DSC1119 Motoryzacja

Opel Vivaro: do pracy i po pracy

Wśród przewidzianych przez producenta rozmaitych ról, do jakich można przystosować Opla Vivaro, jest również transport osobowy. Staje się on wówczas funkcjonalnym i komfortowym vanem, zabierającym na pokład do 9 osób. Nowa generacja Vivaro zaopatrzona została w bardzo ekonomiczne silniki, co powoduje, że auto to w bieżącej eksploatacji stało się niezwykle tanie.

Nowy Opel Vivaro Kombi na pewno sprawdzi się jako maxi taksówka, dowożąca pracowników albo gości firmy na dłuższe odległości. Można sobie również wyobrazić, że wygodnie podróżuje nim grupa sportowców ze sprzętem. Poza tym auto jest idealne dla dużych rodzin wybierających się na długie, aktywne wakacje. Nic dziwnego więc, że w okresie letnim w wypożyczalniach samochodów chętni muszą rezerwować terminy z wyprzedzeniem. W jednej z koszalińskich wypożyczalni usłyszeliśmy, że często grupy przyjaciół wybierających się na zachód albo południe Europy wybierają właśnie ten model. Jasne jest, że wypożyczenie auta kosztuje. Jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że gdy grupa liczy 6-9 osób i nie trzeba jechać dwoma samochodami, ostateczny bilans wychodzi na plus. No i jest jeszcze jedna zasadnicza korzyść: kierowcy mogą prowadzić na zmianę, co przekłada się na bezpieczeństwo podróży na przykład do albo z Chorwacji.

Miejsca do siedzenia są w Vivaro ustawione w trzech rzędach. Dwa fotele w drugim rzędzie przygotowane są do umocowania fotelików dziecięcych. Warto od razu wspomnieć, że z tyłu pozostaje jeszcze dużo miejsca na bagaże. Jeżeli zamierzamy tym autem przewieźć jakieś długie rzeczy (np. kartony z meblami), bez problemu uzyskamy potrzebną dodatkową przestrzeń bagażową, składając fotele ostatniego rzędu albo wymontowując je na jakiś czas z rzędu drugiego i trzeciego.

Również załadunek nie będzie sprawiał kłopotu, bo tylne drzwi w wersji dwuskrzydłowej można rozchylić jak w furgonie, czyli szerzej niż o 90 stopni (opcjonalnie pojedyncze drzwi uchylają się do góry).

Pasażerowie wsiadają przez duże rozsuwane drzwi z prawej strony, choć możliwe jest również zamówienie wersji z drzwiami rozsuwanymi z obu stron auta.

Praktyczni z natury Niemcy wyposażyli Opla Vivaro Kombi we wszystko, co z najnowszych rozwiązań stosowanych w motoryzacji niezbędne do komfortowej i bezpiecznej jazdy – bez jednoczesnego przeładowania gadżetami. Całością pracy urządzeń steruje komputer pokładowy. Mamy więc do dyspozycji na przykład nowoczesny tempomat i systemy wspomagające hamowanie. Przednie fotele są podgrzewane. Klimatyzacją można sterować odrębnie w części przedniej i przedziale pasażerskim . W tym ostatnim zamontowany jest również system ogrzewania pozwalający regulować temperaturę nawiewu według uznania siedzących tam osób. Parkowanie ułatwiają czujniki cofania lub (opcjonalnie) kamera tylna.

Pochwalić warto również system wspomagający ruszanie na pochyłościach (HSA), który powoduje, że nie musimy zatrzymawszy się na pochyłym odcinku drogi pilnować hamulca ręcznego przy ponownym włączaniu się do ruchu.

Co do prowadzenia Opla Vivaro Kombi trzeba powiedzieć, że niczym się ono nie różni od jazdy zwykłą „osobówką”. Może poza komfortem znanym użytkownikom dużych SUV-ów, czyli dobrą widocznością, która jest efektem tego, że siedzimy wysoko i mamy przed sobą wielką szybę i duże, podgrzewane elektrycznie lusterka boczne.

Zaskakiwać może fakt, że mimo stosunkowo niedużej pojemności skokowej silnika i zaledwie 145 KM auto zachowuje się bardzo dynamicznie. To efekt zastosowania nowoczesnego silnika z turbodoładowaniem w technologii BiTurbo, która zwiększa zdecydowanie efektywność spalania. Przyznać trzeba, że zużycie oleju napędowego w ilości 6-7 litrów na 100 km przy tej masie wozu robi wrażenie. Na ogólną ekonomiczność bieżącego użytkowania Vivaro wpływa również to, że wydłużone zostały okresy między obowiązkowymi przeglądami (obecnie 2 lata lub 40 000 km).

Na koniec kilka słów o systemie multimedialnym. I znów ten sam wniosek: jest wszystko co potrzebne, ale bez ostentacji. Sprawdza się zainstalowana w Vivaro nawigacja. Łatwo jest sparować telefon komórkowy a później obsługiwać go w czasie jazdy. Porządny radioodbiornik R16 z łączem Bluethooth i USB pozwala słuchać radia albo odtwarzać pliki dźwiękowe. Nawet jeśli komuś na początku wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali wyda się mały, szybko zmieni on zdanie i stwierdzi, że jest w sam raz.

Jeśli zastanawiają się Państwo nad zakupem uniwersalnego, niezawodnego vana na potrzeby firmy albo własne, nie pozostaje nic innego, jak tylko pójść naszym śladem i umówić się na jazdę próbną w koszalińskim salonie firmy Dowbusz.

DANE TECHNICZNE

Opel Kombi Edition L1H1 2,7t 1.6 BiTurbo (107 kW / 145 KM)

Start/Stop, 6-biegowa skrzynia manualna

Pojemność skokowa – 1598

Stopień sprężania – 15,4 : 1

Moc maksymalna (kW (KM) / obr./min) – 107 (145) / 3500

Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) – 340 / 1750

Paliwo – olej napędowy

Zużycie paliwa autostrada (l/100 km) – do 5,5

Zużycie paliwa miasto (l/100 km) – do 6,7

Zużycie paliwa cykl mieszany (l/100 km) – do 6,0

Euro6, emisja CO2 (g/km) – 152–155

Długość: 5398 mm

Szerokość: 2283 mm

Wysokość: 1968 mm

Ramka

 

KONTAKT

Opel Dowbusz, ul. Lniana 3, 75-213 Koszalin

Sprzedaż samochodów osobowych: +48 94 341 51 20

Serwis samochodów osobowych: +48 94 343 25 50

www.opel.koszalin.pl