aryton09 cover Moda, Przyjemności

JESIENNO – ZIMOWA KOLEKCJA MARKI PATRIZIA ARYTON

Już od ośmiu lat koszalinianki nie muszą poszukiwać kreacji pod znaku PATRIZIA ARYTON (wcześniej ARYTON) w innych miastach. Znajdują je na miejscu, w salonie mody prowadzonym przez panie Hannę Świderską – Tomalik i Dorotę Serafin. Dostępna jest już w nim najnowsza kolekcja jesień – zima, a w niej z kolei między innymi ciekawe propozycje ciepłych płaszczy.

Koszaliński ARYTON ma osiem lat. W obecnej lokalizacji (Pasaż Merkury, ulica ul. Zwycięstwa 46, wejście od strony katedry, czyli ulicy Chrobrego) działa od pięciu. Właścicielka, pani Hanna Świderska – Tomalik, chwali sobie to miejsce: – Wcześniej sklep prowadziłyśmy w galerii handlowej. Tu mamy do dyspozycji większą powierzchnię, a więc możemy wystawić więcej towarów. Klientki są zadowolone, że w spokoju, bez presji ciekawskich spojrzeń przechodzących osób mogą oglądać i przymierzać. Podkreślają, że u nas czują się niemal intymnie – mówi pani Hanna.

Pani Dorota Serafin dodaje: – Nie sprzedajemy masowej produkcji, a raczej rzeczy wysmakowane, które adresowane są do kobiet świadomych swojego stylu i preferencji w zakresie mody. Do dokładnego zapoznania się z propozycjami marki potrzeba komfortu.

aryton-fot-marcin-betlinski-5Podczas weekendu 23-24 września br. odbyły się „urodziny sklepu”, którym towarzyszyły sympatyczne niespodzianki dla klientek. Kolejne wydarzenie już niebawem: 12 i 13 października br. warszawska stylistka Magdalena Właszynowicz, z którą marka PATRIZIA ARYTON współpracuje od dawna, w koszalińskim salonie udzielać będzie porad w zakresie doboru garderoby i kreowania wizerunku poprzez stroje, dodatki, makijaż, fryzury.

– To nie pierwsza wizyta stylistki Arytonu w naszym salonie. Pani Magdalena jest bardzo kompetentną osobą, do niczego nie namawia, jest niezwykle dyskretna. Dlatego pewnie panie tak bardzo lubią kontakt z nią i jej doradztwo – podkreśla pani Hanna. – Umawiamy z nią nasze klientki, ale zapraszamy nie tylko te panie, które z góry ustalą porę spotkania. Pani Magdalena chętnie porozmawia z każdym gościem. Bardzo cieszymy się, że będzie z nami przez dwa dni, bo zazwyczaj przeznacza na salon w danym mieście tylko jeden dzień.

Spotkanie ze stylistką to nie jedyna okazja, by otrzymać w koszalińskim salonie ARYTON kompetentne rady. Panie Hanna i Dorota podkreślają, że moda jest ich żywiołem i że chętnie dzielą się swoją wiedzą z klientkami. – Uczestniczymy w szkoleniach i prezentacjach organizowanych przez firmę. Poznajemy kolekcje od podszewki. Wszystko to przydaje się w kontaktach z naszymi klientkami. Zawsze staramy się wspierać je przy wyborze kreacji, rozumiejąc jakie ten właściwy wybór ma znaczenie dla dobrego samopoczucia kobiety – podkreśla Dorota Serafin.

Pani Hanna Świderska – Tomalik komentuje: – Otworzyłyśmy sklep, kiedy postanowiłyśmy robić coś wspólnie. Moda to to, co nas łączy i co podobnie pojmujemy. Z kolei kiedy zastanawiałyśmy się, jaki ma być nasz sklep, zwróciłyśmy uwagę na ARYTON i jego ofertę franczyzową. Szybko uznałyśmy, że to jest to. Ujął nas zwłaszcza fakt, że to firma rodzinna, działająca od 1989 roku. Nasze klientki podkreślają, że widzą jak ARYTON wciąż udoskonala produkty i nie oszczędza na materiałach. Są to od zawsze materiały włoskiego pochodzenia, szlachetne, najwyższej jakości. Szycie zaś jest staranne, dokładne, dopracowane. To tworzy poczucie wyjątkowości i wysmakowania. A przy tym są to stroje po prostu wygodne.

A co obecnie jest na czasie? – W tym sezonie, obok dawno niewidzianej w kolekcjach szmaragdowej zieleni, popularny jest granat, który wypiera kolor czarny. Czerń oczywiście pozostaje , bo jest ponadczasowa. W najnowszej kolekcji ogromne znaczenie mają tkaniny kaszmirowe, z wełny jagnięcej i wełny lamy. Są lekkie a jednocześnie ciepłe. Zwraca uwagę dopracowanie płaszczy. Wyglądają one pięknie nie tylko z zewnątrz, ale również od środka, bo dobrego gatunku podszewka jest dokładnie doszyta, szew precyzyjny – opisuje pani Hanna.

Wyraźną tendencją jest odchodzenie od spódnic na rzecz spodni, przy czym wracają „dzwony” – spodnie z rozszerzanymi u dołu nogawkami. Czyli modne są już nie tylko „cygaretki”.

Pani Dorota dzieli się swoją obserwacją: – Coraz częściej zaglądają do nas mamy z córkami albo córki z mamami. Doradzają sobie nawzajem, przełamują wątpliwości. Panie są coraz bardziej świadome swej charakterystyki pod względem mody. Już nie boją się tak bardzo, że ktoś powie, iż czegoś im nie wypada nosić. Odnajdują się w propozycjach dla kobiet młodszych, stać je na odejście od klasycznej elegancji na rzecz takiej z elementem luzu.
To szersza tendencja, którą PATRIZIA ARYTON dostrzega i wspiera na przykład linią ubiorów ALTRO. „Altro” to z włoskiego „inny”. I rzeczywiście w tym zestawie są stroje dla indywidualistek, nieszablonowe, odmładzające. Panie, które mogą odejść od stylu „office” na rzecz dużej dozy swobody mogą poczuć się usatysfakcjonowane, bo otrzymują rzeczy z indywidualistycznym charakterem, a nadal – jak to w kolekcjach marki ARYTON – szyte z doskonałych tkanin, perfekcyjnie wykończone.

 

PATRIZIA ARYTON to polska marka rodzinna. Do 2015 roku funkcjonowała pod nazwą ARYTON, a w 26. rocznicę założenia firmy przeszła lifting wizualnej komunikacji, PATRIZIA ARYTON stała się oficjalną nazwą marki. Nowy wizerunek marki tworzy Patrycja Cierocka – Szumichora, dyrektor kreatywna. Pod jej bacznym okiem powstają kolekcje w duchu nowoczesnej klasyki. Ekskluzywne tkaniny, wyrafinowane kolory oraz wysokie krawiectwo są najważniejszymi atrybutami marki.

PATRIZIA ARYTON – Koszalin, Centrum Handlowe MERKURY, ul. Zwycięstwa 46
Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek: 10 – 18; sobota: 10 – 15
Telefon: 94 341 55 73, 509 981 924

 

 

Kolekcja PATRIZIA ARYTON, JESIEŃ – ZIMA 2016

Zdjęcia: Magda Łuniewska
Stylizacje: Anna Poniewierska
Modelka: Daga Ziober