mercedes sprinter 1 Biznes

Sprinter zawodowiec

Pierwsza generacja Mercedesa Sprintera zdobyła międzynarodowy tytuł „VAN roku 1995”. Od tamtego czasu Sprinter jest ciągle udoskonalany, wciąż zachowując sympatię użytkowników głównie ze względu na swoją ekonomiczność, niezawodność oraz różnorodność możliwych zastosowań i konfiguracji. Obecna generacja pod tym względem idzie jeszcze dalej i wyznacza nowy standard w kategorii samochodów dostawczych.

 

Jeśli zapytać o ładowność nowego Sprintera, odpowiedź będzie brzmiała „to zależy” – głównie od przeznaczenia i rodzaju nadwozia (pick-up, furgon, bus, mały autobus). Całkowita masa dopuszczalna może wynosić od 3,0 do 5,5 tony, a w wersji ciągnikowej (jest taka!) nawet do 8,3 tony. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 17 m3 przy dopuszczalnej masie całkowitej do 5,5 tony. Nowy Sprinter w jednej z wersji może zabrać nawet 20 osób.

Ktoś policzył, że jeśli wziąć pod uwagę wszystkie możliwe opcje i konfiguracje dostaniemy 1700 kombinacji! Nie mamy więc wątpliwości, że Sprinter sprawdzi się w każdych warunkach, w każdym rodzaju biznesu.

Kierowcy, którzy mieli już okazję spróbować jazdy nową generacją, podkreślają komfort kabiny i jej wygodne rozplanowanie. Projektanci zdają sobie sprawę, że kierowy spędzają w samochodach wiele godzin dziennie i że komfort choćby na podstawowym poziomie ma wpływ na odczucie mniejszego zmęczenia.

Jakub Opioła
Jakub Opioła

Nowością znaną nam już z przedstawionego w poprzednim wydaniu „Prestiżu” nowego modelu Mercedesa Klasa A jest system multimedialny. Dotykowo możemy w nim sterować rozmaitymi funkcjami, wszystko działa bardzo płynnie. Najciekawsze jest to, że możemy rozmawiać z nowym Sprinterem wydając mu dyspozycje
głosowe. System podpowie, gdzie najbliżej znajduje się stacja benzynowa, hotel albo miejsce, gdzie coś można zjeść. Komendy oczywiście wydajemy po polsku i uzyskujemy odpowiedzi również w naszym języku.

Pamiętać warto, że Sprintera o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony może prowadzić kierowca z prawem kat. B. Nawet w podstawowej wersji furgon przestrzeń ładunkowa jest wyposażona w mnóstwo użytecznych elementów pozwalających zabezpieczyć ładunek przed przesuwaniem. Uchwyty górne również dają możliwość blokowania przewożonych rzeczy.

Mercedes zdaje sobie sprawę z tego, że współczesne firmy potrzebują czegoś więcej niż samochodu – na przykład narzędzi do zarządzania flotą i służących optymalizacji pracy, dlatego stworzył Mercedes PRO. Dzięki rozbudowanemu systemowi multimedialnemu i komunikacji samochody Sprinter łatwiej jest teraz nadzorować i kierować tam gdzie są potrzebne.

Profesjonalne rozwiązania łącznościowe i flotowe Mercedes PRO Connect łączą firmę z jej pojazdami oraz pomagają zwiększyć wydajność i produktywność przedsiębiorstwa – zarówno w dziedzinie zarządzania i controllingu, jak i w zarządzaniu flotą. Korzyści zaczynają się już na etapie minimalizacji czasów przestoju poprzez przewidujące zarządzanie przeglądami, na pozyskiwaniu przejrzystych danych do analiz ekonomicznych kończąc.

mercedes sprinter (2)

Aplikacja do zarządzania pojazdami umożliwia przejrzystą koordynację i wydajne eksploatowanie pojazdów oraz efektywne organizowanie pracy kierowców. Kierowca ma do dyspozycji aplikację Mercedes PRO Connect, która służy mu do wymiany informacji z narzędziem do zarządzania pojazdami i menedżerem floty oraz udostępnia mu cenne informacji dotyczące samochodu.

Mercedes-Benz wraz z wprowadzeniem nowego Sprintera udostępni klientom wiele usług Mercedes PRO connect, wspierających profesjonalne zarządzanie flotą w różnych aspektach. Chodzi zwłaszcza o: zoptymalizowane wsparcie flotowe, cyfrowe rejestry podróży, efektywne zarządzanie flotą, dokładna analiza
stylu jazdy, uproszczona komunikacja flotowa, udoskonalona nawigacja, obsługa pojazdu za pomocą urządzeń mobilnych, interfejs do zdalnego odczytu danych Mercedes-Benz Vans.

W Sprinterze zmodyfikowano wiele elementów, dzięki czemu zmniejsza się liczba wymaganych przeglądów technicznych. Na przykład dla zabezpieczenia przed korozją blachy pokryte są specjalną powłoką galwaniczną. Interwał między przeglądami to obecnie nawet 60 tys. kilometrów dla wersji z napędem na tylną oś lub wersji z napędem na wszystkie koła. Sprintery z napędem na przód mają założone przeglądy co 40 tys. kilometrów lub co dwa lata pracy, zależnie co nastąpi wcześniej. Takie długie odstępy między przeglądami to tylko sugestia. Jeśli ktoś chce częściej wymieniać filtry i olej, może to oczywiście zrobić.

Pojazdy z nowo oferowanym napędem na koła przednie, w porównaniu z modelami wyposażonymi w napęd na koła tylne, odznaczają się korzystną ceną podstawową, dodatkową ładownością oraz niżej położoną krawędzią załadunkową.

O uniwersalności Sprinterów przekonały się już miliony użytkowników na całym świecie. My zapytaliśmy o opinię dwóch koszalińskich przedsiębiorców.

Jakub Opioła, właściciel firmy EkoDrewbud, podkreśla możliwość uniwersalnego konfigurowania nadwozia. Jego firma budowlana używa w tej chwili dwóch Sprinterów: jeden to czysto dostawczy furgon, drugi służy do dowożenia pracowników (maksymalnie 7 osób) na miejsce pracy i również przewożenia na pace materiałów. – Takie rozwiązanie sprawdza się znakomicie. Wybrałem Sprintery, bo przekonałem się, że są niezawodne i wytrzymałe. Używałem wcześniej innych aut dostawczych i byłem niezadowolony. Tutaj mam do czynienia z odpornością, brakiem awarii i ekonomiczną eksploatacją – mówi pan Jakub. – Jesienią w firmie pojawi się trzeci Sprinter. To dla mnie doskonałe rozwiązanie. Nie mam czasu na to, żeby przesiadywać w zakładach naprawczych. Samochód ma być niezawodny. Ten jest.

Michał Chmiel
Michał Chmiel

Z kolei Michał Chmiel prowadzący ze wspólnikiem firmę Air-Transfer.pl zajmującą się dowozem pasażerów na lotniska i innymi formami transportu osobowego, tak ocenia Sprintera w wersji małego autobusu: – Od początku postawiliśmy na samochody marki Mercedes i trzymamy się tej zasady konsekwentnie. Pasażerowie kojarzą Mercedesa z jakością, klasą, komfortem. Dla nas to kluczowe skojarzenia. To nas wyróżnia wciąż na tle lokalnej konkurencji. Ja zaś patrzę na Mercedesy Sprintery z perspektywy eksploatacji i obsługi. Jest to marka sprawdzona, mało awaryjne samochody, rzadko lądują w serwisie. Mają porządne silniki, więc również długą żywotność. Żadna inna marka nie byłaby w stanie w takim standardzie, z taką jakością przejechać pół miliona czy nawet milion kilometrów.

 

Zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Mojsiuk w Starych Bielicach 128 k/Koszalina i na jazdę próbną, możliwość umówienia pod nr tel.: +48 94 34 77 376

Ceny nowego modelu Mercedes-Benz Sprinter w wersji furgon zaczynają się od 84 330 zł netto. Nowy model można również nabyć w leasingu 100% i 24-miesięcznym okresie finansowania, przy standardowych pozostałych warunkach uzyskania tego wariantu finansowania zakupu.