Nowy Peugeot 508 to zupełnie nowa konstrukcja – niska i bardziej kompaktowa, nowa sylwetka – agresywniejsza i muskularna oraz spektakularne wnętrze z nową wersją i-Cockpitu. Jego wzorcowe zachowanie na drodze, nowe silniki, szeroki wachlarz zaawansowanych rozwiązań technologicznych i imponujący skok jakościowy w stosunku do poprzedniej generacji sprawiają, że staje się on flagowym samochodem marki i kolejnym dowodem na to, że Peugeot wprowadza swoje produkty na wyższą półkę.

Nowy Peugeot 508 jest natychmiast rozpoznawalny dzięki agresywnemu grillowi z chromowanym motywem szachownicy i przednim światłom Full LED. Minimalistyczna, czysta linia nadwozia jest doskonale spójna z muskularną, atletyczną budową. Nadwozie zostało przez projektantów idealnie dopasowane do całej konstrukcji, z harmonijnie zarysowanymi i pozbawionymi jakichkolwiek linii podziału błotnikami.

Przez producenta Peugeot 508 jest nazywany „sedanem klasy premium”, co wskazuje z jakimi autami ma być porównywany. Jak mówią przedstawiciele francuskiej marki, samochody klasy średniej wciąż mają przyszłość, tyle że już nie te „tradycyjne”. Nowego 508 nazywają również „radykalnym sedanem”. Radykalny jest na pewno – wóz zwraca uwagę efektowną stylizacją i sylwetką zbliżoną do coupe. Stąd biorą się na przykład pozbawione obramowania szyby w drzwiach.

Przykładowo właścicielem nowego Peugeota 508 w wersji ACTIVE+ 1499 CC DIESEL BlueHDi 130 KM, w programie Leasing Perfect Drive (przy założeniu 36m-cy / 60000 km / 10,0% wpłaty własnej) można stać się już przy racie w wysokości 1370 zł netto miesięcznie.

W imię stylu Peugeot zrezygnował ze zwiększania wymiarów nowej generacji. Model 508 ma obecnie 475 cm długości, jest zatem krótszy nie tylko od rynkowych rywali, ale i od poprzednika (481 cm). Rozstaw osi skrócono o 2 cm (do 279 cm), szerokość pozostała niemal bez zmian (186 cm), a linię dachu obniżono aż o 7 cm (do 140 cm).
Transformacja 508 w kierunku coupe odbiła się w pewnym stopniu na przestronności, ale w kabinie wciąż jest sporo miejsca. Z przodu mamy pełen komfort przestrzenny. Z tyłu, mimo opadającej linii dachu, nadal wygodnie może podróżować osoba o wzroście ok. 185 cm.

Trzeba od razu zaznaczyć, że bardziej kompaktowe wymiary poprawiły zwrotność auta – promień skrętu stał się mniejszy o 1,5 m w porównaniu do poprzednika! Teraz średnica zawracania to tylko 10,8 m. Według naszego rozeznania żaden rywal rynkowy „508” tego nie potrafi.

Awangardowy styl wlewa się również do kabiny. Kierowca ma przed sobą najnowszej generacji i-Cockpit. Czeka na niego mniejsza niż u konkurentów kierownica, wysokiej rozdzielczości 10-calowy ekran dotykowy i wyświetlacz head-up. Zamiast tradycyjnych zegarów Peugeot przewidział 12,3-calowy zestaw wirtualnych wskaźników, który oferuje sześć konfigurowalnych widoków.

Jeśliby szukać w Peugeot 508 tzw. bajerów, znajdzie się ich mnóstwo. Według nas największym jest opcjonalnie dostępny układ Night Vision. To pierwsze takie rozwiązanie w tej klasie aut. System wykorzystujący kamerę na podczerwień pomoże kierowcy szybciej dostrzec w ciemności np. ludzi idących poboczem, czy zwierzęta czające się przy drodze. Układ „widzi” na 200-250 m przed autem – czyli daleko poza zasięgiem świateł. To powinno bardzo podnieść bezpieczeństwo nocnych podróży.

Inne służące bezpieczeństwu udoskonalenia to to, że samochód nie tylko sam utrzyma dystans od aut poprzedzających (tempomat adaptacyjny), ale też będzie pilnować, by nie wyjechać z właściwego pasa ruchu (asystent pasa ruchu). Zahamuje automatycznie kiedy wykryje pieszego. No i podpowie kierowcy przerwę w podróży, kiedy wykryje u niego zmęczenie (na podstawie analizy szeregu czynników – w tym mikro drgań kierownicy).

Warto przyjrzeć się rozwiązaniom napędu, bo klienci będą tu mieli kilka ciekawych wariantów. Benzynowy silnik Turbo 1.6 PureTech występuje w Peugeot 508 wersji 180 KM i 225 KM (tylko model usportowiony 508 GT z regulowanym elektronicznie zawieszeniem). Oba warianty są seryjnie dostępne w duecie z ośmiobiegowym automatem EAT8 japońskiej firmy Aisin.

Peugeot przewidział też cztery warianty napędu wysokoprężnego. Silnik Diesla 1.5 HDi/130 KM współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Zamiast niej można zażyczyć sobie japoński automat. Jednostka 2.0 HDi oferuje 160 KM lub 180 KM – obie odmiany przekazują napęd na przednie koła za pośrednictwem ośmiobiegowego automatu EAT8.

Według zapowiedzi producent wprowadzi też wersję hybrydową plug-in (ładowaną z gniazdka) wykorzystującą silnik benzynowy. Ekologiczny Peugeot 508 pojawi się jesienią 2019 roku.

Koszalińską prezentację modelu poprowadził Tomasz Kuchar, na co dzień kierowca rajdowy w kategorii Rallycross, założyciel Akademi Bezpiecznej Jazdy – człowiek, który z pasją angażuje się w kształcenie techniki jazdy kierowców, po to by jazda samochodem była przede wszystkim bezpieczna. Wcześniej na torze pokazywał klientom salonu Peugeot możliwości omawianego samochodu.

Tak podsumował „508”: – Nie jest to mały samochód, nie powinien dawać sobie rady na tak krętym torze jak tor Motoparku w Koszalinie. Okazuje się, że w ogóle nie czuć gabarytów tego samochodu, nie czuć jego masy, a wręcz jeździ się nim bardzo sprawnie, jakby to była bardzo krótka sportowa wyścigówka przy za chowaniu bardzo dużego komfortu. Niektórzy pasażerowie się dziwili czy to na pewno jest samochód z silnikiem wysokoprężnym, czy to na pewno jest diesel? Genialne systemy bezpieczeństwa! Jeździło się świetnie!

A oto wypowiedzi klientów, uczestników jazd pokazowych. Pan Adam Szałek stwierdził: – Peugeot mnie dzisiaj zaskoczył. Połączenie komfortu z prędkością jaką jechaliśmy… tylko pogratulować. Widać że marka nie stoi w miejscu, rozwija się i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klienta. Mężczyźni dzisiaj chcą jeździć szybko, ale także komfortowo i tu Peugeot idealnie wchodzi w zarys tych potrzeb.

Z kolei Jan Smalec podsumował: – Ergonomiczne wnętrze, dobrze urządzone i dobrze wyposażone. Sprawność samochodu i zarazem ładne przyspieszenie, gwarantuje komfort jak prawdziwa limuzyna z klasy premium. Taki jest Nowy Peugeot 508.

Pani Krystyna Kościńska skwitowała: – Wrażenia z jazdy są naprawdę rewelacyjne. To samochód, który jest doskonały i dla kobiety, i dla mężczyzny. Tryb jazdy SPORT, jest tym, który mi najbardziej odpowiada. Jest dynamika, duża moc, a jednocześnie kobieca łagodność.

Tryb sportowy chwali również pan Tomasz Kowalczyk: – Byłem pod wrażeniem mocy, szczególnie po przełączeniu na tryb sportowy. Zaczął wydobywać się dodatkowy dźwięk. Miałem wrażenie, że samochód zaraz wzniesie się do lotu. A poza tym nowy kształt kierownicy, świetnie rozwiązany, nie przeszkadza w kręceniu, nie obija się o kolana. Pochwały godne jest również dobre zawieszenie samochodu.

– Jazda tym samochodem to przemiłe doznanie – mówi pan Tomasz Pawłowski. – Piękna linia w kształcie samochodu, duża moc, osiągi auta sportowego, wygoda limuzyny. Wspaniałe połączenie.


 

Zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Peugeot Mojsiuk Motor w Starych Bielicach k/Koszalina, ul. Koszalińska 89 lub pod nr tel.: 94/34 25 100.

www.mojsiukmotor.peugeot.pl

Szukaj nas na Facebooku: Peugeot Mojsiuk Motor

 

Nowy PEUGEOT 508 w pigułce:

  • zupełnie nowa konstrukcja zbudowana na platformie EMP2,
  • niska sylwetka,
  • bezramkowe drzwi (wyjątek w tym segmencie), grubsze szyby, idealne wyciszenie dzięki zastosowaniu specjalnych podwójnych uszczelek,
  • światła w technologii Full LED 3D przejęte z najnowszych samochodów koncepcyjnych PEUGEOT,
  • logo lwa pośrodku grilla i znak „508” na przodzie maski nawiązujący do historycznych poprzedników 504 i 504 coupé,
  • spektakularne wnętrze z nową wersją PEUGEOT i-Cockpit
  • silniki PureTech i BlueHDi nowej generacji,
  • adaptacyjne zawieszenie o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji,
  • nowoczesna automatyczna skrzynia biegów EAT8 z impulsowym sterowaniem elektrycznym, o 8 przełożeniach dostępna z większością silników,
  • system Night Vision, unikatowy w tym segmencie,
  • asystent utrzymania środka pasa ruchu (dostępny razem z ACC Stop&Go),
  • system Full Park Assist – automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe. Po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na dźwigni skrzyni biegów samochód operuje zarówno kierownicą oraz biegami, jaki i pedałami przyspieszenia i hamulca.