Auto Galeria wyrobiła sobie na lokalnym rynku znakomitą markę, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów. Teraz przebija się do świadomości kierowców z ofertą wyjątkowej myjni samochodowej, która jest niczym SPA dla aut. Jednocześnie startuje z wielomarkowym serwisem obsługowym, którego wyróżnikiem jest najwyższa jakość techniczna, kompleksowość usług i rzeczywiste a nie tylko zadeklarowane indywidualne podejście do każdego klienta.

 

Właściciele Auto Galerii wychodzą z założenia, że kierowcy mają prawo nie znać się na samochodach. Ba, mają prawo nie pamiętać, kiedy ostatnio był w ich aucie wymieniany płyn chłodniczy, hamulcowy, olej silnikowy czy filtry. Ważne tylko, by mieli świadomość, że okresowe przeglądy są koniecznością, poprawiają trwałość i kondycję ich samochodów. Resztę może na swoją głowę wziąć nowocześnie zorganizowany serwis obsługowy. Taki jak w Auto Galerii.

Pełne skomputeryzowanie daje możliwość dokumentowania wszelkich czynności wykonanych przy samochodzie, ale również sięgania – w razie potrzeby – do informacji z baz danych producentów. Jeśli przy okazji kolejnych wizyt w serwisie istotne informacje zostaną wprowadzone do systemu, powstaje kompletna dokumentacja auta. Ułatwia to później stwierdzenie, na jakie elementy mechanik powinien szczególnie zwrócić uwagę i co w określonym czasie wymienić. Jeśli klient sam o tym nie pamięta, co zdarza się przecież nierzadko, otrzyma z Auto Galerii informację z przypomnieniem. – Mamy możliwość stałego kontaktu z klientami – mówi Piotr Rowiński, właściciel Auto Galerii. – Możemy wysłać do nich wiadomość esemesową cRM lub mejlową i zaprosić, czy przypomnieć o wykonaniu jakiejś czynności serwisowej.

Pełna dokumentacja przeglądów i napraw – poza bieżącym komfortem i bezpieczeństwem  użytkowania pojazdu – ma jeszcze jedną istotną zaletę. Wpływa mianowicie na atrakcyjność samochodu na rynku wtórnym. Nabywcy w pierwszej kolejności interesują się samochodami, które mają taką właśnie wiarygodną historię.

W Auto Galerii stosuje się metodę tzw. aktywnego przyjęcia auta do serwisu. Oznacza to, że w momencie wystawiania zlecenia usługi, pracownik salonu ogląda wraz z klientem samochód. Ustalają oni wstępnie zakres czynności do wykonania. Później przygotowywany jest kosztorys. Klient z góry wie, co i za ile będzie zrobione. Jeśli już na stanowisku obsługowym okaże się, że zakres czynności trzeba poszerzyć, klient znów otrzymuje powiadomienie i wycenę prac. Dopiero po potwierdzeniu zgody, do pracy przystępują mechanicy. W ten sposób klienci nie są zaskakiwani wysokością rachunków.

Zaskoczeni mogą być tym, że po wykonanym przeglądzie czeka na nich „karton prawdy”. Piotr Rowiński wyjaśnia: – Zbieramy wszystkie wymienione elementy, żeby klienci widzieli, co naprawdę przy samochodzie zostało zrobione. W kartonie są zużyte części, akcesoria, opakowania po oleju czy filtry. Klienci nie muszą oczywiście tego wszystkiego z sobą zabierać, my te odpady zutylizujemy.

Serwis Auto Galerii obsługuje samochody w zakresie napraw bieżących, przeglądów okresowych i  sezonowych. Wyposażony został w urządzenia najwyższej klasy, które umożliwiają wykonanie szeregu usług w sposób gdzieindziej w Koszalinie niedostępny. Na przykład odgrzybianie klimatyzacji odbywa się tutaj za pomocą ultradźwięków. To metoda skuteczniejsza niż zazwyczaj stosowane ozonowanie. – Ozonowanie przynosi efekt odświeżenia, ale pełne odgrzybienie zapewniają właśnie ultradźwięki – mówi Marcin Niedbała – doradca serwisow. – W trakcie piętnastominutowego zabiegu giną zarodniki grzybów i pleśni. Nie trzeba nikomu tłumaczyć, jak ważne dla zdrowia i dobrego samopoczucia jest to, że oddychamy naprawdę czystym powietrzem.

Odgrzybianie instalacji klimatyzacyjnej powinno się wykonywać przynajmniej raz na dwa lata. Podobnie warto odwiedzić serwis przed zimą, żeby przygotować auto do jazdy w trudniejszych warunkach. Kluczowa jest zmiana opon, przegląd układu hamulcowego, zawieszenia i układu kierowniczego. – Dysponujemy niezwykle precyzyjnymi urządzeniami do wyważania kół – chwali się Piotr Rowiński. – Sprzedajemy opony, zarówno nowe jak i używane. Świadczymy usługę przechowywania opon, zapewniając im warunki, jakich wymagają producenci. Możemy również wykonać wszelkie usługi wulkanizacyjne.

Właściwa, terminowa obsługa serwisowa samochodu przedłuża mu życie, ale w dłuższej perspektywie czasu również obniża koszty eksploatacyjne. Oddajmy głos szefowi Auto Galerii: – Odkładanie na później koniecznych przeglądów może się zemścić na naszym portfelu. Jeśli na przykład nie wymienimy na czas końcówki drążka, to za chwilę będziemy mieli do wymiany końcówkę drążka, wahacza lub sworznia. A za wahaczem pójdzie amortyzator. Powinniśmy reagować w odpowiednim czasie. I tu pojawia się zadanie dla nas. Uświadamianie klientom pewnych zależności to element naszej polityki jakości i wyraz staranności – objaśnia Piotr Rowiński. – Jesteśmy otwarci na klientów, słuchamy ich uważnie. Jesteśmy jak krawiec szyjący na miarę, ale chcemy być również ich doradcami.

To bardzo istotne, bo często na przykład nie zdajemy sobie sprawy z faktu, że możemy sporo zaoszczędzić, stosując części zastępcze w miejsce oryginalnych. Okazuje się bowiem, że bywają sytuacje, że ten sam wytwórca produkuje części na zlecenie koncernu samochodowego i te oznacza jego logo. Na tych samych maszynach, z tych samych materiałów produkuje również części bez znaczka firmowego. I te oczywiście są zazwyczaj dużo tańsze. Ale jak ma się w tym rozeznać zwykły śmiertelnik? – My wiemy, jakie części są w ten sposób produkowane, a więc możemy klientowi zaproponować zamiennik równy we wszystkich parametrach częściom oryginalnym – słyszymy w Auto Galerii.

Piotr Rowiński mocno podkreśla rolę doradczą serwisu i znaczenie jakości pracy: – Wystartowaliśmy z doskonałym wyposażeniem, jasno wyznaczonymi celami. Gwarantujemy najwyższą jakość, nie gorszą niż w stacjach autoryzowanych, ale w cenie korzystniejszej dla klienta. Zdajemy sobie sprawę, że tak jak w przypadku sprzedaży, na wyrobienie sobie rynkowej pozycji w zakresie serwisu będziemy musieli zapracować. Ale osiągniemy to! Zawsze powtarzam pracownikom: obsługujcie klientów tak, jak chcielibyście być sami potraktowani jako klienci. To jest klucz do sukcesu, mieszczący się w misji naszej firmy – mówi Piotr Rowiński. – Kiedyś będzie tak, że jak ktoś w Koszalinie pomyśli „serwis samochodowy”, automatycznie pojawi się skojarzenie „Auto Galeria”. Wiemy, że są więksi. My damy więcej z siebie, warto się o tym przekonać.