Droga do uzyskania kredytu bywa długa, kręta, pełna postojów. Bywa, że w ogóle nie prowadzi do celu. Nic dziwnego – w gąszczu usług i ofert łatwo się pogubić, a z konsekwencjami złych wyborów finansowych można borykać latami. Rozwiązaniem jest powierzenie procedur pośrednikowi finansowemu, który nie tylko podpowie, co warto wybrać, ale wyręczy nas w wielu uciążliwych czynnościach. A jeśli do tego uwielbia swoją prace jak Kamila Kisiel, właścicielka biura Omni Credit, mamy pewność, że jesteśmy w dobrych rękach.

Kamila Kisiel

Kamila Kisiel biuro otworzyła na początku 2019 roku, po ponad dziesięciu latach pracy zawodowej. Pracowała w wielu placówkach bankowych, na różnych stanowiskach: od doradcy klienta przez dyrektora oddziału, po menadżera placówki franczyzowej pośrednictwa finansowego. Dzięki temu dziś ma wszechstronną wiedzę i płynnie porusza się w branży finansowej. – Zaczęło się w 2007 roku – mówi. – Uczyłam się wtedy w Towarzystwie Edukacji Bankowej i musiałam odbyć praktyki. Wybrałam bank i tak mi się ta praca spodobała, że wciągnęła mnie na dobre. Ogromne zasługi mają osoby, pod których skrzydła trafiłam, bo zaszczepiły we mnie chęć rozwoju. Zawsze spotykałam na swojej drodze ludzi pełnych pasji, ale i wymagających, więc mogłam doskonalić warsztat. Dopingowali mnie kiedyś, robią to i teraz. Uwierzyłam więc w siebie i po dziesięciu latach zbierania doświadczeń, uznałam, że jestem gotowa pracować na własny rachunek.

Co ciekawe, Kamila Kisiel z wykształcenia jest… polonistką – w 2008 roku obroniła dyplom magisterski z filologii polskiej. – Jestem „hybrydą”. W szkole lubiłam język polski i matematykę – uśmiecha się Kamila Kisiel. – Studia licencjackie z zarządzania przedsiębiorstwem rozpoczęłam, pracując już w finansach. Wiedziałam, że polonistyka nie będzie „moją drogą”. Same studia filologiczne wspominam miło, a wykształcenie polonistyczne wbrew pozorom bardzo mi się przydaje w kontaktach z klientami, bo potrafię trudną czasem terminologię bankowo-finansową przełożyć na zrozumiały i przystępny język.

Głównym obszarem zainteresowania Omni Credit są kredyty firmowe i leasingi. Ponadto kredyty gotówkowe, hipoteczne i pozabankowe. Klienci mogą tu uzyskać informacje dotyczące ofert kredytowych, porównać je, a pośrednik w ich imieniu składa odpowiednie wnioski, obsługuje dokumentację, prowadzi proces zaciągania kredytu. Kamila Kisiel współpracuje z bankami i brokerami finansowymi, warto jednak zaznaczyć, że nie ma to nic wspólnego z promocją konkretnych placówek czy usług. – Banki mają odmienną ofertę, skierowaną do różnych podmiotów, a moim zadaniem jest wybranie tej najwłaściwszej, najkorzystniejszej i najbardziej dostępnej dla klienta – zaznacza Kamila Kisiel. – O tym, czy będziemy składać wniosek w jedno miejsce czy kilka, ostatecznie i tak decyduje klient.

Współpraca z pośrednikiem finansowym zwalnia z mnóstwa czynności. Po pierwsze to oszczędność czasu: zamiast chodzić od banku do banku, zapoznawać się z ofertami i je porównywać, klient na miejscu otrzymuje pełną informację wraz z analizą i komentarzem. Oszczędność jest i dosłowna – pośrednik za zawierane umowy rozlicza się z bankiem, a zatem jego usługi dla klientów są bezpłatne. Po drugie – nie tylko zna oferty placówek, ale jest na bieżąco ze wszystkimi nowościami i promocjami, zna preferencje banków co do kredytowania danych branż, więc wie, gdzie warto złożyć wniosek, by mieć największą szanse na powodzenie. Trzeba pamiętać, że każdy wniosek to zapytanie do BIK, co może działać na niekorzyść wnioskodawcy – zaznacza Kamila Kisiel. – Dlatego lepiej wybrać to, co potencjalnie ma największą szansę powodzenia. Doradzam też klientom, jakie kroki warto podjąć dziś, by kredyt zaciągnąć w przyszłości. Edukuję, jak zarządzać dochodami firmy, by móc w nią inwestować. Z wiedzą klientów bywa różnie. Niektórzy są obeznani, potrzebują wsparcia, powierzają mi sprawy związane z dokumentacją i prowadzeniem procedur bankowych. Zdarzają się i osoby mające niewielkie pojęcie nie tylko o samym rynku usług finansowych, ale też wielu korzyściach płynących z posiadania kredytu firmowego, takich jak m.in. możliwość wliczenia odsetek do kosztów prowadzonej działalności, co wpłynie na obniżenie wysokości podatku – dodaje Kamila Kisiel.

Na spotkanie z Kamilą Kisiel można umówić w biurze przy ulicy Kaszubskiej 5/1 w Koszalinie lub poza nim. Także w weekendy. – Doskonale rozumiem zapracowanych właścicieli firm, którym trudno znaleźć czas na rozmowę w ciągu tygodnia, dlatego jestem mobilna i mam elastyczne godziny pracy – zaznacza właścicielka Omni Credit. – To, że sama zarządzam swoją pracą, jest jednym z największych atutów prowadzenia własnej firmy, a ponieważ z natury jestem zdyscyplinowana i dobrze zorganizowana, nie mam z tym problemu. Sama branża jest wymagająca. Muszę być na bieżąco z przepisami, zwłaszcza prawa bankowego, a także z zasadami udzielania kredytów, a te potrafią się zmienić nawet kilka razy w miesiącu. Na rynek wpływają też czynniki makroekonomiczne, a klienci są coraz bardziej wymagający. Pośrednictwo finansowe to bardzo rozwojowe zajęcie, pełne wyzwań i kontaktu z ludźmi, wymaga nieustannego dążenia do samokształcenia, rozwoju swoich kompetencji i za to lubię swoją pracę.