słuchaczy, którzy szukają inspiracji. Chcemy ich pobudzać do myślenia. Chcemy, by kształtowali swój pogląd, odnosząc się do tego, co mówimy. Opiniotwórczość jest naszym głównym celem, słowem-kluczem.

– Od września bardzo wzmocniliśmy obecność dziennikarzy w terenie, stąd tak dużo „dźwięków” nagrywanych poza studiem. Od początku kwietnia poszliśmy dalej, zabiegamy o to, żeby na antenie było dużo więcej gości – uzupełnia Michał Minkiewicz.

Adam Kasprzyk dodaje: – Nowością są wspomniane „Poranne Komentarze”. Sygnalizują one, że w naszym radio coś innego, interesującego będzie się działo każdego dnia między godziną 10 a 14. Otwieramy wtedy radio na rozmowy z gośćmi. Jest ich każdego dnia czterech-pięciu. Konfrontujemy różne opinie i umożliwiamy słuchaczowi wyrobienie sobie własnego zdania. Odeszliśmy w tym paśmie od tematów, które nie wywołują emocji. Szukamy tematów ważnych dla naszych słuchaczy. To długa lista spraw, które wpływają na codzienny komfort lub dyskomfort życia.