Mały silnik benzynowy w samochodzie typu SUV? O tym, że to dość rzadkie połączenie może przynieść bardzo dobre efekty przekonuje najnowszy Hyundai Tucson. Z doładowanego silnika o pojemności 1600 cm3 wykrzesano aż 177 KM, zachowując rozsądne zużycie paliwa.

 

Samochód z takim właśnie silnikiem mieliśmy niedawno okazję przetestować. Do tego automatyczna skrzynia biegów i napęd na cztery koła. O tym jak to wpływa na właściwości jezdne za chwilę. Na początek kilka słów o stylistyce.

 

Nowy Hyundai Tucson jest po prostu ładny. Swoją odważną i muskularną sylwetkę zawdzięcza płynnym liniom nadwozia oraz zrównoważonym proporcjom. Czasy, kiedy Koreańczycy oszczędzali
na designie dawno się skończyły. Dzisiaj samochód, aby odnieść sukces rynkowy, musi nie tylko dobrze jeździć, ale też dobrze wyglądać. Projektanci Tucsona wzięli to sobie do serca tak bardzo, że samochód ten zdobył prestiżową nagrodę iF Design Award 2016.

 

TUCSON 2

 

Ładnie jest również we wnętrzu eleganckiej i przestronnej kabiny. Tutaj nowy Tucson komunikuje się z kierowcą za pośrednictwem zaawansowanego i ergonomicznego zarazem interfejsu użytkownika, którego sercem jest ośmiocalowy, dotykowy ekran. Przełączniki i wskaźniki zgrupowane są w sposób optymalizujący funkcjonalność i łatwość obsługi.

 

Nowy Tucson oferuje szeroką gamę funkcji i udogodnień, które zapewniają komfort i bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i pasażerom. To asystent parkowania, asystent pasa ruchu, „inteligentna” klapa bagażnika, podgrzewane i wentylowane fotele, tempomat, aktywne zagłówki i 6 poduszek powietrznych.

 

Układ elektronicznej kontroli trakcji w zakręcie (ATCC) wykorzystuje tzw. torque vectoring, czyli kieruje moment obrotowy na te koła, które mają najlepszą przyczepność. ATCC poprawia prowadzenie w zakrętach i bezpieczeństwo. Również aktywnie wyhamowuje wewnętrzne tylne koło. Jest też system ostrzegania przed zderzeniem czołowym (FCWS) opierający się na kamerze i radarze.

 

TUCSON 3

 

Jednostka benzynowa 1.6 T-GDI produkuje 177 KM przy 5 500 obr. na minutę i maksymalny moment obrotowy 265 Nm w zakresie 1500-4500 obrotów na minutę. To bardzo dobre osiągi, samochód jest dynamiczny, nie brakuje mu mocy, gdy trzeba wyprzedzić na trasie marudera. Co ważne, silnik pracuje bardzo cicho, co sprawia, że Tucson jest dobrym partnerem na dalekie trasy.

 

Jak wygląda spalanie? W mieście osiągi wyciągnięte z małego silnika muszą zostać odkupione. 10 litrów na 100 km to najniższy wymiar „kary”. Gwoli wyjaśnienia, konkurencja w tym segmencie osiąga podobne wyniki. W trasie jest znacznie lepiej. Jadąc spokojnie można zejść do 7 l/100 km.

 

Jeśli szukasz dobrze wyglądającego, dobrze jeżdżącego rodzinnego samochodu, to ten średniej wielkości SUV będzie dobrym wyborem. Ceny rozpoczynają się od 76.490 zł brutto. Testowana wersja z wyposażeniem Style wyceniona została na 133.900 zł brutto.