caddy Motoryzacja, Przyjemności
Fot. Karol Matuszewski

Volkswagen: Nowe generacje samochodów użytkowych

W małym biznesie niewielki samochód dostawczy to podstawowe narzędzie pracy. Od lat Volkswagen odpowiada na to zapotrzebowanie modelami caddy i Transporter. Koncern prezentuje właśnie kolejne ich generacje. Firma Krotoski-cichy, lokalny dealer VW, zapoznanie się z nimi w pierwszej kolejności zaproponował swoim dotychczasowym klientom i zaprosił ich do salonu w podsłupskich Bolesławicach na VIP Night.

 

Oba modele wzbudziły żywe zainteresowanie gości. Ponieważ są oni specjalistami od caddy i Transportera, bo używają ich intensywnie na co dzień, posypało się mnóstwo pytań o zakres modyfikacji i wprowadzone nowe rozwiązania.

 
CADDY
czwarta już generacja Volkswagena caddy to rewolucja, a nie ewolucja. Z zewnątrz auto otrzymało zupełnie nowy wygląd. Jest to widoczne zwłaszcza z przodu i z tyłu samochodu. W środku znajdziemy zupełnie nową deskę rozdzielczą, nowe systemy radiowo-nawigacyjne, które ułatwią korzystanie z najnowszych rozwiązań technologicznych, nowe tapicerki oraz mnóstwo rozwiązań poprawiających komfort i  bezpieczeństwo kierowcy i podróżnych. Z najważniejszych warto wymienić Front Assist, który ostrzega i automatycznie hamuje w przypadku zagrożenia kolizją. Nowy caddy wyposażony jest także w aktywny tempomat, który automatycznie hamuje i przyspiesza w zależności od prędkości poprzedzającego samochodu. O bezpieczeństwo kierowcy zadba asystent wykrywający zmęczenie kierowcy. Podczas jazdy poza miastem bardzo przydatny okaże się asystent świateł, który automatycznie będzie przełączał między światłami mijania i drogowymi. Manewry na parkingu ułatwi kamera cofania. Wyposażenie nowego caddy w systemy wspierające pracę kierowcy znane dotychczas tylko z  samochodów osobowych sprawia, że Volkswagen caddy w zakresie bezpieczeństwa będzie najlepszym samochodem w swojej klasie. Jednostki napędowe nowego caddy prezentują najwyższy poziom współczesnej techniki – spełniają normę emisji spalin euro 6, zapewniając najlepszą wydajność. Najmniej oleju napędowego zużywa skonstruowany specjalnie na potrzeby miejskiego transportu towarowego dostawczy VW caddy BlueMotion, któremu wystarcza tylko 4,1 litra paliwa na 100 km. Poprzednik nowego caddy, uhonorowany wieloma nagrodami, w ciągu 11 lat znalazł na świecie półtora miliona nabywców.

 

TRANSPORTER
Legendarny model produkowany jest już od 65 lat, a wszystko zaczęło się od niepozornego szkicu… Gdy wkrótce po wojnie holenderski importer VW Ben Pon rysował w notesie „dostawczaka”, jakiego chciałby zamówić w fabryce Volkswagena, nikt nie przypuszczał, że ten naprędce obmyślony samochód odniesie taki sukces. Od początku produkcji Volkswagen sprzedał prawie 12 milionów transporterów pięciu generacji. Transporter jest mile wspominany nie tylko przez przedsiębiorców. Umożliwił spędzenie wakacji wielu rodzinom, a w latach 70. XX w. był domem dla hipisów i dzieci-kwiatów. Nazywany bus, bulli, czy hippie-van, stał się legendą i jest jednym z najpopularniejszych na świecie aut w klasie lekkich samochodów dostawczych. Volkswagen Transporter szóstej generacji jest wszechstronny, elastyczny i pełen innowacji. Najnowsze systemy wspomagania kierowcy, nowy kokpit ze sprytnie przemyślanym systemem przechowywania i największa przestrzeń ładunkowa w jego klasie sprawiają, że auto staje się idealnym partnerem do codziennej pracy. Obecna generacja oferuje sześć istotnych technologicznych innowacji: system rozpoznający zmęczenie kierowcy, kamerę cofania rear view, automatyczny tempomat Acc, asystenta hamowania, parkpilota i system automatycznego hamowania po kolizji. Nowoczesne wzornictwo z wyraźnymi kształtami i mocnymi liniami są charakterystyczne dla wszystkich modeli szóstej generacji. Nowy przód lśni chromowanymi paskami na osłonie chłodnicy oraz imponującymi reflektorami. Po zmianie wyglądu klapy bagażnika i zastosowaniu nowych felg aluminiowych szósta generacja przyciąga spojrzenia ze wszystkich stron. Tak jak dotychczas, modele serii T są dostępne w trzech wersjach nadwozia – jako samochody użytkowe (podwozie z  zabudową skrzyniową – z kabiną pojedynczą lub podwójną, furgon lub kombi), jako przestronne osobowe limuzyny do użytku służbowego oraz prywatnego (Multivan i caravelle) oraz jako samochód rekreacyjny (california). Modele użytkowe łatwo można dopasować do konkretnych potrzeb, wybierając wersję z krótszym (3000 mm) lub dłuższym (3400 mm) rozstawem osi i w jednej z trzech dostępnych wysokości nadwozia. Razem z bogatą ofertą silników o mocy od 84 KM do 204 KM, współpracujących z 5- lub 6-biegowymi przekładniami mechanicznymi lub z 7-stopniową skrzynią biegów DSG, do wyboru jest ponad 500 konfiguracji modelu T6. Każdy z silników nowej generacji wyróżnia się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa, zapewniając przy tym dobrą dynamikę jazdy. Nowe jednostki napędowe TDI spełniające normę emisji spalin euro 6 wyposażono seryjnie w technologię BlueMotion. Spalają one o ponad litr paliwa mniej niż silniki poprzedniej generacji. W ofercie znajduje się łącznie sześć silników – cztery nowe TDI i dwa TSI. Wiele wersji modelu T – niezależnie od rodzaju skrzyni biegów – można wyposażyć w napęd na cztery koła 4Motion. Podobnie jak w poprzednich modelach, tak i w nowym modelu VW T o funkcjonalności wnętrza świadczą liczne półki i schowki oraz bardzo dobra widoczność z wnętrza kabiny. Zależnie od modelu, można zamówić (jako wyposażenie dodatkowe) elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera z przodu. Liczba schowków i półek zależy od modelu i liczby foteli we wnętrzu auta. Przewidziano dwa rodzaje deski rozdzielczej – z otwartymi lub z zamykanymi schowkami oraz z dwoma rodzajami środkowej konsoli.

 

Salony firmy Krotoski-cichy: Koszalin, ul. Gnieźnieńska 24b, telefon (94) 346 83 12    /    Słupsk-Bolesławice, ul. Sezamkowa 7, telefon (59) 848 59 12